نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 8:34 ق.ظ

1.2 میلیون سفارش، اما هیچ تولیدی نیست. داستان سایبرتراک تسلا

توسط Ameya Paleja 24 نوامبر 2021

الکترک گزارش داد، سازنده خودروهای برقی تسلا اکنون بیش از 1.2 میلیون سایبرتراک به ارزش بیش از 80 میلیارد دلار دارد، چشم اندازی از تولید این خودرو به نظر نمی رسد. با این حال، این اعداد از یک فروم Cybertruck جمع‌آوری شده‌اند و هنوز توسط شرکت تأیید نشده‌اند.

در میان ارزش های فزاینده سهام تسلا و مدیر عامل آن، ایلان ماسک، که در حال حاضر به ثروتمندترین فرد روی کره زمین تبدیل شده است، توجه کمی به Cybertruck شده است. برنامه ها برای تولید آن به طور مداوم بیشتر تحت فشار قرار گرفته است. در ماه جولای، ماسک از «هزاران قطعه و فرآیند» ابراز تاسف کرد که باید برای تولید در مقیاس مناسب کار می‌کردند. با گذشت چهار ماه، به نظر می رسد که هنوز مسائل حل نشده است. با این حال، علاقه به آن کم نشده است.

خود ماسک 250000 رزرو را در هفته پس از رونمایی این تراک در سال 2019 تایید کرده بود. اگرچه تسلا اعداد بیشتری را پس از توییت اعلام نکرد، یک فروم Cybertruck شماره‌های رزرو را جمع‌سپاری می‌کند و آخرین به‌روزرسانی آن آن را به 1.27 میلیون می‌رساند. اطلاعات قابل مشاهده برای عموم همچنین جزئیات بیشتری را در مورد نسخه هایی که مردم هنگام رزرو وانت خود انتخاب کرده اند ارائه می دهد.

بیشتر رزروها (47 درصد) برای نسخه دو موتوره و به دنبال آن گزینه سه موتوره (45 درصد) مشاهده شده است. به نظر می رسد 70 درصد از مردم رانندگی کامل با راننده را انتخاب کرده اند (FSD) که قیمت اضافی دارد. با جمع‌آوری درآمدهایی که تسلا در زمان عرضه Cybertruck برای تسلا ایجاد می‌کند، این رقم حدود 80.7 میلیارد دلار است.

یکی از دلایل احتمالی افزایش علاقه این است که وسایل نقلیه الکتریکی به تازگی عرضه شده اند. مردم در مورد آنها کنجکاو هستند و Cybertruck همه دیدگاه ها را از نظر یک پیکاپ از علمی تخیلی یا قابل اعتماد که کسی می خواهد داشته باشد مشخص می کند. بعلاوه، اگر بگوییم که Cybertruck خود را رزرو کرده اید، ضرری ندارد، در حالی که تنها کاری که باید انجام دهید این است که 100 دلار سپرده بگذارید که کاملاً قابل استرداد است!

مشتریان واقعی Cybertruck تنها زمانی ظاهر می‌شوند که تولید شروع شود و مردم مجبور شوند برای دریافت کالای خود پول واریز کنند. قطعا زمان برای ماسک و تسلا رو به اتمام است زیرا تازه واردانی مانند ریویان سرعت خود را افزایش داده و تحویل را آغاز کرده اند.

اگر سرمایه گذاران ماسک و تسلا از 80 میلیارد دلار راضی نباشند، Cybertruck بهتر است در سال 2022 عرضه شود.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *