نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 8:19 ق.ظ

هاب هیدروژن سبز با سرمایه گذاری 5 میلیارد دلاری امارات

7 دسامبر 2021  انمار فرنگول

شرکت Engie فرانسه و Masdar انرژی های تجدید پذیر مستقر در ابوظبی  ، یک اتحاد استراتژیک با تمرکز بر توسعه پروژه های مرتبط با هیدروژن سبز ایجاد کرده اند.در اعلامیه ای در پایان هفته گذشته، این شرکت ها گفتند که این توافقنامه توسعه مشترک یک هاب هیدروژن سبز مستقر در امارات را بررسی می کند.

در حالی که جزئیات دقیق این طرح نسبتاً پراکنده بود، شرکت ها به دنبال توسعه پروژه هایی با ظرفیت الکترولیز 2 گیگاوات خواهند بود.

سرمایه گذاری در این طرح حدود 5 میلیارد دلار خواهد بود. در بیانیه ای، کاترین مک گرگور، مدیرعامل Engie، هیدروژن تجدیدپذیر را به عنوان “ابزاری ضروری برای انتقال انرژی” توصیف کرد.

Engie و Masdar گفتند که از زیرساخت‌های موجود برای هدف اولیه عرضه محلی، با هدف توسعه ظرفیت برای ایجاد یک مرکز هیدروژن سبز در مقیاس گیگا برای شورای همکاری خلیج فارس، با پتانسیل صادرات به بازارهای دیگر استفاده خواهند کرد.شورای همکاری خلیج فارس به کشورهایی اطلاق می شود که متشکل از عربستان سعودی، امارات، بحرین، کویت، قطر و عمان است.

هیدروژن کاربردهای متنوعی دارد و می تواند در طیف وسیعی از صنایع به کار گرفته شود. می توان آن را به روش های مختلفی تولید کرد.یکی از روش‌ها شامل استفاده از الکترولیز است که جریان الکتریکی آب را به اکسیژن و هیدروژن تقسیم می‌کند.اگر برق مورد استفاده در این فرآیند از یک منبع تجدیدپذیر مانند باد یا خورشید باشد، برخی آن را هیدروژن سبز یا تجدیدپذیر می‌نامند.

امارات متحده عربی که یکی از اعضای کارتل نفت اوپک است، یک تولیدکننده مهم نفت خام و گاز است. همچنین دارای مقادیر زیادی نور خورشید است – عنصر اساسی برای تاسیسات انرژی خورشیدی.

در ماه مه، یک پروژه مستقر در دبی که به عنوان نخستین تأسیسات هیدروژن سبز در مقیاس صنعتی، خورشیدی در خاورمیانه و شمال آفریقا ، توصیف می‌شود، افتتاح شد.

در آن زمان، زیمنس انرژی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیرو برای این پروژه آزمایشی از پارک خورشیدی محمد بن راشد آل مکتوم تأمین می‌شود، یک تأسیسات خورشیدی وسیع که قرار است تا سال 2030 ظرفیت تولید 5000 مگاوات داشته باشد.

توافق بین Engie و Masdar که روز جمعه اعلام شد، پس از انتشار اخباری مبنی بر مشارکت شرکت برق اسپانیایی Iberdrola و H2 Green Steel سوئد و توسعه تاسیسات عمده‌ای که هیدروژن سبز را تولید می‌کند، منتشر شد.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *