نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 7:02 ق.ظ

چرا مدیریت دارایی های نامحسوس مهم است

نگرش استراتزیک و سیستمی مدیران  به دارایی های نا محسوس یکی از الزامات مدیریتی در دنیای فناوری و تحولات مداوم مدیریت دانش بعنوان یک پیشران است . طرح سئوال  درباره دارایی های نامحسوس از مدیران ، کارکنان و مشتریان و ثبت و تحلیل آنها یکی از الزامات موفقیت در بازار کسب و کار های همه سطوح و مقیاس های اقتصادی است. تحلیل و برنامه ریزی این پرسشها  رهگشای تدوین استراتژی های جامع برای اخذ تصمیمات و نیز برنامه ریزی های اجرایی در سازمان برای پاسخ دادن به یک پرسش اصلی است .

اما مدیریت دارایی های نامحسوس در چه وضعیتی است و چگونه باید باشد؟

مدیران باید به اهمیت و جایگاه و فرایندهای این موضوع توجه کنند و در این راستا برمبنای اهداف کلان خود به تحقیق و مطالعه بپردازند . مدلهای تعالی سازمانی و یا سایر مدلهای رتبه بندی که با اهداف متفاوتی به بررسی شرکت ها و سازمانها می پردازند میتوانند به بخشی از این موضوع بپردازند و کمک نمایند .

یکی از مهمترین موضوعات در مدیریت دارایی های نامحسوس که سیستمهای اطلاعات مدیریت و تحلیل داده و ارتقای هوشمندی کسب و کار به آن بستگی دارد ، نوآوری است .

دانستن اینکه نوآوری را در کجا باید متمرکز نمود و برای مبارزه با اختلالاتی که در یک دنیای پرشتاب و نامطمئن که سازمان شما به طور فزاینده‌ای از آن تاثیر پذیر است، بسیار مهم است. مطالعه مستمر و عمیق درحوزه ها و نقاط تمرکز از اهمیت ویژه برخوردار است .

 در یک سیستم نوآوری باز ، مدیریت از بسیاری ایده ها استفاده می‌کند تا دیدگاه متفاوتی در چشم‌انداز آتی خود را آشکار کند، و بررسی کند که آیا سرمایه‌گذاری در فناوری‌های و نیرو های انسانی که باید آنها را پیش ببرند در چه حوزه هایی موثر تر است و نباید دارایی های نامحسوس را فقط در داشتن برخی نرم افزار یا لیسانس و مالکیت معنوی دانست . در وضعیت جدید در واقع به عملکرد بهتر شرکت بر مبنای چگونگی بکار گیری دارایی های معنوی و نامحسوس باید توجه خاص و نوآورانه بشود .

این  موضوع امری مهم و حیاتی است که شما بتوانید دستاورد های مثبت  سیستم کسب و کار فعلی خود را تعیین نموده و بفهمید  که با چه میزان از اثر بخشی این سیستم کار می کند و نقش دارایی های نامحسوس در آن چیست . پس از آن است که برای توسعه آن از روشهای نوآورانه بایستی استفاده نمود .

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *