نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 8:23 ق.ظ

راه حل های MRP و بهبود نتایج تضمین کیفیت برای تولید کنندگان و مشتریان

8 اکتبر 2021 توسط The Manufacturer

برای همه تولیدکنندگان، اطمینان از بالاترین سطح کیفیت یک اولویت است. اما در برخی از صنایع مانند هوافضا و پزشکی، کیفیت و دقت کاملاً حیاتی است. با این حال، شرکت‌هایی وجود دارند که برای مدیریت تضمین کیفیت خود به سیستم‌ها و رویه‌های غیر شهودی اعتماد می‌کنند. برای مثال، استفاده از صفحات گسترده و سیستم‌های مبتنی بر کاغذ برای ردیابی کیفیت در سراسر فرآیندهای تولید، برای یک تولیدکننده غیرمعمول نیست.

در حالی که چنین تنظیم کاری می تواند خوب کار کند، مطمئناً خطاناپذیر نیست و از کارآمدترین آنها فاصله زیادی دارد. در این روش شما با یک مشکل کیفیت تولید مواجه می‌شوید و پیگیری معمولاً به دنبال یافتن صفحه گسترده مربوطه یا دنبال کردن یک دنباله کاغذی قبل از شناسایی علت اصلی و سپس اصلاح است.

اما تا زمانی که تولیدکنندگان روش متفاوتی را برای انجام کارها تجربه نکنند، اغلب به همان روشی که مشغول هستند ادامه می‌دهند و از روش‌های تضمین کیفیتی که به آنها وابسته هستند، کار را ادامه می‌دهند.

خوشبختانه، با تحول دیجیتال قابل توجهی که در صنعت تولید اتفاق افتاده است، شرکت ها نسبت به جایگزین های موجود آگاهی بیشتری پیدا می کنند. با استفاده از فناوری، تولیدکنندگان می توانند از راه حل های تضمین کیفیت شهودی تر، جامع تر و کارآمدتر بهره مند شوند.

تمام تضمین کیفیت زیر یک سقف

یکی از بزرگترین موانع تضمین کیفیت که تولیدکنندگان با آن روبرو هستند این واقعیت است که فرآیندها و رویه های آنها اغلب در چندین سیستم پخش می شود.

با پیاده سازی یک راه حل MRP، تولیدکنندگان می توانند از سادگی که داشتن همه چیز در زیر یک سقف می دهد، یکپارچه شده و از آن بهره مند شوند.

در صورت نقص یا مشکل کیفیت، تشخیص محل وقوع خطا آسان و سریع است. در واقع بهترین سیستم های MRP سازنده را در طول این فرآیند راهنمایی می کند. این را با سیستم‌های سنتی که از صفحات گسترده و کاغذ استفاده می‌کنند مقایسه کنید و به راحتی می‌توان از صرفه‌جویی در زمان قدردانی کرد.

مزایای مدیریت کیفیت MRP:

  • بالاترین استانداردهای کیفیت مورد نیاز در تولید بریتانیا و اروپا را رعایت کنید – مطابقت با QA و ISO 9000 مشتریان خود را ثابت کنید
  • برای بهبود مستمر ، تصمیمات مبتنی بر شواهد بگیرید
  • با پیوند دادن همه فرآیندها، از سفارشات و مدیریت انبار تا تولید و ارسال، به نتایج ثابت و پیش‌بینی‌های دقیق‌تری دست یابید.
  • کنترل عدم انطباق در مواد و اجزاء برای رفع عیوب در فرآیند ساخت
  • مدیریت روابط با مشتریان و پیمانکاران فرعی برای سنجش عملکرد و ارائه بازخورد
  • ردیابی عملکرد لجستیک و مشاهده فرآیند سفارش از دیدگاه مشتری با استفاده از عملکرد گزارش دهی به موقع (OTIF)
  • تولید نمودارها و گزارش های تحویل و کیفیت با استفاده از معیارهای استاندارد SC21 صنایع دفاعی و هوافضا.

کسب اعتبار صنعت استاندارد طلایی

برای ایجاد اطمینان در بین مشتریان و کارمندان خود، تولیدکنندگان می‌توانند تمرکز خود را بر تضمین کیفیت با کسب اعتبار صنعت مرتبط مانند ISO 9001 برجسته کنند.

استاندارد طلایی برای تولیدکنندگان در مورد کیفیت، ISO 9001 یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین استانداردهای مدیریت در صنعت است.

ISO 9001 به ساده سازی فرآیندها، بهبود عملکرد تجاری و افزایش کارایی در چرخه بهبود مستمر کمک می کند.

با استفاده از بهترین راه حل کلاس MRP، تولیدکنندگان می توانند رویکردی سیستماتیک برای مدیریت کیفیت اتخاذ کنند و به طور مستمر فرآیندهای خود را بهبود بخشند و در عین حال تمرکز خود را بر روی دستیابی به نتایج بهتر مشتری حفظ کنند.

گزارش بصری و بینش قدرتمند

مزیت برخی از سیستم های MRP این است که علاوه بر ارائه بینش قدرتمند در زمان واقعی، قابلیت گزارش دهی قابل توجهی نیز دارند.

یکی از محوری‌ترین حوزه‌هایی که این امر می‌تواند تفاوت ایجاد کند، سنجش کیفیت مواد/جزء تامین‌کننده و چرخه ی تحویل است.

با شناسایی اینکه کدام یک از تامین کنندگان در هر یک از زمینه های ذکر شده در بالا کوتاه می آیند، تولیدکنندگان می توانند فعالانه اقدام کنند. خواه این نگرانی های آنها را با تامین کننده مطرح کند یا به دنبال جای دیگری باشد، نتیجه نهایی نتیجه بهتری برای مشتریان شرکت است.

از آنجایی که مشتریان به طور مداوم محصولاتی را دریافت می کنند که نیازهای آنها را برآورده می کند و از کیفیت بالایی برخوردار است، شهرت تولید کننده در این فرآیند تثبیت خواهد شد.

همه اینها و موارد دیگر را می توان با استفاده از یک راه حل پیشرفته MRP درک کرد و بهترین بخش این است که اجرای چنین سیستمی سردرد ندارد. اکثر راه حل های MRP ارزش خود را با سیستم های حسابداری موجود ادغام می کنند. بعلاوه، فروشندگان برای کمک به سازندگان وجود دارند تا اطمینان حاصل کنند که اجرای MRP کاملاً یکپارچه است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *