نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 2:29 ق.ظ

هیئت نظارت، فیسبوک را به دلیل نحوه تعدیل برخی اطلاعات محکوم می‌کند

21 اکتبر 20219 لورن فاینر

هیئت نظارتی فیس بوک این پلتفرم را به دلیل مخفی نگه داشتن اطلاعات مربوط به سیستم تعدیل محتوا که توسط وال استریت ژورنال از طریق اسناد فاش شد، محکوم کرد.

هیئت عدم درنظرگرفتن جزئیات برنامه به اصطلاح بررسی متقابل خود در مورد تعلیق دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از این پلتفرم را غیرقابل قبول دانست. به گفته مجله، سیستم تعدیل محتوا میلیون‌ها کاربر برجسته را از رویه‌های استانداردی که شرکت برای حذف یا کاهش دسترسی به پست‌های ناقض خط مشی‌های خود به کار می‌گیرد، محافظت می‌کند.

هیئت در گزارش شفافیت خود در رابطه با پرونده ترامپ فیسبوک فقط وقتی به پرسش هیئت مدیره اشاره می‌کرد که می‌پرسیدیم آیا صفحه یا حساب آقای ترامپ تحت فرآیندهای عادی تعدیل محتوا قرار گرفته است یا خیر.»

هیئت گفت که فیسبوک اذعان کرده است که نباید تعداد تصمیماتی که در آن‌ها بررسی متقابل نقش دارد را کم اهمیت جلوه می‌داد. در حالی که تعداد تصمیمات در طرح بزرگ تعدیل محتوا نسبتاً کم است.

سخنگوی فیسبوک در بیانیه‌ای گفت: «ما از هیئت برای کارهای جاری و انتشار گزارش شفافیت خود تشکر می‌کنیم. ما معتقدیم که کار هیئت تأثیرگذار بوده است، به همین دلیل ما از هیئت درخواست کردیم تا در سیستم بررسی متقابل ما ورود کند و ما تلاش خواهیم کرد تا توضیحات خود را برای آن‌ها در آینده واضح‌تر بیان کنیم.»

همچنین هیئت نظارت اعلام کرد که به درخواست فیسبوک برنامه بررسی متقابل را بررسی خواهد کرد. این هیئت در مورد چگونگی تغییر برنامه برای عادلانه‌تر و عینی‌تر شدن برنامه، چگونگی تضمین مشارکت عادلانه در برنامه و نحوه شفافیت در مورد آن، نظر مشورتی سیاست گذاری را صادر می‌کند.

فیسبوک اکنون اسناد مربوط به بررسی متقابل را با هیئت به اشتراک می‌گذارد. همچنین متعهد شد که اطلاعات زمینه‌ای بیشتری برای کمک به تصمیمات هیئت در پیشبرد ارائه دهد.

هیئت نظارت مستقل از فیسبوک عمل می‌کند اما با منشور و بودجه‌ای که شرکت برای مدت زمان معینی ارائه می‌دهد فعالیت می‌کند. نقش هیئت عمدتاً توصیه به شرکت در مورد شکایات کاربران در رابطه با سیاست‌های آن است، اگرچه فیسبوک به طور کلی حرف آخر را در مورد پذیرفتن توصیه‌های هیئت مدیره حفظ می‌کند.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *