نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 5:52 ق.ظ

در انگلیس تقریبا نیمی از 100 شرکت FTSE هیچ هدفی برای کربن خالص صفر ندارند

20 اکتبر 2021توسط گای فالکنبریج – عکس: منطقه مالی کاناری وارف در شرق لندن در 12 نوامبر 2014 دیده می‌شود. REUTERS/سوزان پلانکت/عکس فایل/عکس پرونده

لندن (رویترز) -طبق تحقیقات سرمایه گذاری ESG و مدیر دارایی Arabesque، تقریباً نیمی از 100 شرکت بزرگ فهرست شده در FTSE بریتانیا هیچ هدف خالص صفر ندارند و فقط 23 شرکت دارای یک برنامه علمی تایید شده هستند.

بریتانیا می‌خواهد انتشار گازهای گلخانه‌ای از اقتصاد را تا سال 2050 به صفر برساند در حالی که بوریس جانسون، نخست وزیر، شور و شوق خود را برای رهبری انقلاب سبز برای واداشتن کشورهای غربی به ترک اعتیاد خود به سوخت‌های فسیلی ابراز کرده است.

تحقیقات Arabesque نشان داد که 45 شرکت در FTSE-100 Index هیچ هدف صفر خالصی ندارند. فقط 23 شرکت اهداف خالص صفر را مطابق با استانداردهای ابتکارات مبتنی بر علم (SBTi) تعیین کرده بود، که بهترین عملکرد را در چنین اهدافی مشخص می‌کند.

این تحقیقات نشان داد که 28 شرکت FTSE در تلاش هستند تا دمای جهان را تا سال 2050 به میزان 2.7 درجه سانتیگراد یا بالاتر افزایش دهند. دانشمندان معتقدند چنین افزایشی منجر به بدترین سناریوی آب و هوایی می‌شود. نتایج این تحقیقات تنها یک روز قبل از میزبانی اجلاس بزرگ آب و هوایی موسوم به COP26 در گلاسکو، اسکاتلند، شرمساری بالقوه‌ای برای دولت انگلیس محسوب می‌شود.

دانیل کلیر، رئیس Arabesque، گفت: «این یافته‌ها نشان می‌دهد که بین FTSE 100 در حال حاضر و جایی که باید برای رسیدن به هدف خالص بریتانیا مورد استفاده قرار گیرد، فاصله زیادی وجود دارد.

بسیاری از بزرگترین شرکت‌های انگلستان در مسیر دستیابی به صفر خالص تا سال 2050 نیستند و ما باید تغییرات قابل توجهی در مدل‌های تجاری و تخصیص سرمایه شاهد باشیم.»

Arabesque گفت در میان 20 شرکت بریتانیایی FTSE-100 در زمینه آب و هوا AstraZeneca ، British American Tobacco ، Burberry ، Rolls-Royce و Unilever بهترین عملکرد را داشتند. به گفته Arabesque ، بدترین شرکت‌ها معدن‌چیان و شرکت‌های انرژی بودند.

کلیر گفت که شرکت‌های بزرگ انگلیس در زمینه آب و هوا عملکرد بدتری نسبت به شرکت‌های مقایسه‌ای در ایالات متحده، ژاپن، آلمان و فرانسه دارند.

کلیر می‌گوید: «عملکرد بزرگترین کسب و کارهای ما یکی از بزرگترین چالش‌های ما برای دستیابی به صفر خالص خواهد بود، اما همچنین یکی از بزرگترین فرصت‌های ما برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای خواهد بود.»

با این حال، زمان تعهدات در حال گذر است و 2022 باید یک سال جدید در این زمینه باشد.

https://www.reuters.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *