نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 9:38 ب.ظ

چگونه واقعیت افزوده ارتباطات تولید را بهبود می بخشد

25  نوامبر 2021 جان می

یک دوگانگی در تولید مدرن وجود دارد.

از یک طرف، صنعت به طور فزاینده ای تحت سلطه فناوری – از هوش مصنوعی گرفته تا اتوماسیون و همه چیز در این بین قرار می گیرد.  با این حال، ارتباط موثر فرد به فرد مسلماً هرگز مهمتر از این زمان نبوده است. این امربه این دلیل است که، با وجود انفجار کانال‌های تماس بالقوه در سال‌های اخیر، ارتباطات ضعیف هنوز برای بسیاری از سازمان‌ها مشکل زا است.

و در بخش تولید، ارتباط ضعیف می تواند به ویژه آسیب زا باشد – منجر به خرابی، تاخیر یا حتی ناامیدی شود.

    Deloitte پیشنهاد می کند که توقف برنامه ریزی نشده (توقف تولید) حدود 50 میلیارد دلار در سال برای تولیدکنندگان صنعتی هزینه دارد.

 و باید توجه داشت که تأثیرات آن گسترده است. مطالعه ای که توسط The Economist Intelligence Unit انجام شده است نشان می دهد که ارتباطات ضعیف در محل کار می تواند منجر به تاخیر یا شکست پروژه ها (44٪ از پاسخ دهندگان)، روحیه پایین (31٪)، اهداف از دست رفته عملکرد (25٪) و حتی از دست دادن فروش (18٪) شود. .

ارتباط موثر برای تکنسین هایی که در بخش تولید کار می کنند بسیار مهم است. هنگامی که مشکلاتی رخ می دهد، آنها باید بتوانند به متخصص دسترسی داشته باشند تا بتوانند مشکل را در سریع ترین زمان ممکن حل کنند. در یک نکته کلی تر، آنها باید بتوانند دانش کلیدی را در قالبی قابل هضم و قابل درک به اشتراک بگذارند – و دریافت کنند. تنها در این صورت است که متخصصان باتجربه می توانند به جوانان آموزش دهند تا روزی جای آنها را بگیرند.

بنابراین، پاسخ چیست؟ برای استفاده از ابزارهای ارتباطی مبتنی بر واقعیت افزوده یا AR.

این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه AR زمان صرف شده برای حل مسائل را کاهش می‌دهد، هم اشتراک دانش و هم کسب دانش را بهبود می‌بخشد و بازخوردها و بینش‌هایی را برای مدیریت فراهم می‌کند.

1. زمان صرف شده برای حل مسائل را کاهش می دهد

زمان از کار افتادن ناقوس مرگ برای سازمان های تولیدی است – اما این چیزها اتفاق می افتد. وقتی کاری  دچار اشتباه می‌شود، تکنسین‌های کف کارگاه باید بتوانند مشکل را تا حد امکان سریع و کارآمد حل کنند.

تماس های ویدیویی با قابلیت AR تنها راه حل را ارائه می دهند.

تماس‌های ویدیویی راهی فوق‌العاده برای برقراری ارتباط با متخصصان در زمان واقعی، در هر کجا که باشند، هستند. اما تماس های ویدیویی به تنهایی بهترین راه برای حل مشکلات پیچیده نیست. اگر یک تکنسین سعی می کند بر اساس روش خود را در اطراف ماشینی که قبلاً هرگز با آن برخورد نکرده بود کار را انجام دهد ، به کمک عملی بیشتری نیاز خواهد داشت تا اینکه فقط کسی دستورات را در ارسال کند.

ابزارهای مبتنی بر واقعیت افزوده، مانند REFLEKT Remote، به متخصصان این امکان را می‌دهند که کمک‌های عملی را ارائه کنند – اما در قالب های دستی و  حاشیه نویسی. AR زنده در تماس های ویدیویی می تواند تا حد زیادی سردرگمی را کاهش دهد و اطمینان حاصل کند که هیچ چیز در ترجمه دستورات به عمل گم نمی شود. دیگر خبری از «بر روی دکمه ضربه بزنید—نه، نه آن دکمه» وجود نخواهد داشت. درعوض، متخصصان می‌توانند نقطه دقیقی را که در مورد آن صحبت می‌کنند برجسته کنند و حاشیه‌نویسی‌های دقیقی را برای کمک به تکنسین‌ها در این فرآیند بگذارند.

وقتی این را با قابلیت تماس ویدیویی ترکیب می‌کنید، تکنسین‌های محل به سرعت راهی برای برقراری ارتباط فوری با فرد مناسب، در زمان مناسب و دریافت دستورالعمل‌ها در قالب مناسب پیدا می‌کنند. به همین دلیل است کهاستفاده داز این ابزار منجر به موارد زیر می شود:

  • 65 درصد بهره وری نیروی کار بالاتر
  • پاسخ پشتیبانی 50٪ سریعتر
  • 70٪ نرخ ثابت برای اولین بار بالاتر

این امر همچنین تکنسین ها را قادر می سازد تا مسائل را بدون تأثیر بر بهره وری در سطح تولید حل کنند. آنها مجبور نخواهند بود که همکاران خود را دچار مشکل کنند و از آنها بپرسند که آیا آنها – یا هر کسی که می شناسند – می تواند کمک کند. در عوض، آنها می‌توانند خودشان مشکل را برطرف کنند (البته با کمک یک متخصص از راه دور)، و اجازه دهند همکارانشان بدون حواس‌پرتی ناخواسته به کار خود ادامه دهند.

2. به اشتراک گذاری و کسب دانش را بهبود می بخشد

با استفاده از ابزارهای واقعیت افزوده مانند REFLEKT ONE، سازمان‌های تولیدی می‌توانند دانش تکنسین‌های ارشد خود را بهتر دریافت کرده و به اشتراک بگذارند. آنها می توانند راهنماهای مجازی طولانی مدت و گام به گام ایجاد کنند که بیشتر از منابع آموزشی مبتنی بر کاغذ سنتی، وظیفه محور هستند. این راهنماهای مجازی همچنین به طور قابل توجهی جذاب تر هستند – که منجر به انتقال دانش 70٪ سریع تر می شود.

با افزایش سال به سال شکاف مهارت های تولیدی، سازمان ها باید اشتراک گذاری و کسب دانش موثر را در اولویت قرار دهند. به عبارت دیگر، آنها باید ابزارهای مبتنی بر AR را در رویکرد آموزشی خود ادغام کنند.

جلسات آموزش حضوری معمولاً در بحث به اشتراک گذاری و کسب دانش به عنوان استاندارد طلایی در نظر گرفته می شود. با این حال، این بدان معنا نیست که آنها موثرترین گزینه هستند. فقط به این دلیل که کسی با شما در اتاق است، به این معنی نیست که آنها واقعاً آنچه را که می‌گویید جذب می‌کنند – یا حتی به گوش شان می‌رسند. فقط از یک مدرس دانشگاه بپرسید.

در واقع، آموزش حضوری در طول همه‌گیری کم‌ بود. سازمان‌ها دیگر نمی‌توانند جلسات آموزشی معمولی را برگزار کنند، علی‌رغم این واقعیت که اختلال ناشی از کووید احتمالاً به آموزش کارکنان بیشتری نسبت به قبل نیاز دارد. پس آیا آنها تمرین را به طور کامل متوقف کردند؟ نه، البته نه – آنها به سادگی آن را تطبیق دادند.

به طرز شگفت انگیزی برای برخی، بسیاری از سازمان ها دریافتند که آموزش از راه دور در واقع تجربه موثرتری را در اختیار یادگیرندگان قرار می دهد. درایوهای ABB یکی از این نمونه‌ها است. آنها با جایگزینی جلسات آموزشی حضوری با یادگیری از راه دور از طریق عینک هوشمند، زمان آموزش را تا 40 درصد کاهش دادند و در عین حال هزینه های سفر و استفاده از کارکنان را کاهش دادند.

این بدان معنی است که تکنسین های تولید می توانند موارد بیشتری را در زمان کمتری (و با هزینه کمتر برای کسب و کار) یاد بگیرند. همچنین شایان ذکر است که آموزش از راه دور نیز تقریباً تمام خطرات بهداشتی و ایمنی را از طریق نظارت کامل کارآموز از بین برد.

3. مدیریت را با بازخورد و بینش بخش تولید زنده ارائه می دهد

تماس‌های مبتنی بر واقعیت افزوده بلادرنگ، به‌صورت موردی، فوق‌العاده هستند. اگر به مشکلی برخورد کردید ، مشکلی نیست – به سادگی با یک متخصص ارتباط برقرار کنید و اجازه دهید شما را در روند تعمیر آن راهنمایی کند. اما در حالی که این رویکرد پراکنده مطمئناً به تکنسین ها کمک می کند تا مشکلات فردی را حل کنند، به مدیران کمک نمی کند تا کف کارخانه خود را به عنوان یک کل ارزیابی کنند – و تجزیه و تحلیل کنند که چگونه می توانند به تیم خود در آینده کمک کنند.

با ابزارهای واقعیت افزوده، مدیران می‌توانند در کل بخش تولید خود یک دید کاملاً هشیارانه به دست آورند. پورتال‌های مدیریت یک نگاه اجمالی کامل و به‌روز در مورد همه رویدادها در اختیار آنها قرار می‌دهند: حل‌شده، حل‌نشده، چه کسی مسئول هر حادثه بوده است و تعداد آنها در کل چند تا بوده است. آنها می توانند به سرعت منابع را در جاهایی که نیاز دارند منحرف کنند و به طور کلی بر عملکرد تیم خود نظارت کنند. اگر بهره وری کاهش یابد، آنها می توانند دلیل آن را درک کنند و حتی می توانند منابع را در صورت لزوم مجدداً تخصیص دهند.

کف کارگاه تولید یک اکوسیستم همیشه در حال تغییر است که نیاز به مدیریت دقیق دارد. ابزارهای مبتنی بر واقعیت افزوده همیشه به‌عنوان چشم‌ها و گوش‌های مدیران روی زمین عمل می‌کنند و آنها را قادر می‌سازند تا تیم خود را بهتر نظارت کنند و با آنها ارتباط برقرار کنند. آنها همیشه دقیقاً متوجه خواهند شد که تیمشان با چه مسائلی سروکار دارد. بهتر از این، آنها می توانند به طور فعال پیشنهادهایی را ارائه دهند که در کجا می توانند کمک مورد نیاز خود را برای راه اندازی مجدد پیدا کنند.

AR پایه ارتباطی موثر در بخش تولید

تولید روز به روز پیچیده تر می شود. خواه کار با ابزارهای جدید، تولید محصولات جدید یا پیروی از روش های جدید کار باشد، مهارت هایی که تکنسین ها برای انجام موفقیت آمیز کار خود به آن نیاز دارند فراتر از حد تصور افزایش یافته است. https://www.re-flekt.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *