نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 10:45 ب.ظ

از رونمایی 3 مرکز تخصصی در هلدینگ صاد تا آغاز به کار مسابقه بزرگ «ایده‌ برتر»

خبر بانکداری نوین و پرداخت در 21 مهر , 1400

هلدینگ صاد

به اشتراک گذاری امروز در مراسمی، هلدینگ فن آوری و نوآوری صاد (وابسته به بانک صادرات) از آکادمی بانکداری دیجیتال، مرکز رشد و نوآوری و آزمایشگاه نوآوری فین‌تک صاد رونمایی کرد.

طی این مراسم، مسابقه بزرگ دانش‌آموزی و دانشجویی «ایده‌ برتر» در مرکز رشد و نوآوری صاد به طور رسمی آغاز به کار کرد.

در این مراسم که با حضور مدیران ارشد بانک صادرات، هلدینگ صاد و رسانه‌های تخصصی برگزار شد، آرش قشمی، مدیریت آکادمی بانکداری دیجیتال به معرفی سه مرکز هلدینگ فن آوری و نوآوری صاد یعنی آکادمی بانکداری دیجیتال صاد، آزمایشگاه نوآوری فین‌تک و مرکز رشد و نوآوری پرداخت.

او گفت:« توسعه دیجیتال بانک بدون اکوسیستم دچار مشکلاتی خواهد بود. از ارکان مهم این اکوسیستم می‌توان به رسانه تخصصی، آکادمی بانک‌داری دیجیتال، مرکز رشد و نوآوری، شریک سرمایه‌گذارVC  و آزمایشگاه نوآوری فین تک اشاره کرد که این ها اکوسیستم را به طور مناسبی توسعه خواهند داد.»

 آزمایشگاه نوآوری فین تک( آزمایشگاه کنجکاوی صاد)

او به عنوان اولین مرکز آزمایشگاه نوآوری صاد را معرفی کرد و گفت:« آزمایشگاه‌های نوآوری فین‌تک به‌عنوان یک سندباکس از زمره ارکان حیاتی اکوسیستم نوآوری مشارکتی است. که به دو هدف اصلی ایجاد می‌شود: اول توسعه طرح‌های جدید به ‌منظور توسعه در مرکز رشد و نوآوری صاد و دوم ارائه امکان آزمون و گواهی‌دهی طرح‌های ورودی در یک محیط شبیه‌سازی شده‌ی محیط بانکی به صاحبان ایده‌ها و طرح‌ها؛ آزمون طرح‌ها از نظر کسب‌وکاری و از نظر فنی یکی از مهم‌ترین گام‌های راستی آزمایی یک ایده است همچنین امکان گواهی‌دهی به محصولات بانک‌داری دیجیتال و برگزاری مسابقات از مجموعه فعالیت‌های مرکز می‌باشد.

قشمی

هدف اصلی از تاسیس آزمایشگاه نوآوری یاری رساندن به بانک به جهت تحقق اهداف تحول دیجیتال در طرح تحول دیجیتال بانک است. پروژه‌های مرتبط با حوزه نوآوری در طرح تحول دیجیتال در بانک صادرات تحت این عناوین است : توسعه کاربردهای بلاک چین در بانک ، آزمایشگاه خلاقیت از طریق اجرایی‌سازی طرح‌های حوزه فناوری‌های پیشرفته نظیر بلاک چین و اینترنت اشیاء که بار اصلی توسعه فناوری‌های نوین در طرح تحول دیجیتال بانک را بر دوش می‌کشد.»

آکادمی صاد

او افزود:« چشم‌انداز آکادمی بانک‌داری دیجیتال صاد توسعه اقتصادی کشور از طریق فرصت‌های پیش روی اقتصاد دیجیتال و مساعدت بانک‌های کشور به وسیله پیاده‌سازی بانک‌داری دیجیتال، از طریق گسترش فرهنگ و دانش بانک‌داری دیجیتالی و توسعه و تحقق بانک‌داری دیجیتال متناسب با دانش روز جهان است.

مهم‌ترین هدف بنیادی هلدینگ فناوری و نوآوری صاد در تأسیس و توسعه آکادمی بانک‌داری دیجیتال یاری رساندن به بانک به جهت تحقق اهداف تحول دیجیتال است. به همین ترتیب دو تا از مهم‌ترین پروژه‌های طرح تحول دیجیتال در بانک صادرات تحت عناوین طرح توسعه مهارت‌های دیجیتال و رفع شکاف شایستگی‌های دیجیتال وجود دارند.»  نقش هلدینگ صاد در پروژه های فناورانه بانک صادرات

دوره های عالی آکادمی (بلند مدت)

قشمی خاطر نشان کرد که در آکادمی صاد دو نوع دوره‌ عالی آکادمی بلندمدت برگزار می شود:«  دوره اول دوره DBA بانک‌داری دیجیتال است که به دو  گرایش رهبری تحول دیجیتال بانکی و  گرایش نئو بانک تقسیم می‌شود و دوره MBA بانک‌داری دیجیتال که شامل گرایش های متنوعی از جمله،گرایش بانک‌داری باز، گرایش مدیریت تجربه مشتری، گرایش تحلیل، گرایش داده و کسب‌وکار بانکی، گرایش پرداخت و کیف پول دیجیتال، گرایش تطبیق بین‌الملل و … است. »

دوره‌های تخصصی میان‌مدت

قشمی درباره دوره های میان مدت گفت: «این دوره‌ها  ویژه کارشناسان و مدیران میانی است که در یک زمان حدود 70 ساعتی به سرعت مفاهیم بانکداری دیجیتال به آنها انتقال داده می‌شود که شامل: دوره تخصصی راهبری تحول دیجیتال، دوره تخصصی بانک‌داری دیجیتال و دوره‌های تخصصی زبان انگلیسی بانک‌داری است.»

 سمینارها و دوره‌های تک درس

وی ادامه داد:«همچنین بیش‌از پنجاه عنوان دوره کوتاه‌مدت و سمینارهای کاربردی در آکادمی طراحی و تقویم شده‌ است که شامل سمینارهای بررسی تجارب مدیریتی و اجرایی در حوزه بانک‌داری توسط بزرگان صنعت بانک‌داری دیجیتال کشور، کلاس‌های آموزشی کوتاه‌مدت حوزه مدیریت تحول دیجیتال ، کلاس‌های آموزشی کوتاه‌مدت حوزه فنی و اجرایی بانک‌داری دیجیتال، کلاس‌های آموزشی کوتاه‌مدت حوزه اقتصاد و مدل کسب‌وکار دیجیتا و  کلاس‌های آموزشی کوتاه‌مدت حوزه نوآوری و کارآفرینی می‌شود.»

دلایل نیاز به مرکز رشد و نوآوری

مدیریت آکادمی بانکداری دیجیتال درباره مرکز رشد و نوآوری توضیح داد:« مرکز رشد و نوآوری صاد وابسته به هلدینگ فناوری و نوآوری صاد مسئولیت رشد ایده‌های فناورانه در حوزه بانک‌داری دیجیتال در بانک صادرات را بر عهده دارد. این مرکز نه‌ تنها به هدف حمایت از ایده‌های نوآورانه و فناورانه تشکیل‌شده است بلکه اهدافی در حوزه شناسایی و تربیت سرمایه انسانی خلاق و نوآور و پرورش کارآفرینان آینده نیز ترسیم نموده ‌است.»

مرکز رشد و نوآوری بانک‌داری دیجیتال

وی افزود:«مقصود اصلی هلدینگ فناوری و نوآوری صاد در تأسیس و توسعه مرکز رشد و نوآوری صاد یاری ‌رساندن به بانک به جهت تحقق اهداف تحول دیجیتال در طرح تحول دیجیتال بانک است پروژه مرتبط با حوزه نوآوری در طرح تحول دیجیتال در بانک صادرات تحت عنوان توسعه بستر توسعه نوآوری مشارکتی در بانک است.

مرکز رشد و نوآوری صاد باید از طریق جذب ایده جذب سرمایه‌گذار جذب منتور و تیم اجرایی با توسعه مشارکتی طرح‌های حوزه بانک‌داری دیجیتال بانک را در این مهم یاری رساند.»

مسابقه بزرگ «ایده‌ برتر»

صادق فرامرزی، مدیرعامل هلدینگ صاد در ادامه این مراسم گفت: « بانک صادرات طرحی را به عنوان طرح تحول دیجیتال برای چهار سال آینده طراحی کرده که شامل 37 پروژه است و در پایان سال 1404 و پس از به نتیجه رسیدن این پروژه‌ها، بانک صادرات می‌تواند به عنوان یک بانک نوآور در حوزه بانکی شناخته شود. بسیار مهم است که بانک صادرات بتواند خودش را در مسیر تحولات تکنولوژی نگه دارد.»  رونمایی از پرداخت موبایلی غیرتماسی NFC مبتنی بر استاندارد EMV بانک صادرات

فرامرزی

وی با معرفی مسابقه بزرگ ایده برتر خاطرنشان کرد: « مهمترین موضوع روز شرکت‌های حوزه فناوری بحث سرمایه‌های انسانی و خروج نیروها از کشور است. راه حل‌های مختلفی برای این مشکل وجود دارد که یکی از آن‌ها می‌تواند بحث تربیت نیرو باشد. هدف از برگزاری مسابقه بزرگ ایده برتر یافتن جوانان باهوش و با استعداد از مناطق مختلف کشور است تا بتوان آن‌ها را آموزش داد تا در جایگاه درستی قرار بگیرند. این مسابقه ملی در دو بخش دانشجویی و دانش آموزی برگزار می‌شود.»

مدیرعامل هلدینگ صاد در توضیح نحوه شرکت در این مسابقه افزود: «دانش آموزان و دانشجویان با مراجعه به سایت، در بخش مسابقه ایده برتر وارد می‌شوند و به چند سوال در زمینه بانکداری دیجیتال پاسخ می‌دهند و بعد از بررسی پاسخ‌ها خلاقانه ترین پاسخ‌ها انتخاب می‌شوند و در مرحله بعد از کسانی که خلاقانه ترین پاسخ‌ها را مطرح کرده باشند دعوت می‌شود تا در چند آزمون هوش و خلاقیت شرکت کنند و به 50 نفر از برگزیدگان، آموزش‌های تخصصی در حوزه نوآوری داده خواهد شد و در یک آزمون 5 نفر برتر دانش آموزی و دانشجویی برگزیده خواهند شد و جوایزی به آنها اهدا خواهد شد. علاوه بر آن بعد از استعدادیابی جایزه اصلی، عضویت برگزیدگان نهایی در آکادمی صاد و برخورداری آن‌ها از آموزش‌های این آکادمی است.»

پژوهش رکن مهم توسعه

حجت اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات در انتهای این مراسم خاطر نشان کرد:« تشکیل هلدینگ صاد در هیئت مدیره بانک صادرات بسیار مورد بحث قرار گرفت و در حال حاضر بسیار خرسند هستیم که این هلدینگ راه اندازی شده و در حال ساختن آینده خود است.»

مدیرعامل بانک صادرات

وی درباره عوامل رشد و توسعه اقتصادی کشورها اینگونه توضیح داد:« بر اساس تحقیقاتی که انجام گرفته یکی از عوامل مهم، رشد و توسعه کشورها، پژوهش است و در کشورهایی که پژوهش در آن ها اهمیت بیشتری دارد توسعه بیشتر دیده می شود، پژوهش هم ارکان مختلفی چون تحقیق، آزمایش، آموزش را در برمی‌گیرد و اتفاقی که امروز در صاد در حال افتادن است همان جنبه پژوهشی است که امیدواریم دستاوردهای بزرگی برای کشور و بانک صادرات داشته باشد. دستاورد مستقیم برای بانک ارتقای آن است و به طور غیر مستقیم هم باعث دسترسی جوانان نخبه به آموزش و امکان ارتقا و پیشرفت‌شان است.»

در انتهای این مراسم، آیین رونمایی از آکادمی بانکداری دیجیتال، مرکز رشد و نوآوری و آزمایشگاه نوآوری فین‌تک صاد برگزار شد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *