نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 2:26 ب.ظ

چشم انداز IBM از کارخانه متصل

29 نوامبر 2021

IBM در حال کمک به ارائه پلتفرم فناوری برای تحویل کارخانه هوشمند است. در هفته تولید دیجیتال، جو بوش برای کسب اطلاعات بیشتر با رمی ماندون معاون بخش صنعتی و یوان پیری، رهبر فنی مشتری، IBM، صحبت کرد. نکات برجسته مصاحبه در زیر آمده است .

تولید متصل، پایداری و تحول سه موضوع کلیدی است که امروزه در دستور کار تولیدکنندگان قرار دارد. هر کدام یک ستون زیربنایی را در کارخانه هوشمند فردا تشکیل و همچنین نحوه اداره آن را شکل می دهند.

هر یک از این سه موضوع کلیدی تولید در مسیر بلوغ کجا هستند؟

RM- تولید متصل بسیار پیشرفته است و ادغام زیادی بین فرآیندهای IT و OT وجود داشته است. سازندگان بر اثربخشی کلی تجهیزات، میانگین زمان تعمیر و غیره نظارت می کنند. بنابراین، از نظر یکپارچه سازی IT/OT و عملکرد کارخانه ها و تجهیزات، ما در حال حاضر راه درازی را پیموده ایم.

تا آنجا که به پایداری مربوط می شود، این حوزه ای است که در حال بلوغ است، اما ما به جایی که باید در آینده باشیم نزدیک نیستیم. در حال حاضر، شرکت ها عمدتاً در تلاش هستند تا با پایداری به معنای کاهش هزینه های انرژی عملیات خود مقابله کنند.

EP- آنچه واقعاً جالب است این است که وقتی سال گذشته نظرسنجی تولیدکنندگان خود را انجام دادیم، میزان پایداری در دستور کار شان بسیار پایین بود. اما امسال واقعاً مورد توجه قرار گرفته است، به ویژه پس از COP26.

در یک محیط تولیدی، چه کسی مسئولیت این عناصر کلیدی دیجیتالی شدن را بر عهده می گیرد؟

RM- در حال حاضر ما با روسای بخش‌های تولید، مهندسی، تعمیر و نگهداری و غیره صحبت می‌کنیم. پایداری یک دستور کار کاملاً متفاوت در سازمان‌ها است، اما همچنان یک خط کلیدی از تجارت است و از بالا به پایین مورد بررسی قرار می‌گیرد. هیئت ها از هر تیم در خط تولید می خواهند ثابت کنند که می توانند در عملیات خود پایدارتر باشند.

چگونه این موضوعات از نظریه به واقعیت منتقل می شوند؟

RM- همه تولیدکنندگان به دنبال عوامل برنده‌ بصورت سریع هستند و به دنبال تجهیزات و راه‌حل‌هایی برای ارائه آن‌ها هستند – برای افزایش اثربخشی کلی تجهیزات، تولید بیشتر با کیفیت بهتر، امکان ساخت محصولات مطابق طراحی و اثبات به مقامات که می‌توان این کار را انجام داد.

ثانیاً، تولیدکنندگان زیادی هستند که فرآیندهای خاصی دارند. بنابراین ما به آن‌ها کمک می‌کنیم کارگاه‌های اکتشاف را راه‌اندازی کنند – ما با مهندسان در سطح کارگاه و در میدان، روی چیزهایی که می‌توان بهبود یابند و فرآیندهایی که می‌توانند متفاوت انجام شوند، کار می‌کنیم. ما با آنها کار می کنیم تا حداقل محصولات قابل دوام را بسازیم، عملیات را در کارخانه تغییر دهیم و بهبود دهیم – از آنجا می توانیم به سطح بعدی برویم، بردهای سریع و مقیاس را ارائه دهیم.

EP- همه تمایل دارند اثبات مفاهیم و آزمایش‌ها و موارد دیگر را کنند. و هیچ‌کس واقعاً از همان ابتدا به مقیاس‌پذیری تولید فکر نمی‌کند. این یک نکته واقعا مهم است. وقتی به تولید متصل به صنعت 4.0 نگاه می کنیم، واقعاً باید به این فکر کنیم که چگونه  تولید را به مقیاس کنیم، چگونه تولید کنیم و چگونه از مزایای واقعی در تمام عناصر مختلف کسب و کار بهره مند شویم.

IBM در حال حاضر در این فضا چه می کند؟

RM-تا آنجا که به نرم افزار ما مربوط می شود، ما در حال ارائه راه حل هایی برای موارد استفاده خاص هستیم که می تواند عوامل برنده سریعی را که تولید کنندگان به دنبال آن هستند ارائه دهیم. ما راه حلی به نام Maximo Application Suite داریم که می تواند اثربخشی تجهیزات، سلامت دارایی، عملکرد دارایی و بازرسی بصری را نظارت کند. و این نوع بردهای سریع می توانند به عنوان بخشی از یک محصول استاندارد ارائه شوند. ما همچنین با مشتریان در این زمینه روی چیزهایی کار می کنیم که لزوماً قبلاً در نرم افزار کدگذاری نشده اند. چیز دیگری که IBM به روی میز آورده است این است که ما منبع باز هستیم.

EP- ما با تعدادی از ارائه دهندگان بسیار نزدیک کار کرده ایم. IBM پلتفرم اصلی را فراهم می‌کند و ما چابکی شرکا و شرکت‌های کوچک و متوسط ​​را قادر می‌سازیم تا علاوه بر آن، به ارائه خدمات بپردازند.

می توانید کمی بیشتر در مورد برنامه  G5 Factory of the Future IBM توضیح دهید؟

EP- من در همکاری با مرکز تحقیقات تولید پیشرفته Northwest، BAE Systems، NTT که برخی از داده‌ها و قابلیت‌های لبه را ارائه می‌کنند، و AQL که شبکه 5G را ارائه می‌کنند، در کارخانه 5G آینده شرکت کرده‌ام.

این بخشی از بخش دیجیتال، فرهنگ، رسانه، و برنامه آزمایشی و آزمایشی 5G  است و بزرگترین آزمایش در بین تمام آزمایش‌های پلتفرمی است. ما از آگوست سال گذشته روی آن کار کرده‌ایم و یک سال دیگر فرصت داریم. ما در حال کار روی تعدادی از موارد استفاده برای آزمایش 5G و برتری در تولید هستیم. واقعاً خوب پیش می‌رود و پروژه هیجان‌انگیزی است که باید در آن شرکت کرد.

مزایای بلند مدت فناوری در مسیر دیجیتالی شدن چه خواهد بود؟

EP- اگر به نحوه استفاده یک شرکت از این فناوری‌های نوظهور نگاه کنیم، 5G در ترکیب با edge در ترکیب با هوش مصنوعی کار می‌کند. بنابراین 5G انتقال شبکه است، لبه توانایی تفسیر و مدیریت داده‌هایی است که از کارگاه می‌آیند، و هوش مصنوعی عاملی است که واقعاً به ما مزایایی می‌دهد. این ترکیبی از این سه فناوری است که واقعاً به پیشرفت تولید کمک می کند.

RM- یک مثال بارز این است که، در گذشته، یک سازنده داده ها را به ابر ارسال می کرد و تجزیه و تحلیل را انجام می داد. اکنون این روند کاملاً معکوس شده است. به دلیل افزایش تعداد نقاط داده، داده ها در لبه (جایی که جمع آوری می شوند) قرار می گیرند. بنابراین IBM تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی را به لبه بالایی می رساند – جایی که می توان داده ها را تجزیه و تحلیل کرد و مدل های هوش مصنوعی را می توان انجام داد – به طوری که می توان بهبود عملکرد را در سطح کارگاه انجام داد و تصمیمات را در جایی که داده ها در آن قرار دارند اتخاذ کرد. این باعث صرفه جویی در هزینه می شود و از نظر امنیت و عملکرد بهتر است، بنابراین ما مزایای زیادی را در سطح کارگاهخواهیم دید – همه چیز در مورد تصمیم گیری در زمان واقعی است. https://www.themanufacturer.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *