نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 5:32 ب.ظ

حضور آژانس بین المللی انرژی اتمی در ژاپن برای آماده‌سازی رهاسازی آب‌های فوکوشیما

توسط ماری یاماگوچی، 6 سپتامبر 2021

به گفته مقامات، ماموران آژانس بین المللی انرژی اتمی وارد ژاپن شده تا پس از ده‌ها سال ناظر آماده بودن برای رهاسازی آب تصفیه شده اما هنوز حاوی رادیواکتیو نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما باشد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی و مقامات ژاپنی گفتند که این تیم سه نفره با مقامات توکیو ملاقات می‌کند و به کارخانه فوکوشیما دایچی سفر می کند و با کارشناسان درباره جزئیات فنی مذاکره می‌کند.

این تیم به رهبری لیدی اورارد، رئیس بخش ایمنی و امنیت هسته‌ای آژانس بین المللی انرژی اتمی، در حال جمع آوری اطلاعات برای آماده سازی طرح تخلیه است.

دولت ژاپن و اپراتور این نیروگاه، توکیو الکتریک هولدینگ، در آوریل برنامه‌های خود را برای شروع آزادسازی آب در بهار 2023 اعلام کردند تا صدها مخزن ذخیره در این نیروگاه برداشته شود تا فضای لازم برای سایر تأسیسات مورد نیاز برای خاموش شدن آن فراهم شود.

ماهیگیران، ساکنان و همسایگان ژاپن، از جمله چین و کره جنوبی، با این ایده به شدت مخالفت کردند.

این شرکت قصد دارد آب را از طریق یک تونل زیر دریایی ارسال کرده و پس از تصفیه بیشتر و رقیق کردن آن با مقدار زیادی آب دریا، از محلی در حدود 1 کیلومتری (0.6 مایل) دورتر از نیروگاه ساحلی تخلیه کند.

رافائل ماریانو گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای گفت: «آژانس از ژاپن حمایت می‌کند تا اطمینان حاصل کند که کل عملیات تخلیه آب در دهه‌های آینده به گونه‌ای مطابق استانداردهای ایمنی بین المللی انجام می‌شود.» او گفت که تیم زمان بندی بررسی‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی را مورد بحث قرار می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که تخلیه آب به روشی ایمن و شفاف انجام می‌شود.

ژاپن از آژانس بین المللی انرژی اتمی برای اطمینان از مطابقت تخلیه با استانداردهای ایمنی بین المللی و درک جامعه بین المللی درخواست کمک کرده است.

زمین لرزه و سونامی عظیم در سال 2011 به سه راکتور در کارخانه فوکوشیما دایچی آسیب جدی رساند و باعث شد نشت آب خنک کننده آلوده شود. آب در حدود 1000 مخزن ذخیره شده است که اپراتور می‌گوید اواخر سال آینده به ظرفیت کامل آن‌ها می‌رسد. مقامات ژاپنی می‌گویند دفع آب برای از بین بردن نیروگاه مورد نیاز است و انتشار آن به اقیانوس واقع بینانه‌ترین گزینه است.

مقامات دولتی و TEPCO می‌گویند تریتیوم، که در مقادیر کم مضر نیست، نمی‌تواند از آب خارج شود، اما همه ایزوتوپ‌های دیگر که برای درمان انتخاب شده‌اند، می‌توانند به سطوح ایمن کاهش یابند. به گفته مقامات، کنترل تریتیوم از نیروگاه‌های هسته‌ای معمولی یک روال عادی جهانی است.

کارگروه جداگانه‌ای از آژانس بین المللی انرژی اتمی به طور منظم برای از کار انداختن کلی نیروگاه بررسی و ارائه کمک فنی کرده است. https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *