نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 10:05 ب.ظ

من قربانی سرقت هویت تجاری بودم – و ممکن است برای شما هم اتفاق بیفتد

نوشته گری دتوایلر | در: بیمه و مدیریت ریسک، امنیت

از آگوست 2021، اداره مشاغل کوچک گزارش داد که 1.2 میلیون شکایت از سرقت هویت برای وام های بلایای آسیب اقتصادی دریافت کرده است. این بدان معناست که بیش از یک میلیون صاحب کسب و کار بر این باورند که هویت تجاری آنها برای درخواست وام های کمک به کووید توسط SBA استفاده شده است.

من یکی از آن قربانیان هستم. این چیزی است که برای من اتفاق افتاد، همراه با اقداماتی که انجام می‌دهم که می‌توانید از آنها برای محافظت از کسب‌وکارتان نیز استفاده کنید.

من در مورد درخواست وام تقلبی مطلع شدم زیرا گزارش اعتباری Experian شخصی من یک استعلام از “SBA ODA” را فهرست می کند، اما هرگز برای وام از SBA درخواست نکرده ام.

من به طور گسترده در مورد برنامه وام بلایای آسیب اقتصادی (EIDL) از زمانی که در مارس 2020 راه اندازی شد برای کمک به مشاغل تحت تأثیر ویروس کرونا نوشته ام. بنابراین، هنگامی که من تحقیقی را مشاهده کردم که در آن SBA ODA ذکر شده بود، می دانستم که مخفف SBA Office of Disaster Assistance است، و همچنین می دانستم که به این معنی است که احتمالاً شخصی با استفاده از هویت من برای EIDL درخواست داده است. (در حالی که من یک شغل تمام وقت دارم، هنوز هم سازمان تجاری خود را حفظ می کنم که چند دهه پیش ایجاد شد، زمانی که خودم اشتغال داشتم.)

این اولین درگیری من با سارقان شناسنامه نیست. چند سال پیش شخصی یک کارت اعتباری خرده فروشی به نام من باز کرد و سفارش بزرگی برای کفش های کتانی داد. سپس در بهار 2020، متوجه شدم که کلاهبرداران دوباره از نام من برای درخواست مزایای اعتباری و محرک استفاده می کنند.

درخواستی از یک صادرکننده کارت اعتباری بزرگ در گزارش اعتباری من ظاهر شد. من اخیرا برای اعتبار درخواست نکرده بودم، بنابراین با صادرکننده تماس گرفتم. آنها توضیح دادند که یک درخواست در حال انتظار برای کارت اعتباری وجود دارد، اما هنوز صادر نشده است. به آنها گفتم تقلب است.

سپس یک استعلام از یک موسسه مالی دیگر در گزارش اعتباری من ظاهر شد. این بار متوجه شدم که کلاهبرداران بالقوه یک حساب بانکی به نام من باز کرده اند. هفته‌ها بعد متوجه شدم که آنها با استفاده از اطلاعات من با موفقیت برای بیکاری درخواست داده‌اند، حتی اگر من به‌طور تمام وقت در Nav مشغول به کار بودم.

خوشبختانه بانک چکی را که از سازمان بیکاری دولتی واریز شده بود، قبل از نقد شدن مسدود کرد. (یک حساب بانکی دوم به نام من افتتاح شد، اما من توانستم قبل از انجام هر گونه فعالیتی به سرعت آن را ببندم.)

من قبلاً یک هشدار تقلب در گزارش های اعتباری خود داشتم، اما آن را تمدید کردم و به کلانتری محلی خود مراجعه کردم تا یک گزارش پلیس ارائه کنم، به این امید که این پایان کار باشد. اما پس از آن استعلام از SBA در گزارش اعتباری من ظاهر شد.

برخلاف دفعات دیگری که می‌توانستم با مؤسسات مالی مورد نظر تماس بگیرم، موفق نشدم راهی پیدا کنم که با شخصی از SBA صحبت کنم تا به آنها هشدار دهم یا بفهمم چه خبر است. و از آنجایی که وام‌های SBA EIDL در گزارش‌های اعتباری شخصی یا تجاری نشان داده نمی‌شوند، من راهی ندارم که بدانم آیا وام SBA معوقه با نام من به آن پیوست شده است یا خیر. وام های SBA EIDL برای بیش از 25000 دلار منجر به تشکیل پرونده UCC-1 می شود که در گزارش های اعتباری کسب و کار من ظاهر می شود، اما تا کنون در گزارش های اعتباری خود موردی را ندیده ام.

من در حال تکمیل یک گزارش سرقت هویت با SBA هستم. از قضا، تنها گزینه ای که آنها برای انجام این کار ارائه می دهند شامل ارسال فرمی با اطلاعات شخصی و یک کپی از شناسه من برای آنها از طریق ایمیل است – نه دقیقاً چیزی که من آن را امن ترین روش ارتباطی می دانم.

به گفته انجمن امنیت سایبری ملی (NCSS)، سرقت هویت تجاری در حال افزایش است. در سال 2019، تیم بینش ریسک و کلاهبرداری دان و برادستریت (HRFI) شاهد افزایش 100 درصدی سرقت هویت تجاری بود و در سال 2020 تخمین زده شد که افزایش 258 درصدی وجود داشته باشد.

شناسایی یا جلوگیری کامل از سرقت هویت می تواند دشوار باشد، به خصوص برای مشاغل کوچک که ممکن است مراقب علائم هشدار نباشند. اما چند استراتژی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

نحوه شناسایی و مقابله با سرقت شناسایی تجاری

1. گزارش های اعتباری شخصی و تجاری خود را بررسی و نظارت کنید

2. مراقب کلاهبرداری باشید

3. پرونده های تجاری دولتی را بررسی و نگهداری کنید

4. اگر متوجه فعالیت مشکوک شدید، سریع عمل کنید

سرقت هویت زمان و منابع را تلف می‌کند، که صاحبان کسب‌وکار معمولاً هر دوی آن‌ها را با کمبود مواجه می‌کنند. در حالی که ممکن است نتوانید از کلاهبرداری جلوگیری کنید، اقدامات پیشگیرانه برای کمک به محافظت از هویت شخصی و تجاری شما می تواند در طولانی مدت در زمان ارزشمند شما صرفه جویی کند. https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *