نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 9:20 ب.ظ

کارخانه آینده نیازمند ترکیب کاملاً جدیدی از مهارت‌ها است

25 آگوست 2021 استفان لاپر- آسی کلاین

این واقعیت که تحول دیجیتالی و صنعت 4.0 در حال تغییر عملیات تولید هستند، هیچ راز پوشیده‌ای نیست، همچنین این واقعیت که دستیابی به استعدادهای تولید ماهر به طور فزاینده‌ای دشوارتر است. با تحقیق Deloitte که پیش‌بینی می‌کند 2.4 میلیون شغل تولیدی تا سال 2028 مورد نیاز است، این سوال مطرح می‌شود: تولید کنندگان برای موفقیت در کارخانه آینده به چه استعداد و مهارت‌هایی نیاز دارند؟

در این‌جا ما پنج شغل تولیدی و چگونگی پیشرفت آن‌ها را بررسی می‌کنیم. ما مهارت‌های جدید حیاتی مورد نیاز برای این مشاغل را که تولیدکنندگان برای جذب بهتر، آموزش و مهارت آموزی بهتر باید پرورش دهند، برجسته می‌کنیم.

یک موضوع مشترک در همه مشاغل زیر، روند «توانایی‌های انسانی»-یا مهارت‌های نرم- است که به همان اندازه مهارت‌های فنی و تولیدی اهمیت پیدا می‌کند. به عنوان مثال، از آن‌جا که هوش مصنوعی (AI) نیاز افراد به مشارکت در کارهای دستی کم ارزش را کاهش می‌دهد، کارگران به طور فزاینده‌ای باید بتوانند مسئولیت‌های جدیدی را در زمینه‌هایی مانند حل مسئله، ارتباطات، تفسیر، تفکر طراحی و مشارکت مشتری به عهده بگیرند.

پنج نقشی که هوشمندتر می‌شوند

چندین نقش تولیدی به دلیل نوآوری در فناوری در حال تغییر است. ما پنج نقش زیر را برای برجسته سازی انتخاب کردیم زیرا این نقش‌ها در دوران کارخانه هوشمند در حال تحول ویژه‌ای هستند و نشان دهنده چگونگی تکامل مشاغل تولیدی است.

برنامه‌ریز تولید

برنامه‌ریزان تولید از مدیریت واکنشی مسائل مربوط به کارگاه‌ها به سمت نقش‌های بسیار فعال‌تری می‌روند که در آن‌ها به طور مرتب بینش داده‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کنند، استثنائات را مدیریت کرده و فرصت‌هایی را برای بهبود مستمر شناسایی می‌کنند. آن‌ها از استفاده از فرآیندهای دستی برای نظارت بر وضعیت عرضه و موجودی به استفاده از تجزیه و تحلیل پیش‌بینی و دوقلوهای دیجیتالی برای ایجاد برنامه‌های تولید بهینه و مدیریت پیشگیرانه مسائل مربوط به عرضه، منتقل می‌شوند.

مهارت‌های جدید مورد نیاز شامل افزایش هوش تجاری، بهبود مستمر (روش‌های ناب و شش سیگما)، تجزیه و تحلیل و تجسم داده‌ها و تصمیم گیری مبتنی بر داده برای تفسیر بینش و الگوهای داده‌های تولید است. آن‌ها همچنین باید برای برنامه‌ریزی از دوقلوهای دیجیتالی آماده شوند و بفهمند چگونه استفاده بیشتر از فناوری‌هایی مانند روباتیک و حسگرهای اینترنت اشیا خطوط تولید را فعال می‌کند.

مهندس صنایع

مهندسان صنایع به طور فزاینده‌ای از دوقلوهای دیجیتالی و سایر سیستم‌های فیزیکی سایبری، علاوه بر سایر روش‌های اتوماسیون، برای ایجاد ارتباط بیشتر بین فرآیندهای تولید و بهینه‌سازی عملکرد مغازه استفاده خواهند کرد. آن‌ها بر بهینه‌سازی تعاملات انسان و ماشین تمرکز خواهند کرد و به پلی میان OT و همکاران فناوری اطلاعات خود تبدیل خواهند شد.

مهارت‌های جدید مورد نیاز شامل کنجکاوی فکری برای به روز ماندن در زمینه فناوری و روند تولید است. اشتیاق برای خطر، نوآوری و آزمایش؛ مهارت فنی بیشتر و درک نحوه همکاری با تیم‌های فناوری اطلاعات چابک DevOps برای آزمایش و آزمایش بهینه‌سازی‌های فناوری جدید در سطح کارگاه. مهندسان صنایع همچنین در زمینه طراحی قابلیت تولید، علم داده، پایتون و سایر زبان‌های برنامه نویسی و پیاده سازی فناوری‌هایی از جمله co-bots، حسگرهای اینترنت اشیا، دوقلوهای دیجیتالی و پوشیدنی‌ها به مهارت‌هایی نیاز خواهند داشت.

اپراتور

اپراتورهای امروزی تمایل دارند که در یک ماشین یا خط تولید تخصص داشته باشند و بر دانش نهادی، دستورالعمل ناظر و قضاوت شخصی در نظارت بر ماشین‌ها و فرآیندها تکیه کنند، و جایی برای خطای انسانی باقی می‌گذارند. در آینده، اپراتورها از ابزارهای دیجیتالی مانند دوقلوهای دیجیتالی و پشتیبانی از «موتور توصیه» هوش مصنوعی برای شناسایی فعال و حل مسائل استفاده خواهند کرد. آن‌ها به عنوان کلیاتی آموزش می‌بینند که می‌توانند در ماشین‌ها و خطوط تولید کار کنند.

برای مهارت‌های جدید، آن‌ها باید بتوانند از مدل‌های سه بعدی برای تولید مبتنی بر مدل استفاده کنند، شیوه‌های نگهداری پیش‌بینی کننده و تجویز کننده را درک کنند، دارای ذهنیت بهبود مستمر باشند، بدانند چگونه بینش‌های دوقلوهای دیجیتالی را تفسیر و بر اساس آن‌ها عمل کرده و بتوانند به طور مشترک با روبات در خطوط تولید خودکار کار کنند.

رهبر خط

رهبران خط از کار دستی و حل مشکلات واکنشی به شناسایی و پیشگیری مسائل پیشگیرانه از طریق فرآیندها و ابزارهای خودکار حرکت خواهند کرد.

در آینده، آن‌ها باید در زمینه‌های مربی‌گری، مدیریت تیم، بهبود مستمر و استفاده از داده‌های تولید در زمان واقعی برای تعیین علل اصلی و جلوگیری از مشکلات مکرر مهارت داشته باشند. آن‌ها همچنین نیاز به آشنایی عمیق با تعمیر و نگهداری پیشگویی و تجویز و تکامل فناوری در زمینه‌های اینترنت اشیا، دوقلوهای دیجیتال، روباتیک و ماشین آلات خودکار دارند.

مهندس کیفیت

مهندسان با کیفیت امروزی اغلب در واکنش به شکایات مشتریان، بازدهی کمتر از حد مطلوب یا محصولات معیوب، استانداردها را تغییر می‌دهند. در آینده، آن‌ها قادر به نظارت بر روند خواهند بود.

https://www.industryweek.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *