نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 6:12 ب.ظ

هیبرید قایق-هواپیما که نیازی به باند ندارد

اندی کوربلی 6 سپتامبر 2021

آینده سفرها جسورانه است و یک هیبرید قایق و هواپیما قرار است خدمات کشتی‌های کوتاه را تغییر دهد.

از ویرجین هایپرلوپ گرفته تا هدایت شونده‌های بدون کربن HAV گرفته تا اتومبیل‌های خودران حالا، این REGENT seaglider یک هواپیمای حمل و نقل الکتریکی است که می‌تواند 180 مایل در ساعت، یا حدود شش برابر سرعت یک کشتی، برد هواپیماهای برقی را با نصف هزینه‌های تولید، دو برابر می‌کند.

همه این مزایا به دلیل طراحی منحصر به فرد آن یک وسیله نقلیه سه گانه است، که به اعتقاد این شرکت کنترل بازار پروازهای کوتاه/مسیرهای کشتی مانند لوس آنجلس به سانتا باربارا یا سان فرانسیسکو، یا نیویورک به بوستون را در دست خواهد گرفت.

این وسیله هنگام بارگیری و تخلیه مسافران، مانند قایق معمولی روی دریا قرار می‌گیرد. هنگام کار در آب‌های شلوغ یک بندر، وسیله دریایی خود را به کار می‌اندازد و پیشرانه چشمگیر خود را با قابلیت مانور موتورهای زیر مطابقت می‌دهد.

هنگامی که در دریای آزاد قرار می‌گیرید، موتورها بیرون کشیده می‌شوند و جنبه‌های یک وسیله نقلیه بال در زمین را به خود می‌گیرد، طرحی که در دهه 1960 اختراع شد و از سرعت زیاد برای حرکت در بالای سطح آن استفاده می‌کند.

تا کنون بنیانگذاران REGENT تقریبا 10 میلیون دلار از سرمایه گذاران جمع آوری کرده‌اند که شامل مارک کوبان و پیتر تیل می‌شود.

وسایل نقلیه بال در روی زمین در واقع قایق محسوب می‌شوند و به جای قوانین هوانوردی، تابع دریانوردی هستند. به این ترتیب، این وسیله می‌تواند محدودیت‌های تکنولوژی فعلی موتورهای الکتریکی مجهز به باتری را برطرف کرده و حمل و نقل بدون آلایندگی واقعی را ارائه دهد. این شرکت تصور می‌کند که پیشرفت‌های باتری که در حال حاضر دنبال می‌شود باید برد آینده این هیبرید را در آینده نه چندان دور از 180 مایل به 500 مایل برساند.

این شرکت اعلام کرده است که برنامه دارد 465 میلیون دلار بودجه داشته باشد، دلار حامی اپراتورهای Brittany Ferries ،Goombay Air و SplitExpress را به دست آورده است و انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۳ یک نمونه اولیه با اندازه یک چهارم و یک نمونه اولیه در اندازه کامل در اختیار داشته باشد.

Good News, Inspiring, Positive Stories

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *