نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 4:56 ق.ظ

چگونه فرهنگ دیجیتالی را در سازمان خود پرورش دهیم، بالا به پایین یا پایین به بالا؟

14 اکتبر 2021  سامانتا دوبریج

همه گیری کووید -19 سرعت حرکت به سمت دنیای دیجیتالی را تسریع کرد. این تغییر غیرقابل انکار بود و کسب و کارها را ملزم می کرد تا راههای جدیدی برای مدیریت و پشتیبانی نیروی کار خود از طریق ابداع مجدد موفق شوند. شرکت ها مجبور بودند در مدل های تجاری خود ، نحوه تعامل با مشتریان ، مدیریت زنجیره های تأمین و استفاده از داده ها برای تغییر همه ابعاد شرکت خود تجدید نظر کنند. تحول دیجیتالی در این مقیاس باعث شده است که اعضای تیم در هر سطحی در سفر همراه شوند.

برای هر شرکتی که در حال تغییر و تحول سریع و دگرگون کننده است ، یک عامل کلیدی موفقیت ، پذیرش فرهنگ دیجیتالی قوی است. تحقیقات در مورد موانع تحول موفق نشان می دهد که فرهنگ اغلب بزرگترین عامل تعیین کننده است.

به گفته مشاور بازرگانی گارتنر ، شش مانع برای سازگاری هر کسب و کاری با مدل دیجیتال وجود دارد. پنج مورد از شش موانع اصلی آن مربوط به فرهنگ است. Capgemini ، شرکتی که مشاوره ، تحول دیجیتال ، فناوری و خدمات مهندسی را ارائه می دهد ، دریافت که 62 درصد از پاسخ دهندگان فرهنگ شرکت ها را بزرگترین مانع تحول دیجیتالی می دانند. مطالعه ای توسط Accenture نشان داد که “سیلوهای قدیمی” می تواند موفقیت شرکت هایی را که در حال تغییر هستند ، متوقف کند.

شرکای مجمع جهانی اقتصاد برای شتاب بخشیدن به تحول دیجیتالی برای رشد بلند مدت گرد هم آمدند تا یک کتاب راهنما – فرهنگ دیجیتال: نیروی محرکه تحول دیجیتال – تدوین کنند تا تفکر رهبران و بهترین شیوه های شرکت ها را در این موضوع مهم تحکیم بخشد. این بر موارد مهم فرهنگ دیجیتال جمع می شود:

  • همکاری: قرار دادن “ما” قبل از “من” و تجزیه سیلوهای واحدها و عملکردهای تجاری.
  • داده محور: تصمیم گیری های مبتنی بر داده و استفاده از داده ها برای ایجاد ارزش تجاری جدید.
  • مشتری مداری: وسواس بر مشتریان و استفاده از داده ها برای تسریع پاسخگویی به نیازهای مشتری.
  • نوآوری: تبدیل نوآوری به بخشی از DNA شرکت ما ، با ذهنیت “سریع شکست بخور و یاد بگیر” در فرهنگ همه ، نه فقط سازمان تحقیق و توسعه .
  • هدف: زیرساخت فرهنگ ما با هدف – تمرکز شدید بر پایداری ، اخلاق ، شمول و برابری.

سازمانهایی که فرهنگ دیجیتال را بکار می گیرند ، انعطاف پذیرتر و چابک تر خواهند بود و نیروی کار خود را قادر می سازد تا به چالش ها پاسخ دهد و با سرعت دیجیتالی شدن همگام شود. همچنین به کسب و کارها کمک می کند تا با سازگاری با محیط های به سرعت در حال تغییر ، استفاده موثر از فناوری و ایجاد تأثیر بر ذینفعان ، رقابتی باقی بمانند.

هدایت از بالا

فرهنگ سازمانی باید توسط مدیر اجرایی (مدیرعامل) با حمایت کامل تیم اجرایی هدایت شود. اعضای تیم باید به رهبران خود نگاه کنند و آنها را در حال صحبت کردن ببینند. اگر “وسط یخ زده” را تجربه می کنید ، باید مطمئن شوید که این گروه مهم از رهبران سطح متوسط ​​احساس می کنند که مالکیت تحول را دارد.

Hewlett Packard Enterprise (HPE) در سال 2019 اعلام کرد که شرکت خود را متحول خواهد کرد و از یک شرکت فناوری اطلاعات قدیمی (IT) در حال تبدیل شدن به یک شرکت حاشیه  ابر ی خواهد بود. برای سرعت بخشیدن به تکامل کسب و کار خدمات ابری و تجزیه انباره های اطلاعات در سازمان خود ، HPE دفتر تحول (TO) را ایجاد کرد تا منافع متفاوتی را در جهت یک هدف به هم پیوند دهد ، که بر ارزیابی و کمک به رفع ناهماهنگی و موانع در طول مسیر متمرکز شده است. TO کمیته اجرایی ، ارتباطات ، واحدهای تجاری و منابع انسانی را در این سفر گرد هم می آورد و همه عملکردهای تجاری را با نقش آنها در تحول هماهنگ می کند.

نوآوری به عنوان یک آزمایش برای همکاری دیجیتال

رهبری از بالا و وسط کلید کار است ، اما چگونه می دانید که چه زمانی لازم است و چه زمانی یک حرکت از پایین به بالا متبلور می شود؟

در فوریه 2021 ، HPE مسابقه نوآوری را راه اندازی کرد ، مسابقه ای که اعضای تیم را به چالش کشید تا از تفکر خارج از شرکت استفاده کنند و جسورانه ترین ایده های خود را برای نوآوری در پنج دسته ارائه دهند: محصولات ، فرآیندها ، خدمات ، مشارکت و تجربه کاربر.

هدف Innovation Quest این بود که اعضای تیم را به چالش بکشد تا ایده های خلاقانه و مشارکتی ایجاد کنند که انباره های سازمانی را از بین ببرد و اولویت های شرکت ما را پیش ببرد. هنگامی که نوآوری در قلب DNA شرکت قرار دارد ، افراد از ایجاد یک ذهنیت چابک و خارج از سازمان الهام می گیرند که در نهایت عملکرد را افزایش می دهد. این مسابقه همچنین فرصتی را برای اعضای تیم ایجاد کرد تا ایده هایی را برای حرکت در مناطق بسیار مهم برای آنها ایجاد کنند.

در حالی که ما به طور خاص درخواست نکرده ایم که ایده ها هدفمند باشند ، مشاهده این که بسیاری از آنها با این مورد تأکید شده اند ، الهام بخش بود. یک مطالعه توسط مک کینزی نشان می دهد که شرکت هایی که اساساً نواوری در استراتژی شان گنجانده شده  “کارکنان با کیفیت را جذب و حفظ می کنند ، انگیزه کارکنان را افزایش می دهند و به طور کلی بهره وری را افزایش می دهند”.

مشارکت فراتر از انتظارات بود زیرا نزدیک به 1100 پیشنهاد در سطح جهان دریافت کردیم. آنچه بیش از همه قابل توجه بود تعداد مواردی بود که ابعاد کلیدی فرهنگ دیجیتال را منعکس می کرد. مثلا:

    65 درصد از موارد ارسالی روش های خلاقانه ای برای استخراج بینش بیشتر یا ارزش جدید از داده ها ارائه می دهند. بیش از یک سوم این موارد مربوط به محور ما در شرکت لبه به ابر است.

    80 درصد از ایده ها از فناوری به عنوان یک عامل کلیدی استفاده می کنند.

    تقریبا 75 درصد با ارائه راه حل های خارج از جعبه قالبهای جاری را شکستند.

در حالی که معیارهای داوری به طور خاص درخواست نمی کرد که ایده ها هدفمند باشند ، دیدن اینکه چگونه بسیاری از آنها با هدف طراحی شده اند ، الهام بخش بود. 25 درصد از ایده ها به طور عمدی برای پیشبرد اهداف تجاری و محیطی ، اجتماعی و حاکمیتی  (ESG) طراحی شده اند.

این امر بر اهمیت این موضوع برای اعضای تیم ما تأکید کرد. برخی از پیشنهادات شامل پایداری محیط زیست در محور ما به شرکت لبه به ابر و کمک به مشتریان و شرکای خود برای رسیدن به اهداف دیجیتالی و زیست محیطی است. دیگران به دنبال حرکت “S” ESG با پیشبرد تنوع ، برابری و گنجاندن (DE&I) ، برطرف کردن فاصله حذف دیجیتالی و حمایت از حقوق بشر با استفاده از فناوری برای حمایت از روابط با تامین کنندگان هستند.

این نتایج نشان می دهد که در حالی که رهبران می توانند ستون های کلیدی را در رویکرد از بالا به پایین اتخاذ کنند ، این به عهده اعضای تیم است که فرهنگ دیجیتال را از طریق رفتارها و اقدامات خود اجرا کنند.

کاشت نوآوری در DNA شرکت

تحول دیجیتالی یک امر ضروری است و دو سال گذشته نشان داده که این امر بدیهی است. آنتونیو نری ، رئیس و مدیرعامل هیولت پاکارد اینترپرایز از همه اعضای تیم می پرسد که چگونه در محور شرکت مشارکت می کنند ، چیزی که تنها با اتخاذ فرهنگ دیجیتال می تواند موفق شود. همانطور که سایر رهبران سفرهای دگرگونی خود را آغاز می کنند ، پیاده سازی فرهنگ دیجیتال اولیه باید اولویت شماره یک باشد. در نهایت ، ما به همه اعضای تیم وابسته ایم تا فرهنگ دیجیتال را از طریق رفتارها و اقدامات خود اجرا کنیم.

https://www.weforum.org/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *