نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 10:18 ب.ظ

چگونه هوش مصنوعی می تواند به تحول دیجیتال بخش عمومی کمک کند

توسط متیو گودینگ 16 دسامبر 2021

کارشناسان در رویداد سمپوزیوم فناوری بخش عمومی 2021 Tech Monitor گفتند که استقرار هوش مصنوعی بخش عمومی باید هدفمند و استراتژیک باشد.

نمایندگانی که در رویداد اخیر Tech Monitor  حضور داشتند ، شنیدند که، سازمان‌های بخش عمومی که هوش مصنوعی (AI) را به کار می‌گیرند باید اطمینان حاصل کنند که موارد استفاده کامل از فناوری را شناسایی می‌کنند تا از تیم‌های خود استفاده کنند.

سمپوزیوم فناوری بخش عمومی Monitor Tech 2021 رهبران طیف گسترده ای از نهادهای بخش عمومی را گرد هم آورد تا در مورد روش هایی که فناوری بر کار آنها تأثیر می گذارد و آنها را قادر می سازد خدمات بهتری ارائه دهند بحث کنند.

هوش مصنوعی در میزگردی با عنوان قرار دادن هوش مصنوعی و اتوماسیون در قلب تحول دیجیتال بخش عمومی در کانون توجه قرار گرفت.

نمایندگان از چارلی باندی، رئیس علوم داده در وزارت کار و بازنشستگی (DWP) شنیدند. باندی توضیح می‌دهد که این بخش از هوش مصنوعی برای کمک به بهبود کیفیت خدماتی که ارائه می‌کند، با استفاده از سیستم‌های خودکار برای شناسایی مشکلات احتمالی و حمایت از کارکنان انسانی در تصمیم‌گیری‌هایشان استفاده کرده است،.

باندی گفت: «روشی که ما این کار را در چند سال گذشته انجام داده‌ایم این است که این هوش مصنوعی آخرین بازی نیست. ما از داده‌ها در حوزه‌های مشکل خاص یا مناطق چالش‌برانگیز که برای مدتی وجود داشته‌اند استفاده می‌کنیم. بنابراین ممکن است مهمتر این باشد که ما چگونه برنامه‌های تغییر عمده را توسعه می‌دهیم، و مطمئن می‌شویم که تله‌متری و اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده از خدمات خود داریم.”

جولی پیرس، مدیر بخش دیجیتال و داده‌ها در آژانس استانداردهای غذایی (FSA)، گفت که آژانس از هوش مصنوعی، در میان چیزهای دیگر، برای کمک به ارزیابی مشاغل مواد غذایی و پیش‌بینی امتیاز بهداشتی آن‌ها بر اساس داده‌های موجود استفاده کرده است. سپس این می تواند به اطلاع رسانی اولویت ها برای بازرسان کمک کند.

در حالی که این موارد استفاده در حال حاضر به خوبی تثبیت شده اند، پیرس گفت که همیشه اینطور نبوده است، اما دیدن هوش مصنوعی در عمل به کارکنان کمک کرده است تا با پتانسیل این فناوری تعامل کنند. او گفت: وقتی چند سال پیش [استفاده از هوش مصنوعی] را شروع کردیم، دیدن موارد استفاده از برنامه ها سخت بود و تعداد زیادی داوطلب نبود. اما هنگامی که ما شروع به ارائه کردیم و مردم با آن درگیر شدند، تقاضایی بیشتر از ظرفیت ما ایجاد شد که جای خوبی برای حضور است.

سیستم‌های هوش مصنوعی معمولاً بر حجم بالایی از داده‌های با کیفیت خوب متکی هستند. Boundy می گوید که جمع آوری این داده ها یک چالش بزرگ برای DWP بوده است. او می‌گوید: «بسیاری از اطلاعاتی که ادارات دولتی تمایل دارند جمع‌آوری کنند، داده‌های کاملاً دو بعدی هستند. “این در یک نقطه زمانی خاص است و شرح یک ادعا یا اظهارنامه مالیاتی یا یک درخواست یا چیزی شبیه به آن است.”

باندی گفت که تیم او برای کمک به توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی مفید به اطلاعات بیشتری در مورد نتایج نیاز داشت، بنابراین آنها یک کار حقیقت‌یابی را برای شناسایی مناطقی که داده‌های دولتی در آن‌ها کم بود انجام دادند. برای این کار، او می‌گوید که حصول اطمینان از مشارکت دانشمندان داده در هر مرحله برای اطمینان از ثبت نوع صحیح اطلاعات که می‌تواند برای ساخت و آموزش هوش مصنوعی بخش مورد استفاده قرار گیرد، حیاتی است.

او می‌گوید: «ما دانشمندان داده‌ا را در تیم‌های تحویل و تیم‌های ویژه تجهیز کرده‌ایم. آنها می توانند، همانطور که پیش می روند، بگویند، خوب، آیا می توانید یک رویداد در آنجا ایجاد کنید؟ آیا می توانید یک نقطه اطلاعاتی در آنجا ایجاد کنید تا ببینیم چه اتفاقی می افتد؟ و این بدان معناست که ما می‌توانیم کارهایی مانند تست A/B را بسیار بیشتر انجام دهیم و بفهمیم که راه بهتر چیست، یا اگر چیزی کار می‌کند یا کار نمی‌کند، بازخورد دریافت کنیم.

پیرس از FSA به نمایندگان گفت که می توان از هوش مصنوعی برای پر کردن شکاف هایی استفاده کرد که در حال حاضر توسط فناوری های موجود برآورده نشده است. او گفت توصیه‌اش به سازمان‌های بخش دولتی که پروژه‌های هوش مصنوعی را آغاز می‌کنند این است که کوچک شروع کنند، با چیزی که در کسب‌وکار اصلی موجود دردناک است یا با چیزی شروع کنند که قبلاً کسی به آن توجه نکرده است.

او از مثال تغییر آب و هوا استفاده کرد. او گفت: “ناگهان این چیز بزرگ در جلوی ما وجود دارد و سیستم ها و فناوری های زیادی برای مقابله با آن وجود ندارد.” “شما باید بروید و آن نوع موارد استفاده را پیدا کنید، با مردم درگیر شوید و تازه شروع کنید.”

باندی افزود که، صرف نظر از اندازه، برای بخش ها مهم است که اطمینان حاصل کنند که استقرار هوش مصنوعی “استراتژیک” است. او گفت: «اگر به چیزی برسید که فقط در مرزهای کسب و کار باشد، که هیچ کس علاقه خاصی به آن نداشته باشد، هیچ تکان بزرگی نخواهد داشت. “اگر چیزی دارید که واقعاً نتیجه ای را که سازمان شما ارائه می دهد بهبود می بخشد و بخشی از چیزی استراتژیک است، پس شانس موفقیت بسیار بیشتری وجود دارد.”

https://techmonitor.ai

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *