نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 اردیبهشت 1403 9:49 ق.ظ

با وجود موضوعات محیط زیستی، بریتانیا در بحران انرژی از نیروگاه‌های زغال سنگی استفاده می‌کند

23 سپتامبر 2021

نیروگاه‌های زغال سنگ دوباره مورد استفاده قرار گرفته‌اند زیرا قیمت‌های بالای گاز منابع تغذیه را تهدید می‌کند. شرکت تولید برق دراکس گفته که بریتانیا که با افزایش شدید قیمت گاز طبیعی روبرو است، مجبور شده است تا از نیروگاه‌های زغال سنگ برای تامین منابع انرژی خود استفاده کند.

این کشور به دلیل وابستگی به گاز طبیعی برای تولید برق، در معرض بحران انرژی جاری اروپا قرار دارد. قیمت آتی گاز اروپا از ماه مه بیش از دو برابر شده است.

این گروه در بیانیه‌ای که به خبرگزاری فرانسه ارسال شده است، گفت: «این تأسیسات نقش مهمی در روشن نگه داشتن چراغ‌ها در زمانی که سیستم انرژی تحت فشار قابل توجهی است، ایفا کرده‌اند.»

Drax که بزرگترین تأسیسات کشور در یورکشایر، شمال انگلستان را در اختیار دارد – امسال برنامه ریزی کرده بود تا از زغال سنگ به زیست توده تبدیل شود تا به مقابله با تغییرات آب و هوایی کمک کند. ویل گاردینر، مدیر اجرایی به فایننشال تایمز گفت که این گروه اکنون می‌تواند استفاده از زغال سنگ را افزایش دهد.

گاردینر می‌گوید: «ما بسیار آگاه هستیم که کشور ممکن است مشکل مهمی داشته باشد و اگر کاری که دراکس بتواند انجام دهد ما کاملاً در مورد انجام آن فکر می‌کنیم.»

هرگونه تاخیر می‌تواند برنامه‌های بریتانیا برای حذف تولید برق از زغال سنگ تا اکتبر 2024 را پیچیده کند.

دولت نخست وزیر بوریس جانسون، که درصدد کاهش انتشار کربن بریتانیا به صفر خالص تا سال 2050 است، در ماه نوامبر میزبان اجلاس آب و هوا سازمان ملل متحد COP26 در گلاسکو خواهد بود.

قیمت گاز طبیعی عمده فروشی در بریتانیا هفته گذشته به بالاترین حد خود رسید، پس از آن‌که آتش سوزی یک نقطه حیاتی را که شبکه برق این کشور را به فرانسه متصل می‌کرد، خاموش کرد.

افزایش قیمت‌های گاز همچنین ترس از افزایش هزینه‌های داخلی را در پی افزایش تقاضا در زمستان سرد نیمکره شمالی ایجاد کرد.

گاردینر همچنین به FT گفت که اگر دمای هوا سردتر از حد معمول باشد بریتانیا با زمستان سخت روبرو خواهد شد.

حدود 1.5 میلیون مصرف کننده در بریتانیا در هفته‌های اخیر به دلیل ناآرامی‌های مزمن بازار، شاهد از بین رفتن تامین کنندگان انرژی داخلی خود بوده‌اند.

بحران انرژی اروپا همچنین با کمبود باد در سایت‌های توربین بادی، همراه با خاموشی‌های مداوم هسته‌ای-و خاتمه معادن زغال سنگ توسط دولت‌های آگاه به آب و هوا تشدید شده است.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *