نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 11:52 ب.ظ

جذب کارکنان برمبنای توانایی بالقوه، نه برمبنای تجربه گذشته

اگر مدیر میانی یا مدیر عامل شرکت هستید و در استخدام افراد برای شرکتی در حال برنامه‌‌ریزی برای توسعه و رشد هستید واقعا چه عاملی برای شما از همه مهم‌تر است؟

شما رزومه‌ها را مطالعه و بر اساس یک سری شاخص‌های اولیه تعدادی را برای مصاحبه انتخاب می‌کنید. به نظر می‌آید که اطلاعات درج شده روی کاغذ مناسب هستند. افراد برای مصاحبه می‌آیند و همان اطلاعات را با کمی توضیح و تفصیل به شما ارائه می‌کنند. شما سعی می‌کنید افراد با بهترین سابقه شغلی انتخاب کرده و به مقام ارشد برای نهایی کردن جذب اقدام شود.  

اما آیا فقط عامل سوابق مرتبط با شغل مورد نظر اهمیت دارد؟

اگر از بین نامزدهایی که انتخاب کرده‌اید همه با هم با اختلاف کمی مشابه باشند و همه قادر به انجام کار مورد نظر باشند، عاملی که آن‌ها را در نهایت با هم مقایسه خواهید کرد چیست؟

آیا در ذهن خود جستجو نمی‌کنید که شاید قبلا تجربه‌ای داشته‌اید که فردی با سوابق مناسب را انتخاب کرده ولی او در کار با شما موفق و مناسب نبوده است؟

آیا دلیل آن را بخاطر می‌آورید؟

اگر به این موارد فکر کنید به نظر می‌رسد که عامل دیگری را باید مورد توجه قرار دهید.  

در بازار کار امروز، استخدام افراد مناسب و با کیفیت کاری خوب به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد. این امر به شناسایی عوامل موثر و مرتبط با استخدام بیش از هر زمان دیگری مرتبط است. مطالعات نشان می‌دهد که درصدی از نیروهای جدید با توجه به سابق مرتبط و مفید در محیط کار موفق نیستند. این موضوع فقط در ارتباط با شما نیست و شما هم مانند بسیاری از افراد دیگر در حوزه‌های مدیریت، افرادی را بر اساس سوابق انتخاب می‌کنید ولی این بخش از کار است.

تمرکز بر توانایی‌های بالقوه یک نامزد شغلی و بررسی‌های مرتبط با نحوه توسعه آن چیزی است که باید به آن توجه شود و اگر این کار درست انجام شود ارزش آن سوابق را دوچندان می‌کند. در وجود هر فرد انگیزه‌ها و تمایلاتی برای توسعه توانایی‌های شخصی‌اش وجود دارد و مدیران نیز علاقمند هستند و می‌خواهند شاهد رشد و موفقیت کارکنان خود باشند. شما باید با چنین رویکردی استخدام‌های خود را برنامه‌ریزی کنید.

اما اینکه چگونه این‌کار را انجام می‌دهید به روش‌های مدیریتی شما بر می‌گردد. اگر تمرکز خود را بر روی توانایی متقاضی بگذارید، قطعا ارزش‌هایی را شناسایی و نقاط ضعفی را نیز تشخیص می‌دهید و یک فرد مجموعه‌ای از این موارد است ولی آنان که انگیزه و توانایی تطبیق با شرایط سازمان شما را دارند در نهایت کار بهتری انجام می‌دهند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *