نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 4:57 ب.ظ

ساخت ون با انرژی خورشیدی توسط دانشجویان با آلایندگی صفر

14 نوامبر 2021 توسط بارت ون اوربیک برای تیم خورشیدی آیندهوون

 ۲۲دانشجوی دانشگاه هلندی یک سفر جاده ای 1800 مایلی را با انرژی خورشیدی انجام دادند تا نشان دهند وسایل نقلیه پایدار می توانند به شما اجازه سفر در جهان را بدون آسیب رساندن به محیط زیست بدهند.

دانشجویانی که در دانشگاه فناوری آیندهوون هلند ثبت‌نام کرده‌اند، می‌گویند ون آنها – به نام Stella Vita – اولین خانه متحرک با انرژی خورشیدی در جهان است.

این تیم با سقف پانل خورشیدی خود و بال هایی که هنگام پارک با پانل های اضافی جمع می شوند، سطح جذب خورشید را دو برابر کرده و به 17.5 متر مربع رسانده اند که انرژی کافی برای زندگی و رانندگی تولید می کند.

در یک روز آفتابی، استلا ویتا، که قانونی است و دارای پلاک است، می تواند تا 453 مایل (730 کیلومتر) را در عرض 24 ساعت طی کند و به سرعت 75 مایل در ساعت برسد.

این خودرو با سقفی که در حالت ثابت بالا می‌آید، می‌توانید هنگام آشپزی داخل آن بایستید.برای دو نفر ساخته شده است، دارای آشپزخانه با یخچال، قسمت نشیمن، تخت، دوش و توالت است.

وب سایت آنها می گوید: “Stella Vita یک خانه خود نگهدار روی چرخ است.” از طریق پنل های خورشیدی روی سقف، مستقل از ایستگاه های شارژ است. اما در مواقع اضطراری دارای شارژر برق است.

تیم تحقیقاتی می‌گوید این وسیله نقلیه انرژی خورشیدی کافی برای رانندگی، دوش گرفتن، تماشای تلویزیون، شارژ لپ‌تاپ و درست کردن قهوه تولید می‌کند.دانشجویان در یک سال موفق به طراحی و ساخت خانه متحرک شدند و ماه گذشته سفر جاده ای نمایشی خود را از آیندهوون به انتهای جنوبی اسپانیا به پایان رساندند.

رانندگان و مسافران همچنین می توانند میزان انرژی مصرف شده و میزان باقی مانده را ردیابی کنند. گزارش های خبری حاکی از آن است که این دستگاه دارای یک باتری 60 کیلووات ساعتی است که به آن اجازه می دهد 373 مایل در شب را طی کند.

دکتر کارلو ون در ویجر، هماهنگ کننده تیم، به گاردین گفت: «در یک روز ابری، وسیله نقلیه هنوز هم می تواند 60 تا 70 درصد انرژی تولید کند. و حتی اگر اصلاً خورشید نباشد، باز هم یک ماشین الکتریکی کارآمد و معمولی دارید که می‌توانید آن را شارژ کنید.

این اولین وسیله نقلیه خورشیدی ساخته شده توسط تیمی از دانشجویان و اساتید دانشگاه نیست که تحت نام تیم خورشیدی آیندهوون کار می‌کنند، که در سال 2012 راه‌اندازی شد. در سال اول، آنها پیشگام ساخت یک خودروی خانوادگی با انرژی خورشیدی به نام Stella بودند.از آن زمان تاکنون 3 وسیله نقلیه دیگر قبل از این ون پاپ آپ وجود داشته است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *