نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 12:51 ق.ظ

شرکتهای کوچک و متوسط نقش مهمی در صنعت فضایی اتحادیه اروپا ایفا می کنند

07 اکتبر 2021

شرکت‌های کوچک نیازهای تحقیق و توسعه را در بخش فضایی اتحادیه اروپا برآورده می‌کنند اما افزایش حمایت از آن‌ها دشوار است. آن‌ها از ‌سیاست‌گذاران می‌خواهند که حمایت خود را افزایش دهند و می‌گویند بدون آن، اتحادیه اروپا خطر از دست دادن استعداد خود را در مقابل آمریکا دارد.

شرکت‌های کوچک و متوسط ​​در بخش فضایی خواهان حمایت بهتر برای توسعه تحقیقات هستند و از آژانس فضایی اروپا (ESA) و کمیسیون می‌خواهند که آن‌ها را در برطرف کردن فاصله بین نوآوری و پروژه‌های بزرگ چند میلیارد یورویی که حول آن صنعت به طور سنتی ساختار یافته است، یاری نمایند.

به طور خاص، شرکت‌های کوچک و متوسط ​​می‌خواهند آگاهی خود را از قابلیت‌های خود برای ارائه محصولات و خدمات پیشرفته افزایش دهند و شیوه‌های خرید را تغییر دهند تا بتوانند با شرکت‌های بزرگ تأسیس شده مانند ایرباس که در حال حاضر بر بازار تسلط دارند رقابت کنند.

نیکولاس کاپت، مدیرعامل Anywaves، تولید کننده آنتن برای ماهواره‌ها و یکی از بنیانگذاران Young European Space Enterprises، گروه لابی SMEهای فضاییاست و این‌گونه گفته است.

صنعت فضایی در چند دهه گذشته، با کوچک شدن فناوری و موانع کمتر برای ورود به بازار تغییر کرده است. در نتیجه، شرکت‌های کوچک‌تر می‌توانند نقش اصلی را در بخشی که به طور سنتی تحت کنترل غول‌های با بودجه خوب مانند ایرباس است، هانس براکینه، رئیس SME4Space، انجمن SMEهای فضایی اروپایی، گفت: «نقش ما در حال افزایش است. نه در گردش مالی، بلکه ما می‌توانیم محصولات و خدمات کامل فضایی ارائه دهیم.»

در حالی که بازار بازتر است، بازیگران کوچکتر هنوز مشکل دارند در محیطی کار کنند که بنا به دلایل تاریخی برای حمایت از پروژه‌های بزرگ میلیارد یورویی طراحی شده است. کاپت می‌گوید: «مشکلات ما مشکلات ایرباس نیستند. ما نسل جدید هستیم. ما روش‌های خودمان را برای اجرا داریم.»

حمایت اتحادیه اروپا از این بخش در حال حاضر در دوراهی قرار دارد. در اوایل سال جاری، کشورهای عضو پیشنهاد راه اندازی مشارکت دولتی و خصوصی را تحت برنامه تحقیقاتی اتحادیه اروپا، Horizon Europe، برای افزایش رقابت پذیری صنعت فضا، مبنا قرار دادند.

قرار بود در ماه ژوئن آغاز شود، اما کشورهای عضو شکل فعلی آن را تأیید نکردند. اواخر این ماه، انتظار می‌رود که آن‌ها تصمیم بگیرند که آیا مشارکت به هیچ وجه آغاز نمی‌شود یا خیر.

در همین حال، ابزار کنونی کمیسیون برای رسیدگی به این مشکلات، یک میلیارد یورو صندوق رشد کاسینی است. علاوه بر تأمین مالی شرکت‌های نوپا و شرکت‌های کوچک و متوسط ​​در کل زنجیره ارزش فضایی، از هکاتون، جوایز، خدمات مشاوره‌ای و شتاب‌دهنده کسب و کار، حمایت می‌کند.

کاسینی بر اساس آن‌چه که کمیسیون و آژانس اتحادیه اروپا برای برنامه فضایی (EUSPA) سال‌هاست انجام می‌دهند، استفاده می‌کند. «این پیگیری موفقیت‌های ماست زیرا EUSPA قبلاً در ایجاد یک اکوسیستم از حدود 1000 شرکت نوپا و مبتکر که در استفاده از فناوری‌های فضایی اتحادیه اروپا برای ایجاد مشاغل و کسب و کارهای جدید در اروپا تلاش می‌کنند، مشارکت داشته است.»

در آخرین ابتکار خود، کاسینی چالش MyEUSpace را راه اندازی کرده است، که 1 میلیون یورو جایزه برای توسعه و تجاری سازی نوآوری‌هایی که از داده‌ها و خدمات فضایی اتحادیه اروپا استفاده می‌کنند، ارائه می‌دهد. سخنگو گفت: «این فناوری‌های جدید را در خدمات مبتنی بر مکان، تحرک هوشمند، کشاورزی هوشمند، ژئوماتیک و برای اولین بار، فناوری‌های کوانتومی ترکیب کرده و آزمایش می‌کند.»

کاسینی تنها اولین قدم است. «نیاز به موارد بیشتری وجود دارد. نه فقط از اتحادیه اروپا و بخش عمومی. اگر به آمریکای شمالی و انگلستان نگاه کنید، سرمایه گذاری خصوصی بسیار بیشتر است.»

این موضوع به موضوع سرمایه گذاری خطرپذیر اتحادیه اروپا بر می‌گردد، که به نظر می‌رسد علم پیشرو در جهان به دلیل فقدان بودجه خصوصی برای شرکت‌های نوپا و مقیاس بزرگ، همواره در موفقیت تجاری موفق عمل نمی‌کند. این انگیزه‌ای بود تا کمیسیون بتواند صندوق سرمایه گذاری خود را به عنوان بخشی از شورای نوآوری اروپا در اوایل سال جاری راه اندازی کند. https://sciencebusiness.net

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *