نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 11:14 ق.ظ

کمبودهای شغلی، رکورد شکنی سفارشات ربات های آمریکای شمالی درکنترل همه گیری

John P. Mello Jr.

16 نوامبر 2021

امروزه روبات‌های صنعتی بطور جدی مورد تقاضا هستند، به طوری که سفارشات آمریکای شمالی برای 9 ماه اول سال 2021 به ارزش 1.48 میلیارد دلار آمریکا ثبت شده است و رکورد ثبت شده در سال 2017 را شکست.

بر اساس ارقامی که توسط انجمن اتوماسیون پیشرفته (A3) منتشر شد، تعداد سفارشات 37 درصد بیشتر از مدت مشابه در سال 2020 است، از 21072 به 29000 دستگاه، و جهش ارزشی 35 درصدی، از 1.09 میلیارد دلار به 1.48 میلیارد دلار..

گزارش  اضافه کرد ه که تنها در سه ماهه سوم، سود قابل توجهی توسط شرکت‌های آمریکای شمالی به ثبت رسیده است که سفارش‌های سالانه 32 درصد افزایش یافته و به 9928 رسیده و ارزش سفارش با 35 درصد افزایش به 513 میلیون دلار رسیده است.

جف برنشتاین، رئیس A3 در یک بیانیه خبری گفت: با کمبود نیروی کار در بخش تولید، لجستیک و تقریباً در هر صنعت، شرکت‌ها در هر اندازه به طور فزاینده‌ای به روباتیک و اتوماسیون روی می‌آورند تا بهره‌ور و رقابتی بمانند.

او ادامه داد: همانطور که آخرین آمار ما نشان می‌دهد، فروش در مسیری قرار دارد که سال 2021 را به بزرگترین سال سفارش‌های روباتیک در آمریکای شمالی تبدیل کند.

وی افزود: ما شاهد هستیم که بسیاری از کاربران فعلی کاربردهای رباتیک و اتوماسیون خود را در سراسر بخشهای خود گسترش می دهند، در حالی که اولین بار است که کاربران رباتیک در طیف گسترده ای از صنایع مانند خودروسازی، کشاورزی، ساخت و ساز، الکترونیک، پردازش مواد غذایی، علوم زیستی ، فلزکاری، انبارداری و موارد دیگر ظهور می کنند.

اسکات لینسیون، کارشناس ارشد مطالعات اقتصادی در مؤسسه کاتو، یک اندیشکده سیاست عمومی در واشنگتن دی سی، اشاره کرد که همه‌گیری به یک شتاب‌دهنده مهم برای اتوماسیون تبدیل شده است.

مشخص نیست چرا، اما ما در سال گذشته شاهد افزایش قابل توجهی در هزینه های سرمایه ای برای تجهیزات، و به ویژه، روبات های صنعتی بوده ایم. او به TechNewsWorld گفت: به نظر می رسد که این روند ادامه خواهد داشت.او افزود: «اکنون که کمبود کارگر باعث شده شرکت ها به دنبال راه هایی برای افزایش فروش با کارگران کمتر باشند، بسیار منطقی است. این به ناچار منجر به اتوماسیون می شود.

دانیل کاسترو، معاون بنیاد فناوری اطلاعات و نوآوری، یک سازمان تحقیقاتی و سیاست عمومی در واشنگتن دی سی، خاطرنشان کرد که این بیماری همه‌گیر منجر به اتوماسیون بیشتر در برخی بخش‌ها می‌شود.

او به TechNewsWorld گفت: در مورد روباتیک، ما همه چیز را دیده‌ایم، از روبات‌های بهداشتی در فرودگاه‌ها و بیمارستان‌ها گرفته تا روبات‌هایی که همبرگر را برمی‌گردانند.

او گفت: “بخشی از این تغییر نتیجه فشار برای دستمزدهای بالاتر است که باعث می شود رباتیک و اتوماسیون ارزش بهتری برای شرکت ها داشته باشند.”

او افزود: “بخش دیگر این است که شرکت ها تشخیص می دهند که اتوماسیون می تواند به کارآمدتر کردن نیروی کار دیجیتال یا ترکیبی کمک کند.”

کارل دوکسن، مدیر رباتیک/اتوماسیون جهانی بخش سیستم‌های ساینده 3M، توضیح داد که کووید-19 به این شرکت کمک کرد تا از اتوماسیون بهتر استفاده کند.

3M نمونه‌ای از روباتیک است که در خارج از صنعت خودروسازی جایگاه خود را به دست می‌آورد، که سال‌ها پیشرو این فناوری بوده است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *