نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 1:07 ب.ظ

شتاب‌دهنده نوآوری چیست؟

اصطلاحی که در دنیای تجارت بسیار مورد توجه قرار گرفته است «شتاب دهنده نوآوری» است. شتاب دهنده نوآوری به طور خاص چیست و چگونه استفاده از این مدل کسب و کار می‌تواند به یک شرکت کمک کند؟

به شتاب‌دهنده نوآوری مانند این فکر کنید:

کسی ایده‌ای دارد که ممکن است برای شرکت شما مفید بوده و ارزش ایجاد کند. این ممکن است راهی برای افزایش سهم بازار شما و افزایش نتیجه نهایی عملکرد شما باشد. اما هیچ داده‌ای درباره آن دسترس نیست. شاید این ایده‌ای باشد که همه چیز را عالی جلوه می‌دهد، اما تلاش برای انجام این روش جدید (نوآوری) شامل آموزش‌های جدید، ماشین آلات و مواد جدید است که اساساً گران خواهند بود.

در این حالت یک شرکت باید چه کار کند؟

یک شتاب‌دهنده نوآوری به تیم‌های شرکت اجازه می‌دهد تا شروع یک فرآیند جدید را طی کرده و یک ایده عالی را امتحان کنند. این تیم‌ها همه آن‌چه را که آن‌ها بهترین روش‌ها برای موفقیت این تلاش می‌دانند، امتحان می‌کنند و در پایان فرآیند، شرکت داده‌هایی را که برای ادامه پروژه یا خاتمه پروژه نیاز دارد در اختیار خواهد داشت.

استفاده از شتاب‌دهنده نوآوری حتی به شرکت‌هایی که مایل به حرکت به جلو نیستند، بدون داده‌های مناسب، اجازه می‌دهد در خط مقدم نوآوری قرار بگیرند. با این حال، آن‌ها همچنین می‌توانند نوآوری شرکت‌ها را دنبال کنند، اما در پایان فرایند شتاب دهنده نوآوری، متوجه می‌شوند که این ایده برای نیازهای آن‌ها مناسب نخواهد بود. نکته مثبت این است در مورد اینکه بدانید این ایده درست نیست این است که در وقت و هزینه شرکت صرفه جویی می‌شود – آن‌ها تصمیم خود را در مورد یک ایده خواهند گرفت و بسیار کمتر از آن‌چه با تعهد کامل به یک ایده شکست خورده هزینه می‌کنند، خرج می‌کنند.

استفاده از این تیم‌های چندرشته‌ای که مانند یک استارتاپ مستقل کار خواهند کرد به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که یا پروژه‌های موثر را تسریع کنند یا پروژه‌هایی را که کار نمی‌کنند حذف کنند. این فرایند به افراد تیم اجازه می‌دهد تا مهارت‌های جدید و شیوه‌های جدید تفکر در مورد مسائل را بیاموزند و کارکنان با استعداد را مشغول، متمرکز و خوشحال نگه می دارد. این به شرکت اجازه می‌دهد تا کارکنان با کیفیت خود را حفظ کند.

شتاب دهنده نوآوری چیست؟

به بیان ساده‌تر، تعریف شتاب‌دهنده نوآوری را می‌توان به این صورت خلاصه کرد: تلاش برای توسعه یک ایده تجاری، آزمایش آن ایده و اساساً برخورد با این ایده به عنوان یک کسب و کار جدید است که ایده یا ایده‌ها را در طول چند ماه دنبال می‌کند. در پایان این دوره، تیم‌های درگیر تعیین می‌کنند که آیا این ایده جواب می‌دهد یا خیر.

مزایای شتاب دهنده‌های نوآوری، علاوه بر ارائه داده‌ها و تجربیات که در پیش‌بینی کارآیی یک ایده یا فرآیند مهم خواهد بود، تیم‌ها همچنین درک خواهند کرد که چه تصمیمات و فرایندهایی که گرفته‌اند موثر بوده و چه تصمیماتی باعث ایجاد مشکلات یا شاید حتی شکست‌ها شده است. پاسخ به «شتاب دهنده کسب و کار چیست؟» این است که فرایندی است که به یک شرکت اجازه می‌دهد کشف کند چه چیزی کار می‌کند، چه چیزی کار نمی‌کند و در نهایت چه چیزی به آن‌ها امکان می‌دهد با سرمایه گذاری اسمی بیشتری در این فرآیند پول بیشتری به دست آورند.

مدل کسب و کار شتاب‌دهنده استارتاپ

ایده یک مدل تجاری شتاب‌دهنده استارتاپی در واقع با اکثر مدل‌های نوپا متفاوت است. طبق گزارش Harvard Business Review، شتاب دهنده‌های راه اندازی کار می‌کنند. شتاب دهنده راه اندازی به شرکتی کمک می‌کند که در مراحل اولیه خود در رشد سریع قرار دارد. شتابدهنده‌های استارتاپی با آموزش، راهنمایی و تامین مالی طی چند ماه از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند. هدف این است که اطلاعات و تجربیاتی را که سال‌ها طول می‌کشید در زمان فقط چند ماه یادگیری از طریق تجربه عملی مورد نیاز باشد، به دست آوریم.

در پایان برنامه زمانی، هر استارتاپ یک روز نمایشی دارد که در آن محصول خود را ارائه می‌دهند و یا طی یک ارائه به صورت سخن‌رانی اطلاعاتی را ارائه می‌دهند تا سرمایه گذاران بالقوه بتوانند نیاز به استارتاپ در بازار و آن‌چه در آن آموخته‌اند را درک کنند. دوره نوآوری آن‌ها نشان می‌دهد که چرا آن‌ها معتقدند که در آینده موفق خواهند شد.

یکی از تفاوت‌های مهم بین شتاب دهنده‌های نوآوری با استارتاپ‌ها و سایر برنامه‌های حمایتی برای استارتاپ‌ها، زمان صرف شده در پروژه است. برنامه‌های انکوباتور می‌تواند تا پنج سال طول بکشد و برنامه‌های سرمایه گذاران فرشته می‌توانند مدت نامحدودی داشته باشند، برنامه‌های نوآوری از سه تا چهار ماه است.

انکوباتور نوآوری

بین انکوباتور نوآوری و شتاب‌دهنده راه اندازی تفاوت وجود دارد.

انکوباتور نوآوری بر نوآوری یک شرکت متمرکز است. شرکت مادر در حال حاضر وجود دارد، بنابراین بخش انکوباتور نوآوری تلاش برای یافتن آن‌چه می‌توان برای ایجاد نوآوری انجام داد، است. این ممکن است تلاش جدیدی را ایجاد کند که شرکت در آن کار خواهد کرد. ممکن است نحوه انجام کارها در آینده تغییر کند. شاید درگیر بازارهای بیشتری باشد. تلاش برای ارائه یک نوآوری یا نوآوری در وضعیت موجود خواهد بود.

یک شتاب‌دهنده استارتاپی بیشتر علاقه مند به راه اندازی چیزی جدید، برای شرکت است. آن‌ها ممکن است ایده اصلی برای یک سرویس یا محصول داشته باشند، یا ممکن است روش متفاوتی برای انجام کاری داشته باشند که فکر می‌کنند ارزشی ایجاد خواهد کرد. شتاب‌دهنده استارتاپ توسط شخصی در کسب و کارها راهنمایی می‌شود، او مقداری آموزش می‌بیند و امیدوار است کمک مالی دریافت کند.

شتابدهنده نوآوری شرکت

مزیت شرکت‌ها برای استفاده از شتاب‌دهنده نوآوری این است که فرصتی را برای دنبال کردن یک فرآیند ساختار یافته برای توسعه یک سرمایه گذاری جدید فراهم می‌کند. گاهی اوقات، ریسک سخت‌ترین کار برای شرکت‌های بزرگ آمریکایی است، اما ایجاد تغییر همچنین می‌تواند هوشمندترین کاری باشد که یک شرکت می‌تواند انجام دهد. Netflix از دیسک‌های پستی از طریق نامه به جریان محتوای آنلاین تبدیل شد. به نحوی که Netflix شروع به کار کرد و کاری که آن‌ها می‌توانستند انجام دهند (و شاید انجام دادند) استفاده از شتاب دهنده نوآوری برای شرکت‌ها بود.

این فرایند به تیم‌ها اجازه می‌دهد آزمایش‌هایی را که طراحی کرده‌اند اجرا کنند. این آزمایش یا به آن‌ها نشان می‌دهد که ایده نوآورانه جواب می‌دهد، یا اینکه عملی نخواهد شد. این یک آزمایش کنترل شده است که به آن‌ها نشان می‌دهد که تغییرات احتمالی چقدر مطلوب است، این تغییر چقدر امکان پذیر است و حتی اگر امکان پذیر است. احتمالاً در این راه اشتباهاتی نیز انجام می‌شود و اگر مشخص شود که ایده جدیدی باید راه اندازی شود، اشتباهات به اندازه موفقیت‌ها مهم خواهند بود.

https://www.highalphainno.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *