نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 6:30 ق.ظ

انگلیس با تغییر ژنتیکی هدفمند در کشاورزی از اتحادیه اروپا فاصله می‌گیرد

14 سپتامبر 2021 نویسنده: دیوید متیوز

پس از آن‌که یک نهاد مشاوره‌ای کلیدی گفت که رویکرد کنونی اتحادیه اروپا «جلوگیری از نوآوری مفید» است، انگلیس در تلاش است تا از اتحادیه اروپا فاصله بگیرد و تحقیقات و کشت تجاری محصولات کشاورزی و ژنتیکی را آسان‌تر کند.

رفع محدودیت‌های کنونی بر روی گونه‌های تغییر یافته می‌تواند به معنی این باشد که کشاورزان انگلیسی با موانع فروش محصولات مهندسی ژنتیک به اتحادیه اروپا روبرو هستند.

اما شورای نظارتی انگلستان، یک نهاد مستقل متخصص مستقل که سال گذشته برای محدود کردن تغییرات نظارتی در زمینه‌های مختلف از انرژی همجوشی گرفته تا هوش مصنوعی در مراقبت‌های بهداشتی تأسیس شد، معتقد است این خطرات تا حدی ارزش آن را دارد، زیرا نشانه‌هایی وجود دارد که ممکن است بروکسل در حال نرم‌شدن در مقابل آن باشد. درباره موضع گیری در مورد محصولات مهندسی ژنتیک در اوایل ماه جاری، شورا گزارشی منتشر کرد که با هیجان نشان می‌داد موج جدیدی از تکنیک‌های ویرایش ژن می‌تواند محصولات سالم‌تر و مقاوم‌تری در برابر بیماری ایجاد کند که به آفت کش‌های کمتری احتیاج دارند و در تغییرات آب و هوایی کمک کمتری می‌کنند.

دیوید رز، پروفسور نوآوری کشاورزی در دانشگاه ریدینگ گفت: «این گزارش دارای نوعی سوگیری مبتنی بر نوآوری و ویرایش ژن است. این به ما می‌گوید که DEFRA گروه محیط زیست، غذا و امور روستایی تصمیم دارد قوانین را تغییر دهد تا ویرایش ژن در اسرع وقت امکان پذیر باشد.»

کواس کوارتنگ، دبیر بازرگانی در پاسخ به گزارش شورا، موافقت کرد که فرصت‌های قابل توجهی از طریق فناوری ژنتیک برای انگلستان وجود دارد و با اطمینان از رویکرد نظارتی متناسب است که ما می‌توانیم به طور کامل از آن‌ها استفاده کنیم.»

وی گفت: «خروج ما از اتحادیه اروپا فرصت کاملی را برای دستیابی به مزایای محصولات فناوری ژنتیک فراهم می‌کند.»

چشم انداز نرم شدن قوانین پیرامون ویرایش ژن، توسط بسیاری از دانشمندان بریتانیایی به عنوان یکی از معدود نکته‌های برکسیت تلقی می‌شود. قوانین اتحادیه اروپا در بریتانیا وضع شده است، به این معنی که همان محدودیت‌های قبلی اعمال می‌شود، اما در ژانویه DEFRA مشاوره‌ای را برای تغییر قانون آغاز کرد.

https://sciencebusiness.net

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *