نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 9:53 ق.ظ

دنیای پر چالش مدیریت داده

در همه رسانه‌ها به شکل‌های مختلف از حدود چندین سال پیش و نیز با گسترش اینترنت و رسانه‌های اجتماعی شما و ما میلیون‌ها بار شنیده‌ایم که محتوا و اطلاعات در حال حکومت کردن است. ولی امروزه شاهد این مطلب هم هستیم که اطلاعات در دست محدود شرکت‌های غول‌های فناوری به ابزاری شده است که به صورت جدی می‌تواند ستمگر و دیکتاتور هم باشد؟

در این میان وضعیت کسب و کارها هم به شکلی درآمده است که در میان آگهی‌های کوناگون، پوسترها و سایر مطالب برای فروش محصولات مختلف محاصره می‌شوند و نیاز به متخصصانی دارند که به آن‌ها کمک کند که در دام‌های مختلف گرفتار نشوند.

کسب و کارها از سویی خودشان باید محتوای تولید نموده و به مشتریان خود عرضه کنند که آن‌ها هم همین نگرانی را دارند. شما باید این کار را به خوبی انجام دهید. فرایند تولید محتوا و مستند سازی آن به سیستم‌های مدیریت اطلاعات نیاز دارد و این فرایند هزینه و زمان بر است. ریسک‌ها و خطرات زیادی نیز وجود دارد که ممکن است همه چیز را از بین ببرد و منجر به خطا و مغایرت محتوایی شود.

مدیریت ریسک به ویژه وقتی پای فناوری‌های جدید و مشتری به میان می‌آید امری جدی است و یک مدیر نمونه بایستی همچنان مراقب وضعیت‌های جدید مخاطرات باشد. در حوزه بازاریابی شما به عنوان مدیر فکر می‌کردید که تمام به روزرسانی‌ها را انجام داده و کلیه مشکلات کارکنان را رفع نموده‌اید، اما دیدگاه‌های متغیر مشتریان ممکن است توجه شما را به جزئیات دیگری کشانده و نهایتا فروشنده دیگری را انتخاب کنند.

گفته می‌شود دنیای دیجیتال دنیای مشارکت‌هاست اما زیر این مشارکت‌ها رقابت بسیار شدیدی وجود دارد که بر بستر داده‌ها استوار است و به چشم بهم زدنی می‌تواند تغییر کند. این نوع دموکراسی انتخاب برای مشتری بر فضایی از دیکتاتوری برپا شده است.

استراتژی بازار و عملیات و یا محصول برای شما نیاز به سرمایه گذاری وکانال‌های توزیع خاصی را ایجاد می‌نماید که هر کدام دارای بستر اطلاعات دائما متغیر و روزافزونی هستند. شما برای حضور فعال در بازار ممکن است لازم باشد تیم عملیات خلاق و به روز داشته باشید تا بتوانند سیستم‌های شما را به روز کنند. به روزرسانی اطلاعات و سایر تغییرات در ویژگی‌های داده در محتوای کاربردی شما به هزینه‌ها می‌افزاید.

از آن‌جا که کسب و کارها بر انواع و جنبه‌های مختلف محتوا تکیه دارند، برای حفاظت این محتوای داده و اطلاعات بایستی روش‌های حفاظت خاص خود را داشته باشند.

سیستم‌های مدیریت محتوا و اطلاعات و مستند سازی دارای جنبه‌های متعددی است که باید به خوبی مدیریت شوند و آن‌ها که نمی‌توانند به درستی مدیریت شوند به جای ایجاد انسجام و ارزش افزایی، به یک مخفیگاه برای دشمن تبدیل می‌شوند.

اما این دنیای پرچالش را باید به روشی جامع مدیریت نمود.راه حل‌های مدیریت داده‌ها و محتوا برای مدیران در یک رویکرد همبسته می‌تواند بر این چالش‌ها فایق آید و خطرناک‌ترین موضوع این است که مدیران بخش‌های مختلف در این زمینه هماهنگ و همدل نباشند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *