نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 5:39 ب.ظ

یک شرکت سوئدی اولین باتری EV جهان را ساخته است که کاملاً بازیافت شده است

نوشته برد برگان12 نوامبر 2021 تاسیسات  نورث ولت

بر اساس بیانیه مطبوعاتی یک شرکت سوئدی نشان می دهد که با موفقیت یک سلول باتری لیتیوم یونی حاوی کاتد نیکل- منگنز- کبالت (NMC) را با موفقیت بازیافت کرده است.

این شرکت که Northvolt نام دارد، ادعا می کند که برنامه بازیافت “Revolt” آن اولین باری است که باتری خودروهای برقی را با 100٪ استفاده مجدد بازیافت می کند.گیگا سایت بازیافت سالانه 125000 تن باتری را بازیافت خواهد کرد.

تمام اقدامات بازیافت و تولید Northvolt در یک سایت، در آزمایشگاه های آن در Västerås، سوئد انجام شد. و این یک پیشرفت قابل توجه برای صنعت باتری جهانی است، زیرا تلاش می کند تا صنعت نوپای EV را واقعاً پایدار کند. تاکنون، حتی خودروهای تسلا نیز پایدار نبوده اند. در واقعیت، باتری‌های لیتیوم یونی به استخراج گسترده برای مواد خام نیاز دارند، که با انگیزه پایدار وسایل نقلیه تکمیل‌شده مقابله می‌کند. به عبارت دیگر، خودروهای برقی به سادگی آلودگی را به زنجیره مونتاژ، از مصرف‌کنندگانی که رانندگی می‌کنند تا ساخت قطعات مورد نیاز خودروهای الکتریکی، منتقل کرده‌اند. اما نهرنهایم، مدیر ارشد محیط زیست Northvolt، در این نسخه گفت: اما فرآیند بازیافت می تواند تا 95 درصد از فلزات موجود در باتری ها را بازیابی کند و سطح خلوص آن را با مواد “بکر” حفظ کند. گام بعدی این است که بفهمیم آیا نورث ولت و سایر شرکت‌ها می‌توانند فرآیندهای بازیافت جدید را برای آماده‌سازی برای حجم بیشتری از بازیافت باتری در آینده گسترش دهند.

کبالت بازیافتی، منگنز و نیکل به کار رفته در سلول باتری جدید از ضایعات باتری از طریق یک تصفیه هیدرومتالورژیکی کم انرژی که شامل استفاده از محلول آبی برای جداسازی فلزات و تخلیه آنها از ناخالصی های باقی مانده است، جمع آوری شد. گام بعدی برای Northvolt شامل تولید سلول‌هایی با 50 درصد مواد بازیافتی در مقیاس‌های صنعتی تا سال 2030 است. در راستای این هدف، کارخانه بازیافت گیگا Revolt Ett این شرکت در Skellefteå، سوئد، از طراحی قبلی خود برای ایجاد فضا برای بازیافت 125000 تن باتری در سال توسعه خواهد یافت..

این امر Revolt Ett را به بزرگترین کارخانه بازیافت باتری در اروپا تبدیل می کند، علاوه بر این تنها کارخانه بازیافت در مقیاس بزرگ که می تواند از لیتیوم، کبالت، منگنز و نیکل و سایر فلزات مجددا استفاده کند. اینها مواد لازم را برای کارخانه تولید سلول نورث ولت همسایه با منابع کافی برای تولید 30 گیگاوات ساعت باتری در هر سال فراهم می کند که نیمی از کل تولید سالانه کارخانه است. سایر فلزات بازیافت شده توسط Revolt Ett شامل آلومینیوم، مس و پلاستیک خواهد بود و همه اینها می توانند از طریق کسب و کارهای دیگری به جریان های تولیدی بازگردانده شوند. نهرنهایم گفت: «با سرعت گرفتن انقلاب وسایل نقلیه الکتریکی، باید توجه داشته باشیم که حدود 250000 تن باتری تا سال 2030 در اروپا به پایان عمر خود خواهند رسید. در Northvolt، ما فرصت‌ها را می‌بینیم. مشابه راه‌حل‌های جدید و پایدار برای مدیریت  بازیافت .

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *