نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 6:55 ب.ظ

چین بزرگترین آنتن جهان را ساخت و از زمین به عنوان یک ایستگاه رادیویی غول پیکر استفاده می کند؟

ایرماک بایراکدار  06 دسامبر 2021  یک آنتن نماینده honglouwawa/iStock

چین به آهستگی اما پیوسته راه خود را به سمت اوج طی کرده است. این کشور که مکرراً با تحولات مربوط به امور فضای خود خبرساز شده است، اکنون ادعا می کند که بزرگترین آنتن جهان را برای عملیات زیردریایی خود راه اندازی می کند.

به گفته مهندس ارشد پروژه، ژا مینگ و وی، چیزی که در مورد آنتن خاص است این واقعیت است که برای حفظ ارتباطات زیر آب بیش از 1900 مایل (3000 کیلومتر) طراحی شده است که برای رسیدن به گوام، بزرگترین پایگاه نظامی ایالات متحده در غرب اقیانوس آرام کافی است.

در حالی که مکان فعلی آنتن غول پیکر ناشناخته باقی مانده است، تیم تحقیقاتی اعلام کرد که در 620 مایلی (1000 کیلومتری) جنوب پکن، 1242 مایلی (2000 کیلومتری) جنوب شرقی Dunhuang در شمال غربی چین و 620 مایلی (1000 کیلومتری) شرق میانیانگ قرار دارد.

مقاله ای که در مجله چینی تحقیقات کشتی منتشر شده است، به جزئیات می پردازد که دستگاه های دریافت کننده که در عمق 700 فوتی (200 متری) زیر سطح در کف دریا کار گذاشته شده اند، می توانند سیگنال های آنتن غول پیکر را در فاصله 800 مایلی (1300 کیلومتری) دریافت کنند.

این آنتن با استفاده از شبکه بزرگی از کابل ها و دکل های مشابه با خطوط برق سنتی ساخته شده است. به گزارش SCMP، این سیستم از طریق دو فرستنده زیرزمینی کار می کند که با جریان الکتریکی شارژ می شوند و بنابراین، زمین را به یک ایستگاه رادیویی غول پیکر تبدیل می کنند.

به گفته این تیم تحقیقاتی، آنتن چینی اولین تاسیسات در مقیاس بزرگ با فرکانس بسیار پایین (ELF) در جهان است که برای کاربران غیرنظامی باز است که می تواند امواج الکترومغناطیسی از 0.1 تا 300 هرتز تولید کند. این امواج می توانند مسافت های طولانی را هم در زیر آب و هم در زیر سطح به راحتی طی کنند.

اما این کار آسانی نبود. اگر جریان های الکتریکی بیش از حد قوی شوند، می توانند میدان مغناطیسی ایجاد کنند که می تواند بر هدایت کابل ها تأثیر بگذارد. به همین دلیل است که امواج رادیویی تولید شده باید به خوبی تنظیم شوند. این تیم گفت که آنها راه حل هایی برای این مشکلات دارند و این تسهیلات از استانداردهای لازم قبلاً تعیین شده فراتر رفته است.

در حالی که این سیگنال‌ها عمدتاً برای ارسال و دریافت پیام‌های مهم به و از فواصل بسیار زیاد استفاده می‌شوند، دانشمندان همچنین اعلام کرده‌اند که می‌توانند برای نظارت بر خطوط گسل در زیر سطح و کمک به ارزیابی خطرات احتمالی زلزله برای شهرهای چین استفاده شوند. https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *