نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 1:31 ق.ظ

Waterplan راه حل های پایدار آب و هوایی را ردیابی می کند

3 نوامبر 2021

آب شیرین یکی از منابع متعددی است که به طور فزاینده ای تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی قرار می گیرد، که به نوبه خود بر کسب و کارهایی که به این منبع طبیعی فراوان اما همچنان محدود متکی هستند تأثیر می گذارد. Waterplan، مجهز به یک وسیله 2.6 میلیون دلاری، به دنبال تجزیه و تحلیل و ردیابی نه تنها نحوه تأثیر مصرف آب شرکت بر محیط محلی است، بلکه بدنبال اقدامات کاهشی است که می تواند به مرطوب نگه داشتن همه چیز در هنگام فرا رسیدن بحران به ظاهر اجتناب ناپذیر کمک کند.

خوزه گالیندو، نیکلاس ورتایمر و همکارانشان ماتیاس کومرسیو و اولیویا سزیو پس از سال ها کار در بخش محیط زیست و مسایل آن، Waterplan را تأسیس کردند. آنها متوجه شدند که اگرچه اقدامات، داده ها و برنامه ریزی های زیادی در مورد انتشار کربن وجود دارد، اما کار نسبتاً کمی در مورد خطر آب انجام شده است، زیرا هنوز به عنوان یک تهدید قابل مشاهده نیست. آن‌ها شرکت را راه‌اندازی کردند .

گالیندو گفت: شرکت‌های بیشتری در حال افشای امنیت آب و سایر مسائل مربوط به آب هستند، اما نیاز به یک پلت فرم SaaS برای تعیین کمیت و میانجی‌گری ریسک آب وجود دارد.» شرکت‌ها رویکردی واکنشی داشته‌اند، اما از آنجایی که این اختلالات [مرتبط با آب و هوا] در حال افزایش است، فرصتی برای آنها وجود دارد که این نوع چیزها را پیش‌بینی کنند و فعالانه عمل کنند. تغییرات آب و هوا بااین روند تسریع خواهد شد.

البته این توصیه ساده ای مانند «شیر آب را باز نگذارید» نیست، بلکه تلاش هایی در مقیاس صنعتی مانند نگهداری کردن از سطح آب، کارهای بزرگ شهری و غیره است. Waterplan ابتدا داده‌های تصاویر ماهواره‌ای را پالایش می‌کند که سایه‌بان، بدنه‌های آبی و سایر شاخص‌های مهم را به عنوان اندازه‌گیری‌های عینی با زمینه فراوان نشان می‌دهد که سال‌ها تصاویر و تجزیه و تحلیل روندهای واضحی را ایجاد کرده‌اند. این با اندازه‌گیری‌های مستقیم توسط ادارات آب و محیط‌زیست که از نزدیک بر این منابع نظارت می‌کنند، ترکیب می‌شود.

بنابراین (برای مثال) کارخانه ای که دانه های قهوه را پردازش می کند ممکن است 10000 گالن در ساعت از آب رودخانه ای نزدیک استفاده کند. تجزیه و تحلیل می تواند نشان دهد که در 5 تا 10 سال دیگر این نرخ پایدار نخواهد بود و مشکلاتی را در پایین رودخانه ایجاد می کند، زیرا داده های قبل و بعد از اثرات کارخانه وجود دارد. این مسائل در نهایت 40 میلیون دلار به ضرر شرکت در آن دوره تمام می شود. با این حال، اگر تلاش‌های محلی برای احیای جنگل‌ها و گسترش درختان با هزینه 10 میلیون دلاری دو برابر شود، حفظ آب و فرسایش را بهبود می‌بخشد و منجر به افزایش خالص در دسترس بودن آب می‌شود – و از خطر 40 میلیون دلاری دور می‌شود.

https://techcrunch.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *