نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 7:20 ب.ظ

لوازم الکترونیکی چاپی و محلول پلاسمای سرد برای بهبود زخم‌های مزمن

دافنه آلن | 24 آگوست 2021

زخم‌های مزمن، بهبود اغلب بیماران را دردناک نموده و در معرض خطر عفونت قرار می‌دهد و بر کیفیت زندگی آن‌ها تأثیر زیادی می‌گذارد. دکتر کارستن مهرهنولز، شیمیدان و رهبر سابق گروه در موسسه علم و فناوری پلاسما (INP) در گریفسوالد آلمان، می‌گوید: «بیماران بسیار رنج می‌برند.» چند سال پیش ماهرنولتز تصمیم گرفت تا ببیند آیا استفاده از پلاسمای سرد می‌تواند روند بهبود زخم را تسریع کند یا خیر. تحقیقات در مرکز مرجع ملی آلمان قبلاً نشان داده بود که پلاسمای سرد می‌تواند باکتری‌ها را از بین ببرد و حتی با عوامل بیماری زای مقاوم در برابر آنتی بیوتیک‌های رایج در بیمارستان‌ها مبارزه کند. Mahrenholz موسس Coldplasmatech بود و این شرکت CPTpatch را توسعه داد، که از پانسمان‌های زخم پلاسمای سرد ارائه شده توسط CPTcube استفاده می‌کرد.

CPTpatch پلاسمای سرد را درست بالای زخم تولید می‌کند. این فرایند تخلیه سد دی الکتریک نامیده می‌شود. ماهرنولز به MD+DI گفت: «روش در واقع بسیار ساده است. وصله استریل را به مکعب وصل کنید، پچ را بالای زخم (با قاب چسبی ضربه‌ای) قرار دهید، دکمه شروع را روی مکعب فشار دهید و دو دقیقه منتظر بمانید تا درمان کامل خودکار به پایان برسد. این کل درمان و قابل تکرار است و همیشه تمام سطح زخم (مستقل از اندازه و عمق) را به بهترین شکل درمان می‌کند.

در حالی که ماهرنهولز این رویکرد را موثر می دانست، تولید انبوه این پلت فرم دشوار بود. وی گفت: «ما به چیزی سبک‌تر، قابل تکرار و کاربر پسند نیاز داشتیم.» ما باید به موفقیت‌های CPTpatch اولیه برای کاربردی‌تر شدن آن تکیه کنیم.»

Coldplasmatech به Schreiner ProTech ، یک شرکت فناوری فیلم، که به خوبی در زمینه لوازم الکترونیکی چاپی تبحر دارد، روی آورد. طراحی جدید نیاز به ساختار انعطاف پذیر مسیر هادی برای پانسمان زخم دارد و برنامه باید چندین هزار ولت منبع تغذیه CPTcube را بدون ایجاد شوک الکتریکی تحمل کند.

مرسدس پاسکواززو، مدیر محصول RFID و لوازم الکترونیکی چاپی در Schreiner ProTech به MD+DI گفت که هنگام انتخاب مواد، به ویژه فیلم‌ها، این الزامات باید در نظر گرفته شود. «شاید دو ویژگی مهم فیلم مورد نیاز ما قابلیت چاپ و انعطاف پذیری بالا باشد، به طوری که این راه حل برای درمان طیف وسیعی از اعضای بدن بیمار مناسب باشد. علاوه بر این الزامات، فیلم باید به اندازه کافی پایدار باشد تا ولتاژهای الکتریکی بالا را در حین کار تحمل کند.»

Schreiner ProTech از مواد کامپوزیت فویل برای ایجاد ساختار رسانای ثبت شده با قابلیت تولید پلاسمای سرد استفاده کرد. طراحی و مصالح جدید مقرون به صرفه است. پاسکواززو توضیح داد: «برای نسخه جدید، فرایند تولید بهینه شده است. در حالی که نسخه اول از قالب گیری بیش از حد سیلیکون استفاده می‌کرد، فرآیند نسل بعدی این ساختار را با ساختار کاملاً چاپ شده جایگزین می‌کند. علاوه بر این، پچ دوباره طراحی شد تا بتوان کابل منبع تغذیه را از طریق یک دوشاخه از پچ جدا کرد. اکنون می‌توان از کابل استفاده مجدد کرد و در مجموع محصول را پایدارتر کرد.»

ماهرنهولز افزود: «تولید از طریق تولید رول به رول کاملاً خودکار انجام می‌شود، که بسیار کارآمدتر است و ظرفیت تولید بالایی دارد. کل محصول به طور قابل توجهی سبک‌تر است، بنابراین ضایعات کمتری تولید می‌کند. در حالی که وزن پچ اولیه و سیستم کابل 327 گرم بود، آخرین نسل آن تنها 23 گرم است و دارای سیستم کابل قابل استفاده مجدد است.

وی ادامه داد: این اولین بار است که فناوری پلاسمای سرد در بازار به صورت انبوه، در دسترس، قابل اعتماد و کاربردی است. با راه حل ما، هر متخصص پزشکی (نه تنها پزشکان) می‌تواند با فشار یک دکمه از این فناوری نسبتاً پیچیده بهره‌مند شود. استفاده از پانسمان ما به صورت بصری با روش‌های درمان زخم ادغام شده است. همچنین، با زمان درمان تنها 2 دقیقه، CPTpatch سریع است و به دلیل کاربر پسند بودن آن، روشی مطمئن و مطمئن برای درمان زخم‌های مزمن یا عفونی است.»

از نظر آزمایش سازگاری زیستی، همه آزمایشات مربوطه با موفقیت بر اساس استانداردهای MDR انجام شد. این‌ها شامل DIN EN ISO 10993 برای ارزیابی بیولوژیکی تجهیزات پزشکی است.

https://www.designnews.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *