نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 3:19 ب.ظ

تقویت تصویربرداری نانو با نور فشرده برای رفع نیاز های آینده

نویسنده لوکیا پاپادوپولوس28 نوامبر 2021

نانومواد کاربردهای زیادی به خصوص در الکترونیک دارند، اما یک مشکل دارند: آنقدر کوچک هستند که نور کافی را برای نشان دادن جزئیات دقیق مانند رنگ ها، حتی با کمک قوی ترین میکروسکوپ ها، منعکس نمی کنند.

اکنون، محققان دانشگاه UC Riverside ممکن است راه حلی در این مورد ارائه کرده باشند. آنها یک فناوری تصویربرداری را در نظر گرفته‌اند که نور لامپ را در نقطه‌ای به اندازه نانومتر فشرده می‌کند و آن نور را در انتهای یک نانوسیم نقره نگه می‌دارد. این حالت به آن اجازه می دهد تا جزئیات نامرئی قبلی مانند رنگ ها را آشکار کند.این تکنیک کاملاً جدید نیست. در آزمایشات قبلی برای مشاهده ارتعاش پیوندهای مولکولی در وضوح فضایی 1 نانومتری بدون نیاز به عدسی فوکوس استفاده شده است.

سپس محققان این ابزار را برای اندازه‌گیری سیگنال‌هایی که کل محدوده طول موج مرئی را در بر می‌گیرند، تغییر دادند و اساساً نور یک لامپ تنگستن را به یک نانوسیم نقره با پراکندگی یا بازتاب نزدیک به صفر فشار دادند.

مینگ لیو، دانشیار کالج مهندسی مارلان و رزماری بورنز UC Riverside و یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: مانند استفاده از انگشت شست برای کنترل پاشش آب از یک شلنگ است.

“شما می دانید که چگونه با تغییر موقعیت انگشت شست، الگوی پاشش مورد نظر را بدست آورید، و به همین ترتیب، در آزمایش، الگوی نور را برای بازیابی جزئیات جسم مسدود کننده نازل نوری به اندازه 5 نانومتر می خوانیم.”

سپس نور به یک طیف‌سنج متمرکز می‌شود و در آنجا کاوشگر را در یک منطقه اسکن می‌کند و برای هر پیکسل دو طیف ثبت می‌کند. سپس نانولوله های کربنی می توانند رنگ های خود را نشان دهند.

Ruoxue Yan، یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: نانوسیم نقره ای با نوک تیز اتمی صاف و جفت و فوکوس نوری تقریباً بدون پراکندگی آن برای تصویربرداری بسیار مهم است. در غیر این صورت، نور سرگردان شدیدی در پس‌زمینه وجود خواهد داشت که کل تلاش را خراب می‌کند.

مطالعه جدید در Nature Communications منتشر شده است

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *