نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 6:56 ب.ظ

سازمان ملل: نوآوری حتی با ظهور ویروس کرونا ادامه یافت

20 سپتامبر 2021 توسط جیمی کیتن

آژانس مالکیت معنوی سازمان ملل متحد اعلام کرده است که علیرغم تاثیر شیوع ویروس کرونا، نوآوری در سال گذشته پیشرفت کرد. فناوری، داروسازی و صنایع بیوتکنولوژی سرمایه گذاری‌های خود را افزایش داده‌اند، حتی درصورتی که بخش‌هایی مانند حمل و نقل هزینه‌های خود را کاهش داده است.

سازمان جهانی مالکیت معنوی، که به هماهنگی و تأیید ثبت اختراعات، علائم تجاری و سایر دارایی‌های فکری بین المللی کمک می‌کند، همچنین هشدار داد که تغییر در چشم انداز نوآوری بسیار کند اتفاق می‌افتد و می‌گوید که با بازسازی جهان، مجموعه وسیع‌تری از کشورها باید از آن سود ببرند.

یافته‌های منتشر شده از آخرین گزارش شاخص نوآوری WIPO برای سال 2020 بدست آمد، که سوئیس، سوئد، ایالات متحده، بریتانیا و کره جنوبی را-که تا حدی ناشی از خلاقیت مانند موسیقی K-Pop بود-به عنوان نوآورترین اقتصادها طبقه بندی کرد. چین و فرانسه در رتبه بندی صعود کردند که همچنان تحت سلطه آسیا، اروپا و آمریکای شمالی هستند.

مدیر کل WIPO، دارن تانگ، گفت: «نوآوری که امری مقاوم است –  حتی انعطاف پذیرتر از آن چیزی است که ما انتظار داشتیم.»

تانگ در مصاحبه‌ای در دفتر خود مشرف به دریاچه ژنو گفت: «آنچه COVID انجام داده این است که صنایع خاصی را مختل کرده است، اما صنایع خاصی را تسریع کرده است. تعجبی ندارد که در ارتباطات، سخت افزار، نرم افزار، ICT، و همچنین بخش‌های پزشکی و بیوتکنولوژی به خوبی انجام شده است.»

این شاخص 132 کشور را به علاوه اقتصادهایی مانند هنگ کنگ رتبه بندی می‌کند و یک سال پس از آن می‌آید که WIPO اعلام کرد سرمایه گذاری در نوآوری در سال 2019 به بالاترین حد خود- نرخ سالانه 8.5 درصد رسیده است.

WIPO گفت، شرکت‌های فناوری برتر مانند اپل، مایکروسافت و هواوی سال گذشته سرمایه گذاری خود را به طور متوسط ​​حدود 10 درصد افزایش دادند و سرمایه گذاری خطرپذیر افزایش یافت – روندی که امسال نیز ادامه دارد.

در حالی که ایالات متحده و چین تا حد زیادی در سال‌های اخیر باعث افزایش تحقیق و توسعه شده‌اند، سایر کشورها مانند ترکیه، ویتنام، هند و فیلیپین-که به اصطلاح کشورهای TVIP نامیده می‌شوند-در پنج سال گذشته به طور مداوم در رتبه بندی قرار گرفته‌اند. سوئیس در پنج سال گذشته پیوسته رتبه بندی را دارد.

به طور کلی، گزارش WIPO در مورد شاخص می‌گوید: «چشم انداز نوآوری جهانی به آرامی در حال تغییر است. نیاز مبرم به تغییر این امر وجود دارد.»

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *