نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 1:36 ق.ظ

تغییرات آب و هوایی ذخایر نفت و گاز جهان را به خطر می اندازد

رویترز/لی سلانو

لندن، 16 دسامبر (رویترز) – شرکت مشاوره ریسک Verisk Maplecroft روز پنجشنبه اعلام کرد که بیشتر ذخایر نفت و گاز جهان در معرض خطر افزایش جزر و مد، طوفان، سیل و دمای شدید ناشی از تغییرات آب و هوایی قرار دارد.

این شرکت مستقر در بریتانیا در تحقیقی نوشت: دسترسی به معادل 600 میلیارد بشکه یا 40 درصد از ذخایر نفت و گاز قابل استحصال جهان می تواند تحت تأثیر آب و هوای شدیدا متغییر قرار گیرد و تولیدکنندگان اصلی عربستان سعودی، عراق و نیجریه در میان آسیب پذیرترین آنها هستند.

تغییرات آب و هوایی که امسال این صنعت با آن مواجه شد که هوای سرد شدید مرکز اصلی نفت، گاز و پالایش ایالات متحده در ساحل خلیج فارس را تحت تاثیر قرار داد و منجر به قطعی طولانی مدت و کاهش تولید شد نمونه ای از این خطرات است.

روری کلیزبی، تحلیلگر محیط زیست در Verisk Maplecroft گفت: «این نوع رویدادها مکررتر و شدیدتر می شوند و شوک های بزرگتری را در صنعت ایجاد می کنند.

ذخایر جهانی نفت و گاز در معرض تهدید تغییرات آب و هوایی

بیش از 10 درصد از ذخایر تجاری قابل بازیافت جهان در مناطقی است که توسط مشاور به عنوان ریسک شدید رتبه بندی شده است، در حالی که نزدیک به یک سوم آن ها پرخطر تلقی می شوند.محققان دریافتند برای عربستان سعودی، گرمای شدید، کمبود آب و طوفان های گرد و غبار می تواند “پاشنه آشیل” برای صادرکننده بزرگ نفت باشد.

آنها افزودند که در صادرکننده شماره دو آفریقا، نیجریه، جایی که ذخایر در اطراف سیستم رودخانه دلتای نیجر متمرکز شده است، خشکسالی و سیل تهدیداتی را به همراه دارد.

https://www.reuters.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *