نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 8:14 ق.ظ

نظارت بر آلودگی هوا در شهر دهلی با سیستم پشتیبانی تصمیم جدید تقویت می‌شود

۲۰اکتبر ۲۰۲۱- رویترز

با وجود مداخلات متعدد دولت ایالتی، از جمله فرمول فرد و زوج خودروها، کیفیت هوای شهر در ماه‌های زمستان همچنان رو به کاهش است. دهلی از لحاظ تاریخی با کیفیت پایین هوا به ویژه در ماه‌های زمستان دست و پنجه نرم کرده است.

وزیر امور علم و فناوری، جیتندرا سینگ، اخیراً یک سیستم پشتیبانی از تصمیم (DSS) را با سیستم هشدار زودهنگام کیفیت هوا برای مدیریت بهتر کیفیت هوا در دهلی-NCR راه اندازی کرد.

DSS توسط موسسه هواشناسی گرمسیری هند، پونا، پس از آن‌که کمیسیون مدیریت کیفیت هوا اعلام کرد دهلی-NCR به چنین سیستمی نیاز دارد، دانشمندان را برای توسعه آن به کار گرفت.

کمیسیون اخیراً سیستم را مورد بررسی قرار داد و به طور اساسی به DSS اشاره کرد. وب سایت جداگانه‌ای نیز برای DSS راه اندازی شده است. این پورتال نحوه انتشار گازهای گلخانه‌ای از دهلی و 19 ناحیه اطراف را در کیفیت هوای پایتخت ملی نشان می‌دهد. همچنین نشان می‌دهد که چگونه بخش‌های مختلف – صنعت، حمل و نقل، ساخت و ساز، گرد و غبار جاده، سوزاندن زیست توده، سوزاندن زباله و منابع مسکونی – در انتشار این آلودگی نقش دارند. این پورتال سهم هشت بخش از این قبیل را بر روی نمودار ترسیم می‌کند.

19 منطقه‌ای که سیستم از آن‌ها نقشه برداری می‌کند شامل کارنال، جیند، رهتک، بهارات پور، پانی پات، ججاجر، بهیوانی، الوار، فریدآباد، گرگان، قاضی آباد، مظفرنگر و میروت است. انتظار می‌رود این سیستم به مداخلات مهم در سطح سیاست برای کنترل انتشار کمک کند.

این پورتال می‌تواند سناریوهایی را ایجاد کند و تعیین کند که در صورت کاهش انتشارات از بخش‌های خاص، چگونه آلودگی هوا تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

دهلی از لحاظ تاریخی با کیفیت پایین هوا به ویژه در ماه‌های زمستان دست و پنجه نرم کرده است، زیرا دود ناشی از سوزاندن کلش در همسایه هاریانا و پنجاب به پایتخت می‌رسد و هوای شهر را آلوده می‌کند. دید نیز در این مدت به دلیل آلاینده‌های بیشتر در هوا به شدت کاهش می‌یابد.

https://www.financialexpress.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *