نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 اردیبهشت 1403 1:30 ب.ظ

اولین شواهد از فعالیت انسان در قاره آمریکا یافت شد

23 سپتامبر 2021، توسط دانشگاه کرنل

توماس اوربان یک بررسی مغناطیس سنجی از ردپای ماموت در White Sands انجام می‌دهد. اعتبار: دیوید بوستوس / دانشگاه کرنل

ردپایی که در پارک ملی وایت سندز در نیومکزیکو یافت شد، اولین شواهد بی‌چون و چرا از فعالیت انسان در قاره آمریکا را ارائه می‌دهد و بینشی در مورد زندگی در زمان بیش از 23000 سال پیش ارائه می‌دهد.

ردپاها در لجن نرم در حاشیه دریاچه‌ای کم عمق شکل گرفت که اکنون بخشی از تخت قلیایی بزرگ در White Sands را تشکیل می‌دهد. محققان سازمان زمین شناسی ایالات متحده این مسیرها را با استفاده از تاریخ گذاری رادیوکربنی در بالا و پایین افق‌های رد پا تعیین کردند. این تاریخ‌ها از نظر سن متغیر هستند و حضور انسان را در حداقل دو هزاره تأیید می‌کنند که قدیمی‌ترین آثار مربوط به حدود 23000 سال پیش است، که با اوج آخرین چرخه یخبندان مطابقت دارد – که آن‌ها را به قدیمی‌ترین ردپای شناخته شده انسان در قاره آمریکا تبدیل می‌کند.

این تحقیق که در Science در 24 سپتامبر منتشر شد، توسط دانشمندان کرنل، دانشگاه بورنموث، پارک ملی، سازمان زمین شناسی ایالات متحده و دانشگاه آریزونا انجام شد. مسیرهای ماسه‌های سفید برای اولین بار توسط دیوید بوستوس، مدیر منابع پارک، کشف شد. به منظور بررسی محل، تیم پیشگام تکنیک‌های غیر تهاجمی ژئوفیزیکی به رهبری توماس اوربان، دانشمند تحقیق در کالج هنرها و علوم و آزمایشگاه کرنل بود.

اوربان می‌گوید: «تشخیص و تصویربرداری با فناوری غیر مخرب ظرفیت ما را برای مطالعه این ردپاهای قابل توجه در زمینه وسیع‌تر آن‌ها بسیار افزایش داده است. در حال حاضر ما دریچه‌ای منحصر به فرد در طول دوران پلیستوسن در آمریکای شمالی داریم و این مطالعه جدید اولین شواهد بی‌چون و چرا از حضور پایدار انسان در قاره آمریکا هزاران سال قبل از آن‌چه اکثر باستان شناسان تصور می‌کردند، ارائه می‌دهد.»

به گفته محققان، ردپاها داستان جالبی از زندگی در آن زمان را نشان می‌دهد. با توجه به اندازه آن‌ها، آهنگ‌ها عمدتاً توسط نوجوانان و کودکان کوچکتر و گاهی اوقات بزرگسالان باقی مانده است. مسیرهای حیواناتی مانند -ماموت، تنبل غول پیکر، گرگ‌های وحشتناک و پرندگان نیز وجود دارد.

سالی رینولدز، نویسنده، از دانشگاه بورنموث، می‌گوید: «این سایت مهمی است زیرا همه مسیرهایی که در آن‌جا یافته‌ایم نشان دهنده تعامل انسان‌ها در چشم انداز در کنار حیوانات منقرض شده است. ما می‌‌توانیم همزیستی بین انسان و حیوانات را در کل سایت مشاهده کنیم و با این که بتوانیم این ردپاها را به طور دقیق تاریخ گذاری کنیم، تصویر بهتری از این چشم انداز ایجاد می‌کنیم.»

باستان شناسی سنتی متکی بر کشف استخوان و ابزار است، اما تفسیر آن اغلب دشوار است. رد پای انسان شواهد بی‌چون و چرا از حضور و همچنین رفتار ارائه می‌دهد. پیش از این تصور می‌شد که انسان‌ها پس از ذوب شدن صفحات یخی آمریکای شمالی که راه‌های مهاجرت را باز کرد، نزدیک به 16000 سال پیش وارد آمریکا شدند. با این حال، ردپاها مهاجرت بسیار زودتر انسان‌ها به قاره آمریکا را نشان می‌دهد.

متیو بنت، از دانشگاه بورنموث، که به رهبری این مطالعه کمک می‌کند، می‌گوید: «ردپایی که در White Sands باقی مانده است تصویری از آن‌چه در حال رخ دادن بود، در ارتباط نوجوانان با کودکان و بزرگترها نشان می‌دهد. ما اجداد خود را در اینجا به صورت کاملاً کاربردی با بینش واقعی در مورد این افراد اولیه، شکار کننده و زنده ببینیم، اما آن‌چه در اینجا می‌بینیم نیز فعالیت‌های بازی و جمع آوری سنین مختلف است.»

https://phys.org/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *