نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 اردیبهشت 1403 2:50 ب.ظ

سوخت جت مبتنی بر گیاه می تواند انتشار گازهای گلخانه ای را تا 68 درصد کاهش دهد

23 اکتبر 2021

بر اساس تحقیقات جدید یکی از دانشمندان دانشگاه جورجیا، جایگزینی سوخت هواپیمایی مبتنی بر نفت با یک جایگزین پایدار مشتق شده از نوعی گیاه خردل می تواند انتشار کربن را تا 68 درصد کاهش دهد.

Puneet Dwivedi سرپرستی تیمی را بر عهده داشت که قیمت سربه سر و انتشار کربن در طول عمر سوخت پایدار هوانوردی مشتق شده از Brassica carinata، یک محصول دانه‌های روغنی غیرخوراکی را بررسی کردند.

دوویدی، دانشیار دانشکده جنگلداری و منابع طبیعی وارنل گفت: “اگر بتوانیم مشوق های اقتصادی مناسبی را در طول زنجیره تامین ارائه کنیم، می توانیم به طور بالقوه SAF سوخت هوانوردی پایدار مبتنی بر کاریناتا تولید کنیم.”

تخمین زده می شود که صنعت هوانوردی 2.5٪ از کل انتشار دی اکسید کربن را منتشر می کند و مسئول 3.5٪ گرمایش جهانی است. Dwivedi می‌گوید سوخت مبتنی بر Carinata می‌تواند به کاهش ردپای کربن در بخش هوانوردی کمک کند و در عین حال فرصت‌های اقتصادی را در سراسر جنوب ایالات متحده ایجاد کند، جایی که این گیاه به خوبی رشد می‌کند.

یافته های دوویدی در زمان مناسبی به دست می آید. در سپتامبر، رئیس جمهور جو بایدن یک اعتبار مالیات سوخت پایدار را پیشنهاد کرد که سازمان های فدرال را گرد هم می آورد تا تولید SAF را در سراسر کشور افزایش دهند.

اعتبار مالیاتی پیشنهادی مستلزم کاهش 50 درصدی انتشار کربن در چرخه زندگی است – استانداردی که کاریناتا بر اساس یافته‌های تیم منتشر شده در GCB Bioenergy از آن فراتر می‌رود.

قیمت تولید SAF از نفت مشتق شده از کاریناتا از 0.12 دلار در لیتر در پایین ترین سطح تا 1.28 دلار در هر لیتر بر اساس انگیزه های اقتصادی و بازار موجود بود. قیمت سوخت هوانوردی مبتنی بر نفت 0.50 دلار در هر لیتر بود که بالاتر از SAF مبتنی بر کاریناتا بود که مشوق‌های اقتصادی فعلی در تحلیل گنجانده شد.

Dwivedi بخشی از مشارکت جنوب شرقی برای انرژی‌های تجدیدپذیر پیشرفته از Carinata یا SPARC است، یک پروژه 15 میلیون دلاری که توسط مؤسسه ملی غذا و کشاورزی وزارت کشاورزی ایالات متحده تأمین مالی می‌شود. از طریق SPARC، محققان چهار سال گذشته را صرف تحقیق در مورد چگونگی رشد کاریناتا در جنوب شرقی کرده‌اند و سؤالات مربوط به ژنتیک بهینه و بهترین شیوه‌ها برای بالاترین محصول و عملکرد روغن را بررسی کرده‌اند. با آن پاسخ ها، Dwivedi مطمئن است.

او در گزارش خبری گفت: «در جنوب، ما می‌توانیم کاریناتا را به عنوان یک محصول زمستانی پرورش دهیم. از آنجایی که کاریناتا در خارج از فصل کشت می‌شود، با سایر محصولات غذایی رقابت نمی‌کند و باعث ایجاد مشکلات مربوط به غذا در مقابل سوخت نمی‌شود. علاوه بر این، رشد کاریناتا تمام مزایای محصول پوششی مربوط به کیفیت آب، سلامت خاک، تنوع زیستی و گرده افشانی را فراهم می کند.

به گفته دوویدی، قطعه گمشده این پازل فقدان زیرساخت های محلی برای خرد کردن دانه و فرآوری روغن به SAF است. تحقیقات فعلی او بر مدل‌سازی امکان‌سنجی اقتصادی و زیست‌محیطی تولید و مصرف SAF مبتنی بر کاریناتا در سراسر جورجیا، آلاباما و فلوریدا با در نظر گرفتن دیدگاه زنجیره تامین متمرکز است.

او می‌گوید: «نتایج ما به‌ویژه مربوط به ایالت جورجیا است، که ششمین مصرف‌کننده سوخت متعارف هوانوردی در این کشور است، میزبان شلوغ‌ترین فرودگاه در جهان است و خانه دلتا، یک شرکت هواپیمایی پیشرو جهانی است.». کاریناتا این پتانسیل را دارد که یک موقعیت برد-برد برای مناطق روستایی ما، صنعت هوانوردی و مهمتر از همه، تغییرات آب و هوایی باشد.

Good News, Inspiring, Positive Stories

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *