نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 1:52 ق.ظ

DHL دوازده هواپیمای باری تمام الکتریکی را به Eviation سفارش می‌دهد

توسط استیون گیسلام، 16 آگوست 2021

پیک بین المللی DHL Express مستقر در آلمان، 12 هواپیمای باری تمام الکتریکی Alice را به شرکت هواپیمایی Eviation مستقر در سیاتل سفارش داده است که قصد دارد اولین شبکه باربری هوایی الکتریکی در جهان را ایجاد کند.

پیش از این، هواپیمای برقی آلیس به عنوان یک هواپیمای مسافربری 9 سرنشین و 2 خدمه به بازار عرضه شده بود، اما این اعلامیه راه جدیدی را برای فروش محصولات این شرکت باز می‌کند.

آلیس که برای تحویل در سال 2024 برنامه ریزی شده است، می‌تواند تا 1200 کیلوگرم بار حمل کند، حداکثر سرعت کروز 220 گره (470 کیلومتر در ساعت یا 253 مایل در ساعت) و حداکثر برد 440 مایل دریایی (815 کیلومتر یا 506 مایل) است. مدت زمان شارژ در هر پرواز حدود 30 دقیقه طول می‌کشد.

DHL در بیانیه ای اعلام کرد که Eviation اواخر امسال پرواز اولیه خود را انجام می‌دهد و پس از تحویل، هواپیما در همه محیط‌هایی که توسط هواپیماهای باری موجود در آن سرویس دهی می‌شود عمل می‌کند، اما موتور الکتریکی پیشرفته آلیس و تعداد قطعات متحرک کمتر باعث افزایش قابلیت اطمینان و کاهش هزینه‌های نگهداری می‌شود.

DHL افزود هواپیمای برقی برای مسیرهای تغذیه کننده بار ایده آل است و به سرمایه‌گذاری کمتری در زیرساخت ایستگاه نیاز دارد. شارژ در حین بارگیری و تخلیه انجام می‌شود، به این معنی که زمان برگشت سریع می‌تواند برنامه‌های فشرده شرکت را حفظ کند.

این سفارش اولین قسمت از نقشه راه پایداری DHL است که در سه ماهه اول سال جاری رونمایی شد. در مجموع، این گروه تا سال 2030 مبلغ 7 میلیارد یورو برای کاهش انتشار CO2 خود سرمایه گذاری می‌کند.

بخش عمده‌ای از این سرمایه گذاری به برق رسانی ناوگان تحویل آخرین مایلی آن و همچنین ساختمان‌های بی آب و هوا و سوخت‌های هوایی پایدار اختصاص می‌یابد.

این شرکت چهار سال پیش هدف خود را برای انتشار بدون آلاینده در سال 2050 اعلام کرد و همچنین متعهد شده است که تا سال 2030 مطابق با توافق آب و هوایی پاریس میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد.

جان پیرسون، مدیرعامل DHL Express می‌گوید: «ما به آینده‌ای با لجستیک بدون انتشار آلاینده ایمان داریم. بنابراین، سرمایه گذاری‌های ما همیشه از هدف بهبود ردپای کربن ما پیروی می‌کند. در راه تمیزکردن عملیات لجستیکی، برقی سازی هر نوع حمل و نقل نقش مهمی ایفا می‌کند و به طور قابل توجهی به هدف پایداری کلی ما یعنی انتشار صفر کمک می‌کند.»

Eviation که متعلق به گروه Clermont سنگاپور است، یکی از چندین شرکتی است که به دنبال توسعه هواپیماهای کوچک الکتریکی با انرژی و هزینه عملیاتی کمتر، انتشار کمتر و کم صداتر از هواپیماهای سوخت معمولی است.

عمر بار-یوهی، مدیرعامل Eviation گفت: «همکاری با شرکت‌هایی مانند DHL که پیشرو در حمل و نقل الکترونیکی پایدار هستند، گواهی بر این است که عصر برق در راه است. این اعلامیه نقطه عطفی مهم در تلاش ما برای تغییر آینده پرواز سرتاسر جهان است.»

https://industryeurope.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *