نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 6:20 ق.ظ

دو شرکت در حال ساخت اولین رآکتور هسته ای ماژولار کوچک در رومانی هستند

نوشته برد برگان04 نوامبر 2021

راکتورهای مدولار کوچک می توانند آینده انرژی هسته ای باشند.بر اساس بیانیه مطبوعاتی مشترک ، به همین دلیل است که دو شرکت برای «پیشبرد انرژی هسته‌ای در رومانی» با استقرار اولین رآکتور ماژولار کوچک این کشور، نیروهای خود را یکپارچه می‌کنند.

بیش از معرفی یک منبع جدید انرژی پاک و دوستدار محیط زیست در منطقه، این مشارکت همچنین شبیه سازهای راکتور مدولار کوچک را در یکی از نخبه ترین دانشگاه های رومانی نصب خواهد کرد و نسل بعدی را برای نیازهای انرژی آینده آماده می کند.

راکتورهای هسته‌ای مدولار کوچک با نیروی پاک به بحران آب و هوا رسیدگی می‌کنند.

در بیانیه مشترک با اشاره به راکتورهای کوچک مدولار (SMR) افزوده شد: «رومانی این پتانسیل را دارد که اولین استقرار SMR در اروپا را انجام دهد. در مارس 2019، Nuclearelectrica و NuScale به طور مشترک یادداشت تفاهمی در مورد تبادل اطلاعات فنی و تجاری در مورد فناوری هسته‌ای NuScale با حرکت متقابل به سمت ارزیابی توسعه، صدور مجوز و ساخت NuScale SMR در کشور امضا کردند. گزارشی از World Nuclear News. بیانیه کاخ سفید در مورد این توافق تجاری گفته است که شامل ساخت یک کارخانه شش ماژول با طراحی NuScale می شود. این تعهد بیش از 3700 شغل در ایالات متحده و رومانی با پتانسیل ایجاد 30000 شغل در ایالات متحده و رومانیایی را با رشد پروژه ایجاد خواهد کرد.

در بیانیه دیگری از دفتر ریاست جمهوری رومانی آمده است: رومانی تا سال 2028 راکتورهای کوچک مدولار را در سیستم تولید انرژی ملی خواهد گنجاند که مشارکت با ایالات متحده را در زمینه هسته ای غیرنظامی تقویت خواهد کرد. با توجه به مزیت های ایجاد شده توسط زنجیره های ارزشی که پیرامون این فناوری ایجاد می شود، رومانی می خواهد در تولید پیشرفته SMR در منطقه و همچنین در آماده سازی منابع انسانی شرکت کند و از بهره برداری از این فناوری جدید در مناطق دیگر کشور ها حمایت کند.” وزارت امور خارجه آمریکا نیز بیانیه‌ای درباره این توافق صادر کرد و بر اجرای «بالاترین استانداردها برای ایمنی، امنیت و عدم اشاعه هسته‌ای، و مهم‌تر از همه، پروژه SMD در رومانی «به بحران آب و هوا با قدرت پاک رسیدگی می‌کند» تأکید کرد.

وزارت امور خارجه ایالات متحده افزود: «این گام اولیه پیشگامانه توسط رومانی با 30 نیروگاه زغال سنگ در منطقه، از جمله هفت نیروگاه در رومانی، SMRها برای جایگزینی این نیروگاه پایه و استخدام نیروی کار بسیار مناسب هستند، شتاب قابل توجهی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در سراسر اروپا ایجاد خواهد کرد. ما از این مشارکت با رومانی در پیشبرد فناوری های پاک نوظهور هیجان زده هستیم.” این مشارکت همچنین نشان دهنده پیشرفت در توافق بین دولتی در حال انجام است که برای ایجاد همکاری تحت هدف مشترک توسعه و نوسازی زیرساخت انرژی هسته ای رومانی طراحی شده است که در سال 2020 توسط وزارت انرژی رومانی و وزارت انرژی ایالات متحده راه اندازی شد.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *