نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 10:31 ب.ظ

چهار اشتباه رایج تجاری که می تواند رشد شرکت شما را متوقف کند

نوشته نیل پرخ

به عنوان یک صاحب کسب و کار، شما می خواهید هر کاری که می توانید انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که رشد و موفقیت کلی شرکت خود را به حداکثر می رسانید. از بازاریابی گرفته تا روابط با مشتری، تا استراتژی‌های فروش و مشارکت کارکنان . بنابر این مهم است که دائماً تمام فرآیندهای کسب و کار خود را ارزیابی کنید و تنظیمات لازم را برای مواردی که نیاز به بهبود دارند انجام دهید.

برای کمک به جلوگیری از احتمال توقف در رشد و پیشرفت کلی شرکت، باید از اشتباهات رایجی که بسیاری از صاحبان کسب و کار ها مرتکب می شوند نیز اجتناب کنید.

آیا نگران این هستید که ممکن است ناآگاهانه مرتکب اشتباهاتی شده باشید که شرکت شما را از دستیابی به پتانسیل کامل خود باز دارد؟ از تجربه خودم در راه اندازی و گسترش یک کسب و کار، فهرستی از اشتباهات رایج کارآفرینان جدید را مشخص کرده ام. اطمینان حاصل کنید که از این اشتباهات که می توانند رشد شرکت شما را خفه کنند اجتناب کنید.

اشتباه تجاری شماره 1: به بازاریابی با ذهنیت داده محور نزدیک نشوید

هر کسب و کاری برای رقابت موفقیت آمیز در بازار امروز نیاز به یک برنامه بازاریابی قوی دارد. از انتشار هفتگی ایمیل گرفته تا تبلیغات رسانه‌های اجتماعی، استراتژی‌های سئو تا تاکتیک‌های روابط عمومی، ضروری است که شرکت‌ها بازاریابی را در اولویت قرار دهند تا به طور موثر به جمعیت هدف خود دست یابند. با این حال، رهبران کسب‌وکار برای استفاده حداکثری از هزینه‌های بازاریابی خود، باید هنگام تنظیم برنامه بازاریابی خود، رویکردی مبتنی بر داده‌ها داشته باشند.

دقیقا چی معنی میدهد؟ بسیاری از شرکت‌های جدید اشتباه تجاری رایج را مرتکب می‌شوند که هنگام تنظیم و اجرای برنامه‌های بازاریابی خود، داده‌ها را تجزیه و تحلیل نمی‌کنند. این کسب‌وکارها یک تاکتیک بازاریابی را اجرا می‌کنند و اگر به نظر نمی‌رسد که مورد توجه قرار بگیرد، بدون توجه به اعداد و ارقام، استفاده از آن را متوقف خواهند کرد. اگر آنها زمان صرف تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌کردند، تصویر بهتری از میزان بودجه‌ای که باید برای تاکتیک‌های مختلف بازاریابی استفاده شود، می‌داشتند، این ابتکارات باید چه جمعیتی بیشتری را هدف قرار دهند و غیره.

علاوه بر این، اگر کسب‌وکارها با ذهنیت داده‌محور به بازاریابی نپردازند، ممکن است برای یک تاکتیک خاص (مثل تبلیغات فیس‌بوک) پول خرج کنند، اما از بازگشت سرمایه واقعی کمپین خود کاملاً بی‌اطلاع باشند.

تاکتیک‌هایی را که می‌خواهید امتحان کنید، تجزیه و تحلیل کنید، بودجه برنامه‌ریزی‌شده را به آن‌ها اختصاص دهید، از بودجه استفاده کنید، آن‌ها را آزمایش کنید و سپس به سراغ بعدی بروید. پس از بررسی داده‌ها، ممکن است متوجه شوید که تاکتیک‌هایی که هرگز فکر نمی‌کردید استفاده کنید، در واقع موثرتر از تاکتیک‌هایی هستند که در ابتدا فکر می‌کردید بیشترین کشش را به دست می‌آورند.

اشتباه تجاری شماره 2: نداشتن مربی برای یادگیری

هنگامی که یک کسب و کار راه اندازی می کنید، یکی از چالش های اصلی این است که نمی دانید چه کاری انجام دهید. بنابراین، داشتن یک مربی/راهنما/مرشد که قبلاً «آنجا بوده، آن را انجام داده» بسیار مهم است. اگر مربی ندارید، ممکن است در هنگام راه‌اندازی کامل کسب‌وکار جدید خود مرتکب اشتباهات زیادی شوید.

به عنوان مثال، ممکن است در نهایت پول زیادی را برای یک پلتفرم مدیریت پروژه خاص که واقعاً به آن نیاز ندارید، خرج کنید، در حسابداری خود اشتباه کنید، از رویکرد فروش ناکارآمد استفاده کنید … این لیست ادامه دارد.

برای پیدا کردن یک مربی، به شبکه فعلی خود نگاه کنید و ببینید آیا به یک صاحب کسب و کار معتبر متصل هستید که می توانید برای مشاوره مفید به او مراجعه کنید. یا یکی از بسیاری از جوامع کارآفرین آنلاین را بررسی کنید. همچنین می‌توانید به انجمن‌های مرتبط با صنعت خود بپیوندید، در کنفرانس‌ها شرکت کنید و رویدادهای شبکه‌های محلی را برای کارآفرینان بررسی کنید.

 اشتباه تجاری شماره 3: ایجاد نکردن فرهنگی که منجر به رشد شود

اگر می خواهید کسب و کار شما برای سال های آینده شکوفا شود، باید اطمینان حاصل کنید که دارای فرهنگی است که رشد و نوآوری را تشویق می کند. یکی از راه‌های انجام این کار این است که مطمئن شوید اعضای تیم شما می‌دانند که بازخورد و نظرات آنها همیشه مورد استقبال قرار می‌گیرد. این باعث می شود آنها احساس ارزشمندی، شنیده شدن و حمایت کنند، که همچنین آنها را تشویق می کند که بخواهند در کسب و کار شما بمانند و رشد کنند. آنها انگیزه بیشتری خواهند داشت تا در مورد راه هایی برای بهبود کسب و کار شما صحبت کنند و به آن کمک کنند تا به سطوح بیشتری از موفقیت برسد.

به‌عنوان یک رهبر کسب‌وکار، هر روز آنقدر باید پیگیری کنید که ممکن است کاملاً از یکی از استراتژی‌های بازاریابی یا تاکتیک‌های فروش خود بی‌خبر باشید که نیاز به بهبود دارد، یا اینکه راه بهتری برای انجام وظایف اداری وجود دارد. یا ممکن است ندانید که یکی از کارمندان شما ترجیح می دهد روی پروژه دیگری کار کند که برای آن مناسب تر است.

اعضای تیم خود را تشویق کنید که همیشه این نوع نگرانی ها را با شما در میان بگذارند. می‌توانید یک «صندوق پیشنهادات» راه‌اندازی کنید یا جلسات هفتگی یا دوهفته‌ای با کارمندانتان برنامه‌ریزی کنید تا به جایی که در کارها در آن هستند، بروید و بفهمید که آیا آنها فکر می‌کنند هر گونه تغییری ضروری است یا خیر.

اشتباه تجاری شماره 4: حذف نکردن اعضای تیم که با فرهنگ کاری مناسب نیستند

برای حفظ یک محیط کاری مثبت، بسیار مهم است که همه اعضای تیم شما به خوبی با هم کار کنند و از تعامل با یکدیگر لذت ببرند. این به پروژه‌ها کمک می‌کند تا در موعد مقرر تکمیل شوند، روحیه خود را بالا نگه می‌دارند و تضمین می‌کنند که کل کسب‌وکار همیشه رو به جلو است.

بنابراین، این اشتباه را مرتکب نشوید که عضوی از تیم را که همیشه با همکارانش اختلاف دارد، فکر می‌کند نظرات و ایده‌های خود مهم‌تر است، سست و ضعیف عمل می‌کند، پذیرای بازخوردهای سازنده نیست، یا آنها را جلب نمی‌کند، نکنید.

اگر عضوی از تیم را حفظ کنید که مانع عملکرد تیم بزرگتر می شود، می تواند باعث ایجاد اصطکاک و ناامیدی در کارکنان شما شود. بنابراین، هنگامی که مشکلی را با یک کارمند مشخص کردید، با او جلسه ای داشته باشید تا ببینید آیا می توانند برای حل آن گام بردارند یا خیر. اگر آنها تمایلی به ایجاد هیچ گونه تغییری برای کمک به رفع مشکل ندارند، پس باید اجازه دهید آنها را رها کنید (با یک متخصص منابع انسانی کار کنید تا اطمینان حاصل کنید که از تمام قوانین و مقررات مربوط به خاتمه کارمند پیروی می کنید). شما به تیمی نیاز دارید که همیشه مایل به ایجاد تغییرات برای کمک به پیشرفت کسب و کار باشد.

به عنوان یک صاحب کسب و کار، شما می خواهید هر کاری که می توانید برای کمک به رشد شرکت خود انجام دهید. مراقب باشید که از این اشتباهات تجاری رایج که بسیاری از مردم مرتکب می شوند اجتناب کنید، به اطمینان از اینکه شرکت شما آینده ای طولانی و موفق خواهد داشت، کمک می کند.

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *