نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 4:25 ب.ظ

انقلاب دیجیتال در آمریکا به کارگران ماهر نیاز دارد. برنامه آن کجاست؟

9 دسامبر 2021  مایکل کالینز

مقاله اخیر IndustryWeek درباره استخدام و دلایل کمبود نیروی کار و اقداماتی که باید در مورد آنها انجام داد به یک مشکل اشاره می کند: بخش تولید با 890000 فرصت شغلی در آگوست 2021، اما تنها 31000 حقوق و دستمزد خالص ثبت کرده است.

نویسنده مطلب Paul Wellener، همچنین به نکته کلیدی دیگری اشاره می کند: “سطوح ترک شغل ماهانه بالاتر از هر دو سطح 2020 و 2019 است” و اینکه نیروی کار ممکن است گزینه های شغلی را مجددا ارزیابی کند. او همچنین خاطرنشان می کند که تولید ممکن است افزایش دستمزد رقبا را در بخش های دیگر پرداخت  نکند.

در مقاله قبلی، اشاره کردم که انجمن ملی تولیدکنندگان (NAM) از این ادعا که بسیاری از تولیدکنندگان آماده هستند دستمزد اولیه نامزدهای سطح ورودی را بیش از دو برابر کنند، از 7.25 دلار به 15.50 دلار در ساعت، نظر مثبت داده است.

با این حال، من به تازگی یک کارت پستال از FedEx در پورتلند، اورگان دریافت کردم که در آن نوشته شده بود: “شروع تا 25.50 دلار در ساعت بدون نیاز به تجربه.” و مرکز توزیع آمازون در نزدیکی خانه من 23 دلار در ساعت بدون تجربه پرداخت  می کند. دستمزد مشکل بزرگی است. تولیدکنندگان برای اینکه بتوانند سهم خود را از متقاضیان جوان به دست آورند و با سایر صنایع رقابت کنند، باید به شدت به دستمزدها نگاه کنند.

اما مشکل فراتر از کارگران سطح ابتدایی است. اگر به وب‌سایت اداره آمار کار (BLS) بروید و دستمزد سالانه یک ماشین‌کار را جستجو کنید، متوجه می‌شوید که میانگین دستمزد در سال 2020 45040 دلار در سال یا 22.62 دلار در ساعت بوده است. سه تا چهار سال آموزش مهارتی طول می‌کشد تا یک ماشین‌کار حرفه‌ای شوید و این سه یا چهار سال کار با دستمزد کم است تا زمانی که گواهینامه دریافت کنید. متقاعد کردن فارغ التحصیلان دبیرستان به ماشینکاری سخت است، در حالی که پس از چهار سال آموزش مهارتی شدید، سالانه 45000 دلار درآمد خواهند داشت، در صورتی که میتوانند سالانه 50000 دلار در FedEx با حداقل آموزش کسب کنند.

همین مشکل در مورد سازندگان ابزار و قالب نیز صادق است. برای دریافت گواهینامه، چهار تا پنج سال آموزش لازم است. BLS می گوید که دستمزد متوسط ​​54760 دلار در سال است.

مشکل دیگر، حتی بزرگتر، این است که افراد ماهر در دهه گذشته بازنشسته شده اند و جایگزین نمی شوند. آمار BLS با توجه به نوع کسب و کار موارد زیر را نشان می دهد:

ماشین آلات. ماشین‌کاری – فرآیند حذف مواد مورد استفاده از فلز، پلاستیک، چوب، سرامیک و کامپوزیت‌ها – برای هزاران محصول ضروری است، آنها برای  از یک پیچ ماشین کوچک گرفته تا یک یاتاقان توربین برای یک سد مورد نیازند. برای همه محصولات صنعتی کاملا ضروری است اما در محصولات مصرفی نیز برای ساخت قطعات همه چیز از ماشین ظرفشویی و شیر آب گرفته تا تلفن همراه و اسباب بازی استفاده می شود. اما از سال 2002، تعداد فروشندگان ماشین‌ ایالات متحده 5295 باب مغازه (21%) و اشتغال 64342 نفر (20%) کاهش یافته است.

ابزار و قالب سازی. دو دسته از ماشین آلات که برای تولید بسیار مهم هستند، سازندگان ابزار و قالب و سازندگان قالب هستند. آنها صنعتگران بسیار ماهری هستند که وسایل، قالب ها، مدل ها، ابزارهای برش و سایر موارد استفاده در فرآیند تولید را می سازند. برای تبدیل شدن به یک کارآموز در هر دو دسته، چهار تا پنج سال و 8000 تا 10000 ساعت آموزش نیاز است. از زمانی که جهانی شدن در دهه 1980 آغاز شد، کشورهای آسیایی تمام تلاش خود را برای توسعه ابزار و قالب، سازندگان قالب و ماشین‌کاران پیشرفته بیشتر انجام دادند. با این حال، در ایالات متحده، سازندگان ابزار و قالب از 83463 در سال 2002 به 55694 در سال 2020 کاهش یافته است که 27769 کارگر را از دست داده است.

تعمیر و نگهداری صنعتی وزارت کار در آمار اشتغال و دستمزد شغلی خود می گوید که در سال 2020، 65000 کارگر تعمیر و نگهداری در 16 صنعت مورد نیاز بود. کمبود کارگران تعمیر و نگهداری بیشتر در صنایع هوانوردی، خودروسازی، پلاستیک و ماشین آلات صنعتی شایع است. برای تبدیل شدن به یک کارگر تعمیر و نگهداری گواهی دو تا چهار سال آموزش لازم است.

جوشکارها انجمن جوشکاری آمریکا می گوید که ایالات متحده ممکن است در چند سال آینده شاهد کمبود شدید جوشکاران باشد. انجمن می گوید: «این صنعت کمبود بیش از 375000 متخصص جوشکاری ماهر را تا سال 2023 پیش بینی می کند». جوشکاری یک زمینه شغلی سخت برای جذب کارگران آمریکایی است، اما برای تولید اساسی است.

موضوع کمبود کارگر تولیدی سه برابر است. اولاً، برنامه‌های آموزشی برای تولید کارگران بسیار ماهر بسیار اندک است و شرکت‌های چند ملیتی به دلیل بازگشت سرمایه از سرمایه‌گذاری در آموزش طولانی‌مدت خودداری می‌کنند. ثانیاً، کارگران ماهر بیشتری نسبت به b بازنشسته می شوند. برنامه جامعی برای رفع این شکاف ها نیاز است .

https://www.industryweek.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *