نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 12:40 ق.ظ

دو سرعت نوآوری چیست؟

توضیح لازم :

پایگاه کل نگار بر اساس اهداف خود که توسعه نوآوری مدیریت است مطالعات و تحقیقاتی بعمل می آورد . این مطالعات در مباحث مفهومی و کاربردی و نیز روشهایی برای الگو سازی می باشد . در میان این تحقیقات به نمونه ای جالب از آموزش نوآوری برخورد نمودیم که توسط شرکتی تدوین شده و بعنوان یک خدمت ارایه می شود . این مورد را در بخش گزارش ویژه تقدیم شما می کنیم تا علاقمندان به آن بتوانند تجربه دیگر شرکتها را ملاحظه و برای الگو سازی استفاده نمایند . در متن با نگارش یک کار معرفی با واژه های تبلیغاتی دمواجه می شوید . برای اینکه اصل مطلب دچار خدشه نشود از همان لحن استفاده شده است.

اسپرینت نوآوری یک تجربه خلاقانه چند روزه است که در آن افراد و تیم ها با ایده تجاری خود شروع می کنند ، آنچه را که باعث موفقیت ایده های تجاری می شود کشف می کنند ، ایده خود را طراحی ، آزمایش و تقویت می کنند. در پایان دو سرعت ، شما نقاط عطف اصلی را برای تسریع مفهوم در طول سفر نوآوری خود مشخص کرده اید.

اسپرینت نوآوری از یک ایده خوب ، زمان توسعه یک پروژه نوآوری ملموس را کاهش می دهد. این یک هفته دوره ای فشرده است که در آن افراد و تیم نوآوری از فعالیتهای اصلی خود خارج می شوند تا یک چارچوب مشخص و منطقی را برای افراد و تیم ها فراهم کنند تا دیدگاه ها ، دانش و فرضیات خود را در مورد ایده جمع کنند.

بعبارت دیگر :

بستری خلاقانه برای توسعه نوآوری ها است. ماژول های یادگیری در عمل ، افراد و تیم ها را قادر می سازد تا ایده ها را تقویت  و یا رد کرده  و یا بصورت محوری تغییر دهند تا زمانی که ایده تقویت شده و برای ارائه به تصمیم گیرندگان آماده شود.

اسپرینت نوآوری ایده های تجاری را بهبود و تقویت می کند . در این راستا شما باید :

  • چالش های مهم را شناسایی و بر آنها غلبه کنید
  • شکافهایی را که در ظرفیت شما برای نوآوری هست شناسایی کنید
  • فرضیات آزمایشی که ممکن است مانع پیشرفت شوند شناسایی کنید
  • مولفه های خطر و عدم اطمینان را روشن کنید
  • آن را برای ارائه به تصمیم گیرندگان آماده کنید .
  • یک ایده تجاری قوی با تیم کاملاً پشتیبان آن بسازید.
  • خطرات بالقوه و پیاده سازی را شناسایی و شناسایی کنید

اسپرینت نوآوری پیشران مزیت رقابتی است

اسپرینت نوآوری به کانون توجه واقعی سازمانهایی تبدیل شده که به دنبال مزیت رقابتی هستند. این اقدامات ابتکاری نکات ارزشمندی در برنامه کلی نوآوری یک سازمان است که به تیم رهبری ارشد امکان می دهد تصمیمات بهتری در مورد سرمایه گذاری نوآوری خود بگیرند.

اسپرینت نوآوری با اسپرینت طراحی متفاوت است ، تمرکز آن درامور استراتژیک تر از تولید نمونه اولیه است. برنامه اسپرینت نوآوری را می توان هر 6 تا 12 ماه تکرار کرد تا توسعه محصول شما را تسریع کرده و پروژه ها را با سرعت بیشتری به اتمام برساند. این برنامه یک برنامه یکبار مصرف نیست.اسپرینت نوآوری  همچنین به سازمان ها کمک می کند تا به یک مدل تجاری رقابتی تر روی بیاورند.

چرا تیم شما باید دو سرعت نوآوری داشته باشد؟

 در اسپرینت نوآوری یک تیم غالباً مشغول کار در امور جاری کسب و کار نیست. به دلیل همین تمرکز ، نوآوری را می توان به طور معمول به نفع کسب و کار جهت داد.

فرهنگ نوآوری:

گنجاندن تیم شما در یک دو سرعت نوآوری ، تمرکز شدید بر کاوش و ایجاد ارزش مشتری را امکان پذیر می کند. تیم ها با این چالش روبرو می شوند که در دوره سرعت نوآوری متفاوت فکر کنند. اسپرینت نوآوری به تیم ها وقت اختصاصی می دهد تا از خلاقیت خود استفاده کنند که اغلب منجر به نتایج چشمگیر می شود.

ایده پردازی:

اسپرینت نوآوری هدفی ارزشمند در گردهم آوردن تیم ها و بهبود محصولات دارند. آنها برای ایجاد ایده های جدید ، کشف روش های جدید و خلاقانه برای بهبود محصولات و تقویت روحیه کارکنان ، برای تیم ها نقش مهمی دارند!

چگونه کارمندان می توانند از یک اسپرینت نوآوری بهره مند شوند؟

افزایش تعامل :

اسپرینت نوآوری هیجان انگیز و چالش برانگیز هستند. در یک محیط آرام ، آنها به کارمندان اجازه می دهند مهارت های جدید یاد بگیرند ، خلاقیت خود را کشف کنند و نوآوری های خود را تقویت کنند.

تقویت روحیه کارمندان:

 اجازه دادن به کارمندان برای کشف فرصت ها و ایجاد روشی تازه برای توسعه فرهنگ نوآورانه امکان پذیر می شود . ایده پردازی کارکنان را قادر می سازد تا به طور مستقیم در چگونگی ارائه خدمات به بهترین شکل به مشتریان کمک کنند.

چگونه سازمان می تواند از یک سرعت نوآوری سود ببرد؟

تولید و بررسی ایده:

اسپرینت  نوآورانه تیم ها را به فکر متفاوت می اندازد. مفاهیم و فرصت ها را می توان تحقیق ، تحریک یا رد کرد. این موضوع  اجازه می دهد تا سازمان فرهنگ نوآوری خود را ، جایی که ایده ها توسعه و تقویت می شوند ، توسعه دهد.

افزایش مشارکت :

اسپرینت  نوآوری تغییری نسبت به پروژه های معمولی رسمی است. آنها یک محیط مثبت و باز را فراهم می کنند تا کارمندان را با مشتریان و ذینفعان خارجی درگیر کنند.

کارکنان توانمند:

اسپرینت نوآوری راهی عالی برای توانمندسازی کارکنان است زیرا آنها مستقیماً به ایده پردازی کمک می کنند و به آنها اجازه نوآوری و حل مشکلات را می دهند.

چگونه یک کارآفرین تنها می تواند از سرعت نوآوری بهره ببرد؟

اسپرینت نوآوری روشی هیجان انگیز برای کاوش و آزمایش سریع ایده های بالقوه است. این ابزاری برای تنها کارآفرینانی است که می خواهند ایده تجاری خود را سریع پیگیری کنند ، اما مطمئن نیستند که از کجا شروع کنند و توانایی پرداخت هزینه زیادی را ندارند.

اسپرینت نوآوری فرآیندی استوار است که که به این اصل متکی است که با استفاده از تفکر جانبی و خلاقیت ساختاری ، بیشتر ایده ها در یک بازه زمانی متمرکز حل می شوند. این یک رویکرد اثبات شده برای موفقیت در بازار است که به سرعت به قلب این فرصت می رسیم.

چه ایده ها و نوآوری های تجاری برای اسپرینت نوآوری مناسب است؟

  • بینش مشتری
  • بهبود تجربه مشتری
  • بهبود فرایند
  • بهبود محصول
  • تفکر طراحی خدمات
  • بخشهای جدید مشتری
  • محصولات ، خدمات و برنامه های جدید
  • بازارهای جدید
  • مدل تجاری
  • فناوری های نوین

برنامه نوآوری دوی سرعت

آیا به دنبال نوآوری یا یافتن ایده های جدید هستید؟ آیا به دنبال تغییر بنیادی تیم یا سازمان خود هستید؟ آیا پروژه یا ابتکار جدیدی دارید؟ اسپرینت نوآوری فرآیندی منحصر به فرد است که به شما ابزاری برای دستیابی سریع به نتایج می دهد و شما را قادر می سازد تا بر روی نوآوری متمرکز شوید و ایده هایی را در سازمان خود پیاده کنید.

ایده هایی برای محصولات ، فناوری ها ، خدمات و مدل های تجاری جدید ایجاد می کند. این برنامه مرحله اولیه فرآیند نوآوری را تسریع می کند. این مفهوم و نقاط عطف تکمیل پروژه نوآوری را روشن می کند.

فرآیندی است که توسط Chase Consulting ، یک شرکت مشاور استرالیایی پیشرو توسعه یافته است.

یک فرایند قدرتمند است که اطمینان حاصل می کند ایده های نوآورانه شما به درستی ارزیابی می شوند و پروژه شما به موفقیت می رسد. از یک ایده خوب ، زمان توسعه یک پروژه نوآوری ملموس را کاهش می دهد. رویکردی قابل تکرار است و یک چارچوب مشخص و منطقی را برای افراد و تیم ها فراهم می کند تا دیدگاه ها ، دانش و فرضیات خود را در مورد ایده جمع کنند.

چارچوب اسپرینت نوآوری

روش نوآوری یک چارچوب عملی و گام به گام در مورد نحوه استفاده از روش نوآوری اسپرینت و کسب بیشترین ارزش از آن است.

فعالیت 1 ایده کسب و کار شما: شما با توصیف ایده تجاری خود در یک جمله مختصر و قانع کننده شروع به کار می کنید. ما در مورد موفقیت ایده های تجاری تحقیق می کنیم.

فعالیت 2 نیازهای مشتری: شما مشتری هدف خود را شناسایی می کنید و همچنین درک می کنید که چه چیزی باعث انتخاب وی می شود ، چه نیازهایی دارد و چه انتظاری از یک راه حل عالی برای برآوردن این نیازها دارد.

فعالیت 3 پتانسیل بازار: شما در بازار کلی کاوش می کنید و بازار موجود به توسعه یک پیشنهاد یا راه حل برای استفاده از نقطه شیرین بازار کمک می کند.

فعالیت 4 پیشنهاد / راه حل: شما راه حل ابتکاری خود ، حداقل محصول مناسب و نوع استراتژی نوآوری را برای تمایز در بازار تعریف می کنید.

فعالیت 5 موقعیت بازار: شما موقعیت بازار را توسعه می دهید و استراتژی ورود به بازار خود را با ارزش پیشنهادی منحصر به فرد خود ، مناسب راه حل بازار منطبق می کنید.

فعالیت 6 مسیر به جلو: شما تعیین می کنید که نقاط عطف قابل توجهی باید موجود باشد و فعالیت های کلیدی زمان تبدیل ایده کسب و کار شما به یک راه حل مناسب را کاهش می دهد.

آزمایش ایده تجاری: شما ایده تجاری خود را تقویت می کنید. از فرایندهای تست ما برای آزمایش و ارزیابی ایده تجاری استفاده کنید و مهمترین مفروضات را برای آزمایش ترسیم کنید.

چارچوب اسپرینت نوآوری

قالب برنامه اسپرینت نوآوری

برنامه اسپرینت در دو قالب موجود است:

  • برنامه انفرادی تقاضا – این دور دوی سرعت به صورت کاملاً آنلاین انجام می شود که در آن شرکت کنندگان با  سرعت خود پیشرفت می کنند تا ایده های تجاری خود را تقویت کنند.
  • برنامه سازمانی – بستر خلاقانه کارمندان و تیم های نوآوری را تشویق می کند تا ایده های خود را ارائه دهند.

این برنامه از عمق و پشتیبانی لازم برای توسعه خلاقانه ایده برخوردار است. این شامل نکات ، مطالعات موردی و بررسی های تشخیصی برای امکان تکرار است. با استفاده از این روش ، با اعتبار سنجی ایده های شما برای کاربران نهایی در عرض 3 تا 5 روز ، زمان و هزینه صرف شده در کسب و کار شما کاهش می یابد.

بوم اسپرینت نوآوری

بوم اسپرینت نوآوری  یک رویکرد ساده و بصری برای عملی ساختن ایده های نوآوری شما و انجام کار است.  طراحی شده است تا به شما کمک کند تا روی فرآیندی تمرکز کنید که ایده های شما را به واقعیت سوق دهد. بوم بر روی شش عنصر ساده ساخته شده است:

  • ایده تجاری
  • نیازهای مشتری
  • پتانسیل بازار
  • موقعیت یابی در بازاریابی
  • راه حل پیشنهاد
  • مسیر به جلو

تکمیل بوم اسپرینت نوآوری یک نقطه عطف اساسی در سفر نوآوری است. ایده ها را برای پیشبرد آماده کرده و به سرعت در طول مسیر نوآوری حرکت می دهد.بوم اسپرینت نوآوری آنلاین ما تیم نوآوری را قادر می سازد تا پیشرفت پروژه را طراحی ، آزمایش و پیگیری کند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *