نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 10:47 ق.ظ

روش جدیدی را برای رنگرزی پنبه با 90 درصد مواد شیمیایی، 40 درصد انرژی و پنجاه درصد آب کمتر

16 اکتبر 2021

به تازگی شرکت رالف لورن چهار نوآور برجسته، از جمله Dow را گرد هم آورده است تا راهی را برای کاهش چشمگیر میزان آب، مواد شیمیایی و انرژی مورد نیاز برای رنگ پنبه، با استفاده از 90 درصد مواد شیمیایی کمتر، 50 درصد آب کمتر، 50 درصد رنگ کمتر و 40٪ انرژی کمتر بدون از دست دادن رنگ یا کیفیت کاهش دهد.

سیستم Color on Demand از مجموعه‌ای از فناوری‌ها استفاده می‌کند که با بازیافت و استفاده مجدد از تمام آب فرآیند رنگرزی، می‌توان سیستم رنگ آمیزی پنبه «اولین واحد فاضلاب صفر مقیاس اقتصادی جهان» را ایجاد کرد.

علاوه بر صرفه جویی قابل توجه آب، Color on Demand میزان مواد شیمیایی، رنگ، زمان و انرژی مورد استفاده در فرایند رنگرزی پنبه را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد. مهم‌تر از همه، این سیستم از تجهیزات رنگرزی فعلی موجود در کارخانه‌ها استفاده می‌کند.

اگر می‌خواهیم از سیاره خود برای نسل آینده محافظت کنیم، باید راه حل‌های مقیاس پذیری ایجاد کنیم که قبلاً مورد توجه قرار نگرفته است. این مستلزم همکاری عمیق و بعضاً غیرمنتظره و تمایل به شکستن موانع انحصارطلبی است.»

بر اساس بیانیه شرکت: «رالف لورن برای پیاده سازی رویکرد پیشگامانه خود، چهار نوآور را در زمینه‌های مربوطه، از جمله داو، پیشرو در علم مواد دور هم جمع کرد. Jeanologia پیشرو در راه حل‌های پایدار برای پوشاک و پارچه، با تخصص بالا در رنگ آمیزی لباس و سیستم‌های تصفیه آب حلقه بسته، Huntsman Textile Effects، یک شرکت شیمیایی جهانی متخصص در رنگ‌ها و مواد شیمیایی نساجی و Corob، رهبر فناوری جهانی در توزیع و پکپارچه کردن راه حل‌ها، برای خلق مجدد هر مرحله از فرآیند رنگ آمیزی و پیوستن به این ماموریت مشترک برای ایجاد یک سیستم پایدارتر و کارآمدتر برای رنگرزی پنبه.»

به عنوان بخشی از مرحله اول رنگ درخواستی، رالف لورن استفاده از ECOFAST Pure Sustainable نساجی درمان، که یک راه حل قبل از درمان است را بهینه کرده است.

آن‌ها با صندوق جهانی حیات وحش برای سرعت بخشیدن به تغییر شیوه‌های قدیمی صنعت مد و در مقیاسی که اهمیت دارد همکاری کردند. شرکت‌ها به طور مشترک یک دفترچه راهنمای منبع باز را برای ایجاد تأثیر مثبت و معنادار بیشتر بر محیط زیست منتشر کرده اند. کتابچه راهنمای گام به گام توسعه یافته نحوه استفاده از ECOFAST Pure، پنبه کاتیونی توسعه یافته توسط Dow، که از تجهیزات رنگرزی موجود استفاده می‌کند، توضیح می‌دهد.

آلاگوز گفت: «ما مفتخریم که آن را آشکارا با صنعت خود در میان می‌گذاریم، با این امید که به تغییر نحوه حفظ و استفاده از آب در زنجیره‌های تأمین جهانی خود کمک کند.»

رالف لورن اوایل امسال ادغام Color on Demand در زنجیره تأمین خود را آغاز کرد و برای اولین بار محصولات خود را با استفاده از ECOFAST Pure به عنوان بخشی از مجموعه تیم USA برای بازی‌های المپیک و پارا المپیک 2020 در توکیو روانه بازار کرد.

مری دراوز، مدیر ارشد پایداری در داو، می‌گوید: «در حالی که زنجیره‌های تأمین مد به دنبال بهبودی از اثرات همه گیری هستند، پنجره مهمی برای ایجاد شیوه‌های پایدارتر در فرایندهای تولید وجود دارد. با همکاری امروز برای مقیاس بندی فرایند رنگرزی با منابع کمتر، می‌توانیم در بلندمدت به چالش‌های مهم مانند تغییر آب و هوا و انعطاف پذیری آب کمک کنیم.»

Good News, Inspiring, Positive Stories

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *