نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 2:09 ب.ظ

رانندگی هندزفری مرسدس در تولید سری S

09دسامبر 2021 // توسط کریستوف همرشمیت

مرسدس بنز، سازنده خودروهای لوکس اعلام کرده است که الزامات قانونی UN-R157 برای سیستم سطح 3 را برآورده کرده است. این بدان معناست که خودروهای مجهز می توانند به طور خودکار در بزرگراه های معمولی رانندگی کنند – همانطور که این شرکت ادعا می کند این فناوری برای اولین بار در جهان است.

به گفته سازنده، مشتریان می توانند در نیمه اول سال 2022 یک وسیله نقلیه متناسب با آن را خریداری کنند. با این حال، در ابتدا تنها مدل های پرچمدار کلاس S و همتای الکتریکی آن، EQS، به این ویژگی مجهز خواهند شد. به نام “Drive Pilot” که سرعت 60 کیلومتر در ساعت را مدیریت می کند و کاربرد آن محدود به بزرگراه ها است. با این حال، این سیستم همچنین قادر به رانندگی در ترافیک سنگین و در حالت توقف و حرکت است. سطح خودمختاری 3 به راننده این امکان را می دهد که از ترافیک دور شده و فعالیت های ثانویه را دنبال کند. با این حال، اگر قطعات الکترونیکی یا حسگرها از کار بیفتند، راننده باید بتواند در هر زمانی ظرف چند ثانیه کنترل را در دست بگیرد.

Drive Pilot از فناوری حسگر محیطی گسترده با سطوح مختلف افزونگی و بازگشت استفاده می کند. اینها شامل رادار و لیدار و همچنین یک دوربین در شیشه عقب و میکروفون ها، به ویژه برای تشخیص بوق سیگنال از وسایل نقلیه اضطراری، و همچنین یک سنسور رطوبت در قوس چرخ است. علاوه بر داده‌های حسگر، سیستم اطلاعات مربوط به هندسه جاده، ویژگی‌های مسیر، علائم راهنمایی و رانندگی و رویدادهای ترافیکی خاص مانند تصادفات یا کارهای جاده‌ای را از یک نقشه HD دریافت می‌کند. این از طریق یک اتصال پشتیبان در دسترس و به روز می شود. Drive Pilot همچنین دارای سیستم های فرمان و ترمز اضافی و همچنین یک شبکه اضافی روی برد است تا حتی در صورت خرابی یکی از این سیستم ها قابل مانور باقی بماند و از ایمنی راننده اطمینان حاصل کند.

اگر راننده حتی پس از تقاضای تصاحب فزاینده و انقضای زمان تحویل، کنترل خودرو را به دست نگیرد، سیستم به عنوان بخشی از توقف ایمنی، خودرو را به صورت کنترل‌شده و با تاخیر مناسب ترمز می‌کند. همزمان چراغ‌های هشدار خطر و در صورت ثابت بودن سیستم تماس اضطراری فعال شده و درها و پنجره‌ها باز می‌شوند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *