نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 5:02 ق.ظ

موفقیت در ادغام سهام شرکت های خصوصی

29 جولای 2021 | مقاله مکینزی

یکی از استراتژی های رایج برای شرکت های Private-equity firmsسهامی خصوصی (PE) در سال های اخیر “خرید و ساخت” است. در این رویکرد ، شرکت های نمونه کارهای پلتفرم هایی را ایجاد می کنند و برای تکمیل کارنرم افزار هایی را خریده و برای دستیابی به رشد و مقیاس سریع اقدام می کنند. در سال 2004 ، معاملات اینگونه موارد تقریباً 43 درصد حجم معاملات شرکت های PE را تشکیل می داد ، اما این سهم تا پایان سال 2020 به 71 درصد افزایش یافت.

در حالی که خرید و ساخت (ایجاد ) می تواند یک استراتژی برنده باشد ، ادغام ها متوسط ​​معاملاتی را که ممکن است به افزونه هایی با امکان رشد ، تبدیل می کند. در بدترین حالت ، ادغام های ضعیف مدیریت شده می تواند بازده سرمایه گذاران را از بین ببرد. متأسفانه ، در تجربه ما ، این یک نتیجه نادر نیست. گروه بزرگی از صاحبان PE و شرکتهای دارنده نمونه کارها به دلایل زیادی ادغام ناسازگار خواهند داشت ، از جمله عدم تخصص ، تصمیم گیری کند و نقشهای نامشخص برای شرکتهای پلتفرم و تیمهای معامله شرکتهای PE.

با این حال ، تیم های شرکت PE و مدیران شرکت پلت فرم می توانند حداکثر ارزش را از ادغام خود بدست آورند. در این مقاله ، ما چهار اصل کلیدی را که اغلب نادیده گرفته می شود ، بررسی می کنیم که موفق ترین شرکت ها در تلاش های ادغام  ، در محوریت خود دارند. سپس ما پنج شیوه را پیشنهاد می کنیم که حامیان PE می توانند در معاملات اضافی بعدی خود دنبال کنند. فعال کردن این بهترین شیوه ها به ارائه ادغام های موفق ، افزایش حداکثر پتانسیل استراتژی افزودنی و کسب ارزش کامل از معاملات کمک می کند.

چهار موضوع در یکپارچگی دست کم گرفته شده است

شرکت های برجسته PE به برنامه ریزی یکپارچه سازی با همان نظم و دقت که در منابع معامله و کوشش از آن استفاده می کنند ، رویکرد می کنند. آنها ارزش مادی را که می توان با ادغام موفقیت آمیز خریدها به دست آورد و میزان ادغام زیاد اعتماد به ارزش شرکت پلتفرم را درک می کنند. ما چهار موضوع اصلی را که منجر به موفقیت می شود مشاهده کرده ایم.

ارزش ادغام

پس از تمرکز شدید مورد نیاز برای پیشبرد قرارداد تا امضا ، شرکتها اغلب از تیمهای مدیریتی که فاقد تجربه مدیریت ادغام هستند برای اجرای یکپارچگی استفاده می کنند. اگرچه ممکن است رهبران چنین تیم هایی در اداره شرکت های خصوصی با موفقیت بزرگ را تجربه کنند ، اما اغلب خیلی دیر متوجه می شوند که ادغام امری متفاوت است و نیاز به تخصص خاصی دارد. در چنین شرایطی ، ادغام دچار اختلال می شود و فقط به صورت متناوب مدیریت می شود. برای ایجاد ارزش کامل ، تیم های موفق مدیریت ادغام باید با سرعت بسیار بیشتری کار کنند. آنها مجبور به گرفتن تصمیمات بیشتر ، در مدت زمان بسیار کوتاهتر ، نسبت به کسب و کار های معمول هستند.

مزایای اقدامات گسترده تر و سریعتر

در طول بررسی های لازم ، شرکت ها در نظر می گیرند که چگونه می توان به سرعت هم افزایی هزینه ها را تحقق بخشید و چگونه پتانسیل رشد درآمدهای آینده را دارد. این ، به علاوه هرگونه ارزش اضافی که می توان ایجاد کرد ، پایه ای است که بر اساس آن تامین مالی و تصمیم گیری صورت می گیرد. با این حال ، تجربه ما این است که با فرض مالکیت ، ارزش بسیار بیشتری – بسیار فراتر از برآوردهای قبل از معامله – ایجاد می شود.

ادغام کنندگان موفق محرک های ارزش شرکت های ادغام کننده را دوباره بررسی می کنند. آنها با جدیت تری به آنچه از طریق کاهش هزینه در مقیاس ممکن امکان پذیر است ، نگاه می کنند و به سرعت به دنبال تغییرات گسترده و تحول آفرین در بهره وری برای تسریع رشد هستند (برای مثال ، از طریق حرفه ای شدن نیروی فروش و اتخاذ تکنیک های چابک). کارآمدی سرمایه تحول آفرین ، مانند آنهایی که می توان از طریق انتخاب زیرساخت یا بستر فناوری به دست آورد ، همچنین ممکن است صعود قابل توجهی داشته باشد.

تقسیم کار

در یکپارچگی ، تیم معامله شرکت PE یا برای برخی ، تیم عملیات و شرکت دارنده پلتفرم  ، نقش اساسی اما متفاوتی را در ایجاد یکپارچگی ایفا می کنند. در حالی که در تصویر بزرگ همکاری می کنند ، هر یک می توانند نقش های اصلی را که بهترین موقعیت برای آنها است ، بر عهده بگیرند.

تیم شرکت PE بر مسئولیت هایی که شامل موارد زیر است نظارت می کند:

  • شناسایی زمینه های اولیه فرصت برای هم افزایی و همچنین منابع خطر
  • یافتن و نصب بهترین تیم مدیریت ممکن (که ممکن است رهبران فعلی باشند) برای شرکت تازه خریداری شده
  • توسعه و نظارت مداوم الزامات عملکرد (اعم از مالی و عملیاتی ، از جمله هم افزایی مورد انتظار) برای شرکت تازه خریداری شده

تیم مدیریت شرکت پلتفرم بر موارد زیر تمرکز دارد:

  • ارائه پایان نامه معامله با به دست آوردن فرصت ها ، کاهش خطرات و برنامه ریزی برای به دست آوردن ارزش از ابتکارات برای کاهش هزینه ها و استفاده از سرمایه و افزایش درآمد
  • عملیاتی کردن شرکت تازه ، با مدیران طراحی و استقرار مدل عملیاتی ، ساختار سازمانی ، فرایندهای حکمرانی و تصمیم گیری ، فرایند انتخاب استعداد ، ابتکارات فرهنگی برای همسویی شرکتهای ادغام شده و برنامه مدیریت تغییر لازم برای تحویل شرکت تازه
  • طراحی یک روز بدون نقص و همچنین ایجاد تغییرات سریع بعدی برای مشتریان ، کارکنان و فروشندگان

نقش متخصصان مجرب ادغام

مدل حاکمیت ، نظارت و حمایت از یک شرکت دارنده پلتفرم که استراتژی را دنبال می کند ، اغلب شبیه آن است که برای خرید مستقل استفاده می شود. در حالی که مدل می تواند در برخی موارد به خوبی کار کند ، بسیاری از شرکت ها با عدم حضور افرادی که تجربه یکپارچه سازی مستقیم در تیم های عملیاتی سطح شرکت و هیئت مدیره را دارند فرصت ها را از دست می دهند. هنگامی که شرکت های پلتفرم توسط تیم های رهبری ناب اداره می شوند یا فعالیت های M&A قابل توجهی دارند ، افزودن چنین متخصصانی به تیم های معامله شرکت های PE به جای تیم های مدیریت شرکت های پلتفرم منطقی تر است. این امر اطمینان می دهد که هر درس آموخته شده به اشتراک گذاشته می شود و هم افزایی M&A به طور کامل در سبد سهام تحقق می یابد.

پنج روش اضافی برای حامیان سهام خصوصی

اجرای موفقیت آمیز یک استراتژی اضافی مستلزم این است که هر دو شرکت کارهای تخصصی ، قابلیت های ادغام و طرز فکر منحصر به فرد را روی میز بیاورند. این پنج روش کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که ادغام حداکثر ارزش را از معامله استخراج می کند.

اهداف را تراز کنید

یک مأموریت مشترک متمرکز بر پتانسیل کامل یک معامله این است که مشارکت ها را در دو شرکت پایدار می کند. فقدان این هماهنگی اصلی اغلب در قلب ادغام های مختل شده قرار دارد و به عنوان حرکت از دست رفته ، اهداف از دست رفته و از بین رفتن استعداد انسانی خود را نشان می دهد.

در طول ادغام ، از رهبران شرکت های پلتفرم خواسته می شود بسیار بیشتر از حد معمول تصمیم گیری کنند ، از جمله تصمیم گیری سریعتر از آنچه قبلاً عادت کرده اند و همزمان کار سنگین تری را بر عهده می گیرند. در چنین شرایطی ، برخی از تیم های مدیریتی ممکن است در تعهد به اهداف بلندپروازانه یا افزایش دریچه ارزش و تردید در دیدگاه خود در مورد هم افزایی ها و فرصت های احتمالی تردید داشته باشند.

سرعت بخشیدن به تصمیم گیری

برنامه ریزی ادغام اغلب در حین انجام معامله از تعمل و صبر استفاده می کند. با این حال ، یکپارچه سازان با عملکرد بالا ، زمان زیادی را قبل از پایان معامله در طراحی رویکرد یکپارچه سازی بر اساس منطق ، ارزش و ریسک معامله و ایجاد برنامه یکپارچه سازی که تصمیم گیری سریع را امکان پذیر می کند ، اختصاص می دهند.

در عمل ، این بدان معناست که 12 تا 15 تصمیم حیاتی مورد نیاز را شناسایی کرده و آنها را در نقشه راه تصمیم گیری حیاتی رتبه بندی کنید. علاوه بر این ، موثرترین تیم های معامله و عملیات در شرکت های PE از تمرکز بر ایجاد ارزش برای غلبه بر اهداف ثانویه و پرت کننده استفاده می کنند. آنها و تیم های مدیریت به طور مشترک چنین نقشه راهی را تهیه ، ارائه و استفاده می کنند تا از تمرکز ، اولویت بندی و شفافیت اطمینان حاصل شود.

سختگیری را تضمین کنید

یکی از مراحل بسیار مهم اما غالباً نادیده گرفته می شود و پس از پایان معامله ایجاد می شود ، ایجاد یک مبنای مالی مشابه و معادل برای درک دقیق اینکه هر شرکت چگونه کارکنان و عملکردهای خود را طبقه بندی کرده است تا بتوان آنها را به درستی مقایسه کرد. تنها با داشتن بینش دقیق در مورد نقش ها ، حقوق و بخش ها است که تیم های مدیریتی می توانند برآورد دقیقی انجام دهند ، همه هم افزایی های احتمالی را بیابند و در نهایت نتایج این هم افزایی ها را ردیابی کنند. یک خط پایه می تواند اطمینان حاصل کند که هم افزایی های کوتاه مدت به وضوح مشخص شده و به سرعت اجرا می شوند.

تیم های شرکت های PE می توانند اهداف کمی را تعیین کنند که مدیران ارشد بتوانند برای آنها تصمیم بگیرند ، بر برنامه ریزی بسیار دقیق اصرار ورزند و اجرا را از طریق مجموعه ای از جلسات ارزشمند اولویت بندی کنند. در طول آن جلسات کاری اختصاصی ، حامیان و مدیران (به درستی با پایگاه های مناسب حقایق و داده های مربوطه آماده شده اند) می توانند برنامه ها را تنظیم کرده و اولویت بندی کنند. بر اساس تجربیات ما ، مجموعه ای از این موارد می تواند یک رویکرد ساختار یافته و قابل پیگیری برای اهداف را ارائه دهد. سپس این طرح در بودجه شرکت قرار می گیرد.

استعداد مطمئن

سرمایه گذاران PE عموماً در شناسایی و حفظ استعدادهای انسانی مهم رهبری ، معمولاً مدیران عامل و بنیانگذاران ، خوب عمل می کنند. آنها می توانند مهارت های استعدادیابی خود را تا حدی عمیق تر کرده و سه نوع استعداد مهم دیگر را حفظ کنند:

  • ماموریت کارکنان مهم برای تکمیل فعالیت های مهم و جایگزینی آنها غیرممکن است.
  • استعدادهای بالقوه کارکنان با عملکرد بالا و پتانسیل بالا می توانند به وظایف ارشدیت بیشتری برسند.
  • استعدادهای ارزش آفرین برای ارائه مدارک معامله و اکثر هم افزایی ها بسیار مهم است. توجه به این نکته ضروری است که در شرکتهای نسبتاً کوچک ، جابجایی به افراد زیادی نیاز ندارد – اغلب ، ده تا 20 نقش بیشتر ارزش اقتصادی را هدایت می کنند.

قدر فرهنگ را بدانیم

فرهنگ نه تنها به تیم های برتر بلکه به شیوه های مدیریتی نیز مربوط می شود که درک آنها هنگام ادغام دو شرکت ضروری است. به عنوان مثال ، آیا تصمیمات توسط مدیریت ارشد ، مسئول و یا با ایجاد اجماع در تیم رهبری اتخاذ می شود؟ ایجاد هماهنگی در سبک ها و شیوه ها هنگام ترکیب بازاریابی ، تحقیق و توسعه ، فروش و سایر تیم ها برای ایجاد یک گروه متحد که بر ارائه منطق معامله اصلی متمرکز است ، بسیار مهم است.

اگر به درستی به چالش کشیده نشود ، چالش های ادغام فرهنگی به ناچار منجر به اصطکاک درون تیم برتر ، کاهش بهره وری و فرسایش استعداد غیر منتظره می شود. تیم های موفق به طور دقیق شیوه های مدیریت عالی و هنجارهای کاری را به عنوان بخشی از اهتمام به کار ارزیابی کرده و زودتر از خطر فرهنگی جلوگیری می کنند.

شیوه های بیان شده در این مقاله می تواند به سرعت ادغام را بهبود بخشد ، با نتایجی که در نتایج بالا و پایین مشاهده می شود. با در نظر گرفتن این عوامل ، واضح است که ادغام M&A می تواند محرک قوی ROI در سراسر چرخه مالکیت باشد و باید ستون اصلی استراتژی آلفا نمونه کارها باشد.

https://www.mckinsey.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *