نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 3:02 ب.ظ

تاثیر اقتصاد دیجیتال بر تولید و رشد اقتصادی کشورها چیست؟

تاثیر اقتصاد دیجیتال بر تولید و رشد اقتصادی کشورها چیست؟

۲۴-۷-۱۴۰۰-بررسی ها نشان می دهد میزان رشد اقتصاد دیجیتال هر ساله حدود ۱۰ درصد است که این مقدار از رشد سالیانه اقتصاد کل دنیا بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ امروزه اینترنت و فناوری های دیجیتال تأثیر زیادی بر بخش های مختلف یک اقتصاد مانند سلامت، آموزش و خدمات دولتی دارند. میزان رشد اقتصاد دیجیتال هر ساله حدود 10 درصد است که این مقدار از رشد سالیانه اقتصاد کل دنیا بیشتر است. در بازارهای نوظهور اقتصاد مبتنی بر اینترنت هر ساله بین 12 تا 25 درصد رشد می کند که این امر تاثیرات زیادی بر اوضاع اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دارد.

تاثیر دیجیتالی شدن در مناطق و سازمان های مختلف متفاوت است. اقتصادهای توسعه یافته از بالاترین رشد اقتصادی برخوردارند و نسبت به اقتصادی نوظهور تمایل زیادی به ایجاد مشاغل در این حوزه ندارند. در مقابل تاثیر دیجیتال سازی بر اقتصادهای نوظهور به گونه ای بوده که عمده تلاششان در زمینه ایجاد مشاغل جدید در حوزه دیجیتال انجام می شود. یکی از مهمترین دلایل تمایز تاثیر فناوری های دیجیتال در کشورهای مختلف، تفاوت ساختار اقتصادی اقتصادهای توسعه یافته و نوظهور است. دیجیتال سازی در کشورهای توسعه یافته تاثیر بسزایی بر رشد اقتصادی داشته و سبب ارتقای بهره وری آنها می شود و موجب می گردد که مشاغل با مهارت های پایین و ارزش افزوده کم در این کشورها حذف و به بازارهای نوظهور با نیروی کار ارزان منتقل شوند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *