نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 10:28 ق.ظ

شش درس تجاری اساسی که هر کارآفرین می‌تواند از والت دیزنی بیاموزد

شاون دویل ، 27 سپتامبر 2017

من فکر می کنم مردم بیشتر درباره جهان دیزنی می دانند و افراد کمتری درباره  خود دیزنی. والت دیزنی  ، برای بسیاری از مردم تا حدودی در پس زمینه محو شده است. از آنجا که او پنجاه و یک سال پیش ، در سال 1966 درگذشت ، قابل درک است. او یک بیننده ، کارآفرین و یک نابغه خلاق بود. برخی از درسهای ارزشمند وجود دارد که هر کارآفرین می تواند از آنچه او در زندگی خود انجام داده است بیاموزد.

1. هرگز تسلیم نشوید.

بسیاری از مردم نمی دانند که والت دیزنی یک شبه موفق نبود. او چندین شرکت تاسیس کرد که ورشکست شدند. او یک استودیوی هنری تجاری راه اندازی کرد ، و آن کارخانه از کار افتاد. او سعی کرد تبلیغات ایجاد کند و آنها نیز به دلیل عدم درآمد موفق نشدند. به جای تسلیم شدن یا تسلیم شدن ، والت همیشه چیز بعدی را امتحان می کرد.

همانطور که والت می گوید: “همه سختی هایی که در زندگی داشته ام ، همه مشکلات و موانع ، من را قوی کرده است. ممکن است وقتی این اتفاق می افتد متوجه آن نشوید ، اما یک ضربه به دندان ممکن است بهترین کار دنیا برای شما باشد. “

2. حل کننده مشکل باشید.

والت دیزنی حل کننده کامل مشکلات بود. او بسیار مراقب بود و همیشه به دنبال راه هایی برای حل یک مشکل بود و اینکه چگونه می تواند اینکار فرصتی در بازار باشد.او دخترش را برای سوار شدن به خودرو های بازی به پارک برد و متوجه شد که سواری ها کثیف و در وضعیت بدی قرار دارند و افرادی که این سواری را انجام می دهند بی ادب هستند.والت در مورد این مشکل فکر کرد – و این دیزنی لند شد. او می خواست مکانی امن و تمیز داشته باشد ، جایی که والدین بتوانند فرزندان خود را ببرند.

۳- حاضر باشید خود را دوباره اختراع کنید.

بسیاری از مردم نمی دانند که اولین ستاره کارتونی دیزنی میکی موس نبود – اسوالد خرگوش خوش شانس بود. او قراردادی با یک توزیع کننده برای کارتون های کوتاه امضا کرده بود و از موفقیت آنها بسیار خوشحال شد.

وقتی او برای تمدید قرارداد رفت ، والت را بیرون کردند. توزیع کننده گفت (برای والت ناشناخته است) که آنها به طور قانونی مالک اسوالد بودند و والت دیزنی آنطور که در قرارداد ذکر شده بود ، حقی نداشت.بدتر از آن ، همه انیماتورها والت را ترک کردند و برای کار در شرکت دیگر رفتند.

والت با از دست دادن بزرگترین موفقیت خود به خانه رفت. او باید از نو شروع می کرد. همانطور که والت می گوید ، “میکی موس 20 سال پیش در قطار از منهتن به هالیوود در حالی که ثروت تجاری برادرم روی و من در کمترین سطح خود قرار داشت ، از ذهنم بیرون آمد و روی صفحه نقاشی کشیده شد..”

4. با استعداد خود را احاطه کنید.

والت دیزنی اذعان کرد که در زمینه طراحی یا انیمیشن با استعدادترین نیست. همانطور که او یکبار گفت ، “من در واقع اولین کارتون انیمیشنی خود را در سال 1920 شروع کردم. البته ، آنها آن زمان چیزهای بسیار بدی بودند و من از چیزهای کوچک عروسکی استفاده می کردم.” او در دانستن اینکه بهترین کار را چگونه باید انجام داد بسیار درخشان بود و توانست بهترین هنرمندان و انیماتورهای جهان را به خدمت بگیرد.

شخصی که در ابتدا میکی را متحرک می کرد والت نبود بلکه یک انیماتور به نام Ub Iwerks بود. والت مجبور نبود استعداد طراحی داشته باشد ، اما بینایی داشت. این مانند یک معمار است – لازم نیست پیمانکار عمومی باشید. فقط باید بدانید که می خواهید پروژه چگونه به پایان برسد.

5. کنجکاو باشید.

والت یک روح کنجکاو بود و همیشه می خواست چیزهای جدیدی یاد بگیرد. در انیمیشن ، این امر منجر به برخی از پیشرفتهای خیره کننده در سالهای اولیه شد.

او به خاطر ساخت اولین کارتون با صدا ، اولین فیلم اکشن زنده و میکس انیمیشن ، اولین فیلم کارتونی کامل مشهور است. تا آن زمان ، کاریکاتورهای والت ، کوتاه و بدون سرگرمی بودند که مردم قبل از ویژگی اصلی پخش می شدند.

در اینجا یک نکته وجود دارد و آن را از دست ندهید – او نمی دانست چگونه باید این کارها را انجام دهد. کنجکاوی او را بر آن داشت تا در مورد چگونگی انجام این کارها تحقیق کند و بفهمد چگونه می تواند همه کارها را انجام دهد. والت گفت: “ما همچنان به جلو حرکت می کنیم ، درهای جدیدی را باز می کنیم و کارهای جدیدی انجام می دهیم ، زیرا ما کنجکاو هستیم و کنجکاوی ما را در مسیرهای جدید هدایت می کند.”

6. تنوع بخشیدن.

والت پس از ساخت یک استودیوی انیمیشن موفق به اندازه کافی باهوش بود تا بتواند در فیلم های اکشن زنده ، مستند ، تلویزیون ، پارک های تفریحی و تنوع محصولات شرکت کند. او می توانست فقط یک استودیو انیمیشن باشد ، در آن صورت اما چنین چیزهایی ایجاد نمی شد.

https://www.entrepreneur.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *