نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 2:20 ب.ظ

چین به عنوان ثروتمندترین کشور، ثروتمندان ثروتمند تر و فقرا فقیر تر شدند

نوشته برد برگان15 نوامبر 2021

طبق داده‌های مالی جهانی جدید McKinsey & Co، در ابتدا، جهان در دو دهه گذشته بسیار ثروتمندتر شده است، اما توزیع ثروت به شدت تغییر کرده است، به طوری که چین به عنوان ثروتمندترین کشور جهان از ایالات متحده پیشی گرفته است. توسط بلومبرگ گزارش شده است.

جهان در حال تغییر است، به سرعت. و با توجه به اینکه بارون های فضایی مانند ماسک و بزوس به طور فزاینده ای به عنوان رهبران صنعت فناوری تبلیغ می شوند، علم و مهندسی بیش از هر زمان دیگری به فعالیت های مالی وابسته می شوند.

بازوی تحقیقاتی مشاوران شاغل در مک کینزی ، ترازنامه ده کشور مختلف را تجزیه و تحلیل کرد که مجموعاً 60 درصد از کل درآمد جهان را تشکیل می دهند. یان میشکه، یکی از شرکای مک کینزی، در گزارش بلومبرگ گفت: «ما اکنون ثروتمندتر از همیشه هستیم. دارایی خالص جهان در سال 2020 به رقم بی سابقه 514 تریلیون دلار رسید که از دارایی خالص قبلی 156 تریلیون دلار در سال 2000 بود که چین بیشترین سهم را به خود اختصاص داد: تقریباً یک سوم درآمد جهان. بر اساس این گزارش، ثروت چین از 7 تریلیون دلار قبلی آن در سال 2000 به 120 تریلیون دلار رسید – رشد غیرقابل وصفی از روزهای قبل از پیوستن به سازمان تجارت جهانی، که به قدرت رسیدن این کشور را سرعت بخشید.

در همین حال، ایالات متحده افزایش بی‌صدا در قیمت ملک را تجربه کرده است، اما ارزش خالص خود را در مدت مشابه تقریباً دو برابر کرده و به 90 تریلیون دلار رسیده است. چین و ایالات متحده بزرگترین اقتصادهای جهان هستند، اما بیشترین ثروت جهان در اختیار 10 درصد ثروتمندترین خانوارها است. بر اساس این گزارش، آنها فقط ثروتمندتر می شوند. گزارش مک‌کینزی همچنین می‌گوید 68 درصد از ارزش خالص جهانی به املاک و مستغلات وابسته است، اما شامل ماشین‌آلات، زیرساخت‌ها، تجهیزات، و اگرچه بخش بسیار کمتری را شامل می‌شود، کالاهای نامشهود مانند حق ثبت اختراع و مالکیت معنوی را نیز شامل می‌شود.

میشکه در گزارش بلومبرگ گفت: «ارزش خالص از طریق افزایش قیمت‌ها بالاتر و فراتر از تورم از بسیاری جهات مشکوک است. “این با انواع عوارض جانبی همراه است.” در واقع، افزایش قیمت املاک و مستغلات می تواند اکثر مردم را از بازار املاک خارج کند و ما را به یک بحران مالی اساسی مانند آنچه در سال 2008 ایالات متحده را تحت تاثیر قرار داد، یعنی بحران پس از حباب مسکن نزدیکتر کند. و این می تواند برای چین نیز اتفاق بیفتد، به خصوص در مورد بدهی توسعه دهندگان املاک مانند China Evergrande Group. این گزارش می افزاید که بهترین راه حل برای این دست اندازهای تاریخی جهانی دستیابی ثروت جهان به سرمایه گذاری های مولد تری است که قادر به توسعه معنادار تولید ناخالص داخلی جهانی هستند. اما اگر بدترین حالت حاصل شود، قیمت دارایی‌ها ممکن است سقوط کند، که باعث می‌شود تا یک سوم ثروت جهانی از بین برود، زیرا قیمت پایین برای مطابقت با درآمد جهانی کاهش می‌یابد. این زمان‌ها زمان‌های جالبی هستند، به‌ویژه به این دلیل که ثروتمندترین افراد جهان بسیار بیشتر از هر زمان دیگری ثروتمند می‌شوند و فقیرترین‌ها در کشورهای پیشرو بیشتر رنج می‌برند، به گونه‌ای که حداقل نیم قرن است که دیده نشده است.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *