نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 9:38 ب.ظ

تولید ۲۷۰ تن مواد غذایی در مزرعه آسمان‌خراش ۵۱ طبقه در شهر

اندی کوربلی -12 اکتبر 2021

1یک معمار ایتالیایی با ترکیب یک مزرعه عمودی و فضای اداری در یک طرح مفهومی 51 طبقه خارج از اسطوره‌های چینی، خط افق شنژن را با یک «مزرعه آسمانخراش» خیره کننده تکمیل می‌کند.

برج جیان مو با نمایی که دارای مزرعه هیدروپونیک عمودی است و درکل ارتفاع ساختمان گسترش می‌یابد، برای یک سوپر مارکت پیشرو در چین طراحی شد تا مکانی باشد که مستاجران بتوانند در همان محل کار خود رشد، فروش، خرید یا مصرف محصولات را انجام دهند.

Carlo Ratti Associati مستقر در تورین واقع در شهر شنژن در جنوب چین، از برنامه‌هایی برای ساخت برج 650 فوت (218 متری) رونمایی کرده است که در آن 100000 فوت مربع (10000 مترمربع) از نمای بیرونی شیشه‌ای به تولید اختصاص داده شده است. 590،000 پوند غذا از آن در سال، که شامل حدود یک میلیون فوت مربع برای فضای اداری، سوپر مارکت، باغ‌ها و فودکورت می‌شود تامین می‌شود.

باغبانی هیدروپونیک شامل استفاده از بخار آب غنی از مواد مغذی به جای خاک است و به گیاهان اجازه می‌دهد تا در لوله‌هایی که به صورت عمودی چیده شده‌اند رشد کنند.

مزرعه Jian Mu با همکاری ZERO، یک شرکت ایتالیایی که در زمینه روش‌های نوآورانه در کشاورزی تخصص دارد، بهینه شده است تا همه چیز را از سبزی سالاد گرفته تا میوه‌ها تا گیاهان معطر، در حالی که کارآمد و پایدار است تولید کند.

یک متخصص زراعت هوش مصنوعی بر اکثر سیستم‌های هیدروپونیک، تنظیم آب و مواد مغذی، برنامه‌ریزی چرخه‌های کاشت و برداشت و سایر موارد نظارت می‌کند.

این ساختمان که به عنوان مقر جدید سوپر مارکت‌های زنجیره‌ای وومارت طراحی شده است، جایی که کل زنجیره تولید را می‌توان «به روشی تمیز و از نظر تکنولوژیکی هیجان انگیز» به نمایش گذاشت، نامگذاری و طراحی شده است. این نامگذاری به دلیل درخت اسطوره‌ای که در فولکلور چین بهشت ​​را از زمین جدا کرد.

کارلو راتی به ما گفت: «مزرعه عمودی هیدروپونیک مفهوم صفر کربن غذا را در جامع‌ترین مفهوم در بر می‌گیرد. محصولات زراعی که در برج کشت می‌شوند فروخته می‌شوند و حتی در همان مکان خورده می‌شوند، که به ما کمک می‌کند تا انرژی زیادی در توزیع غذا ذخیره کنیم.»

خورشید به رشد محصولات زراعی کمک می‌کند، که به نوبه خود دفاتر داخلی را زیر نور خورشید قرار می‌دهد و بار تهویه مطبوع را کاهش می‌دهد، در حالی که هوای مرطوب نیمه گرمسیری چین به تامین رطوبت گیاهان کمک می‌کند.

«کشاورزی شهری در مقیاس کوچک در شهرهای سراسر جهان اتفاق می‌افتد-از پاریس تا نیویورک تا سنگاپور. با این حال، برج جیان مو، آن را به سطح بعدی می‌برد.»

«چنین رویکردی می‌تواند نقش مهمی در طراحی شهرهای آینده ایفا کند، زیرا یکی از مهم‌ترین چالش‌های معماری امروز را شامل می‌شود: نحوه ادغام جهان طبیعی در طراحی ساختمان.»

Good News, Inspiring, Positive Stories

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *