نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 1:13 ب.ظ

بخش حمل و نقل باید برای نجات آب و هوا وضع خود را تغییر دهد

26 اکتبر 2021 توسط امپریال کالج لندن

در حالی که کالج امپریال برای COP26 در گلاسکو آماده می‌شود، محققان مطالعه جدیدی را منتشر کردند که در آن بررسی می‌کند چگونه جهان می‌تواند به یک سیستم انتقال آلایندگی خالص صفر دست یابد. رسیدن به صفر خالص در انتشار گازهای گلخانه‌ای برای مقابله با تغییرات آب و هوایی مستلزم مجموعه‌ای پیچیده از تغییرات و مداخلات در تمام بخش‌های اقتصاد است.

کارشناسان و سیاست گذاران آب و هوا موافق هستند که این تغییرات در بخش‌های مختلف متفاوت به نظر می‌رسد و مزایای متعدد و متنوعی را برای مردم و کسب و کارها به همراه خواهد داشت، زیرا جامعه از سوخت‌های فسیلی آلاینده به سمت استفاده از انرژی پاک برای تامین انرژی خانه‌ها، سفر و تولید کالا می‌رود.

یک گزارش جدید توسط موسسه Grantham – تغییرات آب و هوا و محیط زیست و آزمایشگاه آینده انرژی بررسی می‌کند که رسیدن به وضعیت صفر خالص انتشار گازهای گلخانه‌ای در بخش حمل و نقل چگونه می‌تواند باشد. تغییرات کلیدی که باید رخ دهد، و تحقیقات بیشتر در کجا می‌تواند نقش اساسی در کربن زدایی نحوه سفر نقش داشته باشد.

این گزارش با عنوان «مسیرهای تحقیقاتی برای حمل و نقل خالص کربن صفر» در هفته منتهی به کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل (COP26) که در 31 اکتبر در گلاسکو، انگلستان آغاز می‌شود، و توسط بریتانیا که میزبان است، راه اندازی شد.

بخش‌های سرسخت

حمل و نقل یک انتشار دهنده مهم و سرسخت گازهای گلخانه‌ای است که سیاره را گرم می‌کند، زیرا سوخت‌های فسیلی برای بیش از یک قرن راه مناسب و ارزانی برای نیرو دادن به وسایل نقلیه و پرواز بوده است.

همانطور که گزارش ما تشریح می‌کند، اگر می‌خواهیم بحران آب و هوا را با کاهش اثر بخش مواجه کنیم و آسیب مخرب به همه موجودات زنده روی سیاره‌مان را محدود کنیم، باید از یک رویکرد گسترده سیستم‌ها برای بازگشایی همه جنبه‌های جامعه‌مان استفاده شود.

این گزارش درک بهتری از اینکه چگونه رفتارهای انسانی و اجتماعی منجر به انتشار کربن می‌شود و چگونگی واکنش کل سیستم به تغییرات را بررسی می‌کند و از افراد و سازمان‌ها حمایت می‌کند تا تصمیم‌های سودمند و آگاهانه اتخاذ کنند.

دانشیار گروه فیزیک در امپریال کالج لندن و نویسنده اصلی گزارش دکتر درو پیرس گفت: «با وجود توافقات بین المللی، انتشار جهانی دی اکسید کربن همچنان در حال افزایش است. برخی از بخش‌های جامعه شاهد کاهش بوده‌اند، اما هر گونه پیشرفتی توسط بخش‌های دیگری که انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را افزایش داده‌اند، تحت تاثیر قرار گرفته است.»

در میان بسیاری از مسیرهای کربن زدایی سیستم‌های حمل‌ونقل که در این گزارش ذکر شده است، محققان به فناوری‌های قدیمی و جدید اشاره می‌کنند، از وسایل حمل هوایی و وسایل نقلیه با نیروی انسانی مانند دوچرخه‌ها و وسایل نقلیه – که حالت‌های انتقال کربن کم یا صفر هستند – تا واقعیت مجازی و افزوده. فن آوری‌هایی – که می‌توانند به جلوگیری از نیاز به سفر کمک کنند – و سوخت‌های کم کربن که می‌توانند برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از پروازهای فعلی یا مایل‌ها استفاده شوند.

https://sciencebusiness.net

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *