نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 فروردین 1403 9:20 ق.ظ

تحول دیجیتال در صنعت خودرو

11 مه 2021 توبیاس پتز مدیر امر توسعه مدل کسب و کار

مطالعه موردی در کنار اصول و راهنماهای صنعت۴ انجام می‌شود. این یک مطالعه موردی از Transition Technologies PSC می‌باشد.

فناوری‌های دیجیتالی جدید مانند اینترنت اشیا، واقعیت افزوده، هوش مصنوعی، در جهت گیری صنعت خودرو و تغییر شکل مدل‌های تجاری سنتی تأثیرگذار هستند. پایه اصلی انقلاب صنعتی چهارم، شبکه و اینترنت است که بر ادغام حوزه های مختلف – مردم، ماشین‌ها و سیستم‌های رایانه‌ای تأثیر می‌گذارد. فرصت‌های جدید مرتبط با Industry 4.0 شرکت‌ها را ملزم می‌کند تا با محیط جدید سازگار شوند. در این مقاله، ما با نگاهی دقیق به وضعیت فعلی صنعت خودرو، چالش‌های پیش روی آن و فرصت‌های ارائه شده توسط تحول دیجیتال را مورد بحث قرار می‌دهیم.

چالش‌هایی برای صنعت خودرو

موضوع غالب در سال 2020 بدون شک ویروس کرونا و تأثیر آن بر اقتصاد بود، اما این همه ماجرا نیست. چالش‌های دیگری نیز وجود دارد که صنعت با آن روبرو است: اصطلاحاً معامله سبز، تغییر در قوانین، زیرساخت‌های الکتریکی و غیره. هر روز بیشتر صحبت می‌شود که ما در آستانه یک انقلاب خودرویی هستیم که معرفی حمل و نقل خودمختار از طریق خودران‌ها است. اگرچه وسایل نقلیه خودمختار برای بسیاری از ما هنوز یک چشم انداز بسیار آینده نگرانه هستند، اما به نظر می‌رسد که جهان به سمت این راه حل پیش می‌رود.

تعمیرات قابل پیش بینی

وسیله نقلیه هوشمند به طور دائم به اینترنت متصل است. نسل جدید ماشین آلات سطح بالاتری از ارتباط بین کاربر، تولیدکننده و خدمات را ارائه می‌دهد. مهم‌تر از همه، فناوری IoT امکان کنترل پارامترهای وسیله نقلیه را فراهم می‌کند و بر این اساس، وضعیت آن را تشخیص می‌دهد.

امنیت داده‌ها

اتصال مداوم یک وسیله نقلیه به اینترنت مزایای زیادی برای کاربر به همراه دارد اما در عین حال می‌تواند تهدیدی واقعی باشد. با جمع‌آوری اطلاعات بسیار زیاد از ماشین آلات، امنیت باید در اولویت اصلی تولیدکنندگان و رانندگان باشد. در بدترین حالت، ماشین‌ها می‌توانند برای اخاذی پول، سرقت یا حتی تصادف تهدید شوند. عواقب احتمالی سواستفاده و آسیب‌پذیری‌های امنیتی یک نگرانی جدی است. خودروسازان و شرکت‌های حمل و نقل از این مشکل آگاه هستند و به نظر می‌رسد این مسئله را بسیار جدی می‌گیرند. این امر با افزایش قابل توجه اشتغال کارشناسان امنیت سایبری که برای بهبود امنیت تلاش می‌کنند، مشهود است.

اطلاعات بزرگ

مقادیر زیادی از داده‌های همیشه در حال تغییر در تجزیه و تحلیل برای ارائه تجارب جدید و بهبود یافته کاربر، دارای اهمیت قابل توجهی هستند. در صنعت اتومبیل سازی، این امر منجر به بهبود ایمنی و تجربه راننده نیز می‌شود که به معنای خدمات بهتر و ایمن خودرو است. در دسترس بودن و امکان تفسیر داده‌ها بسیار مهم است، زیرا این تنها راه برای نتیجه گیری‌های ارزشمند است.

زنجیره تأمین

زنجیره‌های تأمین صنعت خودرو یکی از پیچیده‌ترین فرآیندها است. تغییرات در این زمینه پویا است و به نظر می‌رسد برخی از تولید کنندگان هنوز برای آن‌ها آماده نیستند. روند پیشرفت در مورد استفاده از فن‌آوری‌های جدید در صنعت نیز بر زنجیره تأمین از ساختار آن گرفته تا فرآیند تحویل تأثیرگذار است. یکی از عوامل تعیین کننده غالب، هزینه‌های بهبود است و تقریباً در هر شرکتی این جنبه مورد توجه قرار می‌گیرد.

کاهش زمان حضور در بازار برای یک محصول جدید.

استراتژی مبتنی بر زمان، امروزه برای بسیاری از صنایع به یک عامل رقابتی تبدیل شده است. با افزایش فشار بر تولید کالاهای با کیفیت بالا (البته با کمترین هزینه و در کمترین زمان ممکن)، تولیدکنندگان را به دنبال راه حل‌ها و ابزارهایی برای ساده سازی فرآیندها و استفاده از نوآوری در محصولات هستند می‌کشاند.

تحول دیجیتال

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که فناوری‌هایی مانند IoT ، PLM ، AR و AI سرمایه‌گذاری‌های آینده را تحریک کنند. پیش بینی می‌شود که هزینه‌های شرکت‌های خودروسازی برای فناوری اطلاعات تا سال 2025 به بیش از 168میلیارد دلار افزایش یابد. اکثر کسب و کارهای جهانی در صنعت با موارد مشابهی روبرو هستند. آن‌ها توسط سیلوهای قدیمی سیستم محدود می‌شوند که شخصی سازی، ادغام و به روزرسانی آن‌ها دشوار و گران است.

PLM به عنوان پایه‌ای برای تحول دیجیتال

Product Lifecycle Management

روند تحول دیجیتال باعث می‌شود تا شرکت‌ها در تمام صنایع به تولید نسل بعدی محصولات هوشمند و کارخانه‌ها بپردازند. بنابراین سازمان‌ها در ساختار کار تیمی در بین تیم‌های چند رشته‌ای و از نظر جغرافیایی پراکنده با چالش‌هایی روبرو هستند. شرکت‌ها ترغیب می‌شوند که رویکردی یکپارچه در طراحی را اتخاذ کنند. آن‌ها به دنبال افزایش همکاری بین تیم‌های متشکل از متخصصان رشته‌های مختلف مانند مکانیک، مکاترونیک، اتوماسیون و توسعه نرم افزار هستند.

وظایف جدید برای سیستم های PLM

دامنه راه حل‌های PLM گسترش یافته است. از تمرکز سنتی بر طراحی و برپایی فرآیند، به ابزاری برای مدیریت داده‌ها بصورت یکپارچه در توسعه محصول و همکاری در تیم‌های توزیع شده تبدیل شده است. با PLM می‌توان کل چرخه عمر محصول را ردیابی کرد: از ایجاد طرح مفهومی تا پایان عمر. توانایی ادغام با CAD و برنامه‌های سازمانی مانند MES ، ERP ، CRM ، SCM و سایر موارد تمایز اصلی سیستم‌های PLM است. این سیستم همچنین یک ویژگی است که به سازمان‌ها کمک می‌کند داده‌ها و فرآیندهای محصول را در همه دامنه‌ها و مکان‌ها یکپارچه کنند.

اهمیت روزافزون سیستم‌های PLM در صنعت خودرو

در سال‌های اخیر، سرمایه‌گذاری PLM در بخش خودرو افزایش یافته است. با توجه به چرخه توسعه محصول به ویژه پیچیده و تأثیر روندهای جدید، سیستم‌های PLM مطمئناً در حال پیشرفت هستند. شرکت‌ها نمی‌توانند فقط به پیاده سازی راه حل‌های OOTB محدود شوند. با توجه به اینکه پیاده سازی نرم افزار PLM نیاز به سرمایه‌گذاری مالی دارد، تأیید اعتبار اینکه آیا این ابزار واقعا مزایای ملموسی دارد و مهم‌ترین جنبه‌های کار شرکت را به طور موثر بهبود می‌بخشد منطقی است.

ابزار بهتر به معنای محصول بهتر است.

سرعت بخشیدن به فرآیندهای توسعه خودرو، کوتاه کردن زمان عرضه محصولات نهایی و کاهش هزینه‌های عملیاتی ضمن رعایت نیازهای نظارتی افزایش یافته مهم هستند. برای دستیابی به این هدف، تمام عناصر، از فرآیندهای طراحی و تولید گرفته تا تضمین کیفیت و مدیریت تغییر باید به هم متصل شوند. تعداد فزاینده و پیچیدگی فرایندها، تکامل مداوم نرم افزار PLM و نیاز به انطباق آن با محصولات جدید را موجب می‌شود.

PLM در DevOps

روند توسعه نرم افزار روزبه روز پیچیده‌تر شده و کنترل آن دشوار است. برای دستیابی به بهترین نتیجه، توصیه می‌شود راه حل‌های PLM را در محیط‌های چابک، با ترکیب مدل DevOps و CI / CD اجرا کنید. این تلاش‌ها منجر به ساده سازی فرایندهای تولید و حتی سریع‌تر تولیدات نهایی به بازار می‌شود.

PLM در فضای ابر

انتقال داده‌ها به فضای ابری فرصت‌های کاملاً جدیدی برای تجزیه و تحلیل اطلاعات، تشخیص از راه دور و مدیریت عملیات تجهیزات از طریق اینترنت فراهم می‌کند. کارایی و انعطاف پذیری یک راه حل PLM مبتنی بر ابر، تولیدکنندگان را قادر می‌سازد تا زمان لازم برای تولید و مدیریت محصولات جدید را کاهش دهند.

PLM در مقابل سایر فناوری‌ها

فروشندگان PLM همچنین در تلفیق فناوری‌های جدید که می‌توانند از فرآیندهای توسعه محصول در راه حل‌های خود سود ببرند، گام‌های قابل توجهی برداشته‌اند. روند قابل مشاهده و رو به رشد، اجرای ادغام‌ها و استراتژی‌های مشارکت با سایر فناوری‌ها است که امکان اجرای فن‌آوری‌های جدید مانند تولید افزودنی یا چاپ سه بعدی، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده (AR) را فراهم می‌کند.

 ادغام PLM با PLM متصل به اینترنت اشیا

ادغام راه حل‌های PLM با سیستم عامل‌های اینترنت اشیا یک روند مکمل است که توانایی فنی برای اجرای PLM کامل حلقه بسته را فراهم می‌کند. ویژگی راه حل‌های اینترنت اشیا در حال تبدیل‌شدن به یک تمایز اصلی در ساخت و صنعت هوشمند 4.0 است.

ALM برنامه مدیریت چرخه زندگی

Application lifecycle management

نرم افزار ALM برای رسیدگی به بسیاری از تغییرات در مدیریت چرخه عمر، برنامه و الزامات مربوط به محصول که همیشه در حال تغییر است، ساخته شده است. از آن‌جا که تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی بیشتر و بیشتر به نرم افزار اعتماد می‌کنند تا ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه کنند، نرم افزار ALM مدیریت پیچیدگی را نه تنها در نرم افزار بلکه در توسعه سخت افزار، که منوط به محیط PLM است، بر عهده می‌گیرد. بنابراین، نیاز به یکپارچه‌سازی محیط‌های PLM و ALM به یک چالش واقعی تبدیل می‌شود. اتصال برنامه‌های PLM ، ALM و IoT امکان تصمیم گیری سریع‌تر را فراهم می‌کند، مدیریت تغییرات و یکپارچگی داده‌ها را بهبود می‌بخشد.

چگونه می‌توان ردیابی موثر ایجاد کرد؟

فن آوری‌های مختلف مقدار قابل توجهی از پیچیدگی‌های جدید را به همراه دارند. برای پردازش، تحویل و ذخیره آن‌ها به داده نیاز دارید. اما داده از کجا تهیه شود؟ چگونه از کیفیت آن اطمینان حاصل کنیم؟ و چگونه می‌توان نشان داد که این داده‌ها توسط فن‌آوری‌های مختلف قابل درک هستند؟

این یکی از مشکلات اصلی و اساسی در کل صنعت است. چشم انداز منظومه‌ای که از نظر تاریخی رشد کرده‌اند بزرگتر، پیچیده‌تر و اداره آن‌ها دشوارتر می‌شود. آن‌چه در این‌جا لازم است، درک عمیق روابط متقابل بین فن‌آوری‌ها و فرایندهای مربوطه است. تصویر زیر این تعامل را نشان می‌دهد.

در اینجا Transition Technologies PSC، به عنوان یک ارکستراتیو دیجیتال می‌تواند رشته‌های دیجیتالی را در امتداد پایگاه‌های اطلاعات مجزا (منابع داده) ایجاد کند و داده‌ها را یکدست کند تا ارزش افزوده مورد نظر در طول زنجیره تامین نیز برای شرکت‌ها قابل مشاهده باشد. منابعی مانند سیستم‌های MES ، ERP یا CRM داده‌هایی را ارائه می‌دهند که تنظیم شده و در چارچوب مراحل توسعه محصول بصورت مجرد قرار می‌گیرند. این مبنای استفاده از بسته‌های داده مناسب برای رابط‌های کاربری خاص از مناطق مختلف کسب و کار، مانند اطلاعات هوش تجاری، ارائه نمایندگی XReality یا نمایش داشبورد در زمینه تجزیه و تحلیل کلی از موارد دیگر است. فقط پس از این مرحله، جریان داده‌ها در دستگاه‌های مختلف تلفن همراه مانند رایانه لوحی، لپ تاپ، دستگاه واقعیت مجازی یا سایر موارد در دسترس کاربران واقعی قرار می‌گیرد. بنابراین جریان فرایند بالادستی اطمینان حاصل می‌کند که کمیت و کیفیت اطلاعات مورد نیاز دقیقاً همان چیزی است که کاربر به آن نیاز دارد.

معرفی رویکردهای صنعت 4.0 به تنهایی ارزش افزوده‌ای برای فرآیند ایجاد نمی‌کند.

Transition Technologies PSC

 TT PSC در سال‌های گذشته با درک عمیق فن‌آوری‌ها و تجربه مرتبط با چگونگی این ارزش‌ها به ارزش تجاری منجر شده است، به یک ارکستراتیو دیجیتال تبدیل شده است. پیشرفت‌های اخیر در روابط با مشتری ما تأیید می‌کند که به ویژه در منطقه Connected PLM، با هدف ترکیب مدیریت چرخه عمر محصول با اینترنت اشیا، بیشتر و بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

اینترنت اشیا و داده‌های بزرگ در صنعت خودرو

اینترنت اشیا (Internet Of Things) با استفاده از نظارت و پیش بینی مبتنی بر یادگیری ماشینی به تبدیل خطوط تولید به خطوط هوشمند کمک می‌کند. این باعث می‌شود درک فرآیندهایی که در کف کارگاه انجام می‌شود ضمن کمک به اتوماسیون، که کلید افزایش کیفیت و سرعت تولید است، بهبود یابد. داده‌های جمع آوری شده به طور مداوم و بدون نظارت کارکنان، به شما امکان می‌دهد محصول خود را متحول کرده و نوآوری را در خطوط تولید خود ایجاد کنید.

مزایای اینترنت اشیا در تولید

بسیاری از تولیدکنندگان حجم عظیمی از داده‌ها را جمع آوری می‌کنند، که بدون ساختار، هیچ ارزشی ندارد. تبدیل داده‌ها به ارزش، کیفیت محصول را بهبود می‌بخشد، ضایعات را کاهش می‌دهد، فرآیندها را خودکار می‌کند، استقرار کارگران را آسان‌تر می‌کند و بهره‌وری کل کارخانه‌ها را افزایش می‌دهد. برای شرکت‌های بزرگ، حتی یک افزایش ظاهراً ناچیز نیز می‌تواند منافع زیادی به همراه داشته باشد. مزیت غیر قابل انکار انعطاف پذیری اینترنت اشیا این است که ساخت مدل‌های پیش بینی و تجزیه و تحلیل داده‌ها را روی خطوط جداگانه امکان پذیر می‌کند، که می‌تواند پس از مرحله اعتبار سنجی به کل کارخانه گسترش یابد.

اینترنت اشیا در کارخانه

ماشین‌ها و دستگاه‌ها مجهز به سنسورها و رابط‌هایی هستند که آن‌ها را قادر می‌سازد داده‌ها را بخوانند و آن‌ها را به پلتفرم اینترنت اشیا ارسال کنند، که به طور مداوم آن‌ها را تجزیه و تحلیل و نتیجه گیری می‌‌کند. اتوماسیون حاصل از اطلاعات جمع آوری شده کلید بهینه‌سازی تولید و فرآیندها است. عملکرد بهینه کارخانه منجر به کاهش واقعی هزینه‌های نگهداری و افزایش سود می‌شود. زمانی که یک کارخانه به دلیل نقص بیکار است هر دقیقه به طور متوسط ​​50 هزار دلار هزینه دارد. عنصر کلیدی که اینترنت اشیا را معرفی می‌کند و قوانین بازی را به نفع تولیدکنندگان تغییر می‌دهد، پیش بینی نگهداری است.

پیش‌بینی کلید عملکرد است.

امروز فقط 20٪ از زمان توقف کارخانه برنامه ریزی شده است. 80٪ باقیمانده شامل هزینه‌های زائد است که می‌تواند کاهش یابد. پیش‌بینی از کار افتادگی همچنین می‌تواند علت اصلی این مشکل را تشخیص دهد، به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا با کشف آنچه در آخرین مورد موثر است از وقفه‌های بعدی جلوگیری کنند. علاوه بر این، اینترنت اشیا مکان دقیق‌تری از منبع خرابی را امکان‌پذیر می‌کند، که تأثیر بسزایی در سرعت تعمیر دارد. خرابی و تعمیر و نگهداری لازم ماشین می‌تواند بر توان خطوط تولید تأثیر بگذارد. روش‌های پیش‌بینی پیشرفته، از جمله یادگیری ماشینی و کار با مقدار زیادی داده، شناسایی خطاها در فرآیند تولید و کاستی‌های محصولات تولیدشده یا تأثیرگذاری بر سود واقعی را با نگاه به تصویر کلی کارها امکان‌پذیر می‌کند.

تصمیمات مبتنی بر داده

شاخص قابل توجه دیگر، تعداد محصولاتی است که در مقایسه با حداکثر تعداد در یک کارخانه با عملکرد مطلوب، کارخانه را ترک کرده‌اند. اینترنت اشیا را می‌توان برای تجزیه و تحلیل این شاخص با نظارت بر تولید و الگوهای کار ماشین آلات منفرد، دقت پردازش مواد (کاهش خطاهای ساخت)، در دسترس بودن پرسنل و تجزیه و تحلیل سایر آمارها که بهینه‌سازی کل کارخانه تأثیر می‌گذارد. صنعت خودرو با بهره گیری از تجزیه و تحلیل داده‌های اینترنت اشیا، تغییرات استراتژیک را در کل شرکت‌ها ایجاد می‌کند تا محصولات بهتر، کارآمد، مقرون به صرفه‌تر و از همه مهم‌تر سفارشی‌تر ایجاد کند.

اینترنت اشیا در خدمت تجربه کاربر است

تأثیر IoT در صنعت خودرو با خروج محصول از کارخانه به پایان نمی‌رسد. یک جنبه بسیار مهم، تجربه کلی کاربر نهایی است. رانندگان از محصولات مشابه به روش‌های مختلف استفاده می‌کنند و داده‌های دورسنجی به بهبود تجربه کاربر کمک می‌کند. با جمع‌آوری اطلاعات در مورد نحوه استفاده از محصول، شرکت‌ها می‌توانند محصول را مطابق با انتظارات مشتری تنظیم کنند. چنین حجم زیادی از داده‌ها به تجزیه و تحلیل مناسب نیاز دارد. IoT در مقیاس بزرگ ذخیره سازی داده‌ها و راه حل‌های تجزیه و تحلیل این امکان را فراهم می‌کند تا با دقت بیشتری مشکلات احتمالی موجود در محصولات مورد استفاده را دقیقاً مشخص کنیم. این رویکرد منحصر به فرد برای چرخه عمر محصول به رضایت بیشتر مشتری کمک می‌کند، که به معنای سود است.

واقعیت افزوده در خودرو

طراحی خودرو مهمترین فرآیند در این صنعت است. موفقیت یا عدم موفقیت یک محصول تا حد زیادی به طراحی آن بستگی دارد که شامل هر دو مولفه داخلی و خارجی است. در حال حاضر قطعات خودرو توسط یک طراح با دست یا روی دستگاه دیجیتال طراحی می‌شود. سپس نمونه‌های اولیه برای آزمایش عملکرد تک تک اجزا و کل خودرو در شرایط دنیای واقعی ساخته می‌شوند. این فرآیند اغلب طولانی است و نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی دارد و برای تعیین مناسب‌ترین مورد باید چندین مولفه آزمایش شود.

پشتیبانی در مرحله پروژه

تأثیر AR می‌تواند با حذف مرحله نمونه سازی و بسیار ساده بررسی طرح، که شامل جلسات مشترک با کارشناسان برای بحث در مورد محصولات، اجزا یا راه حل‌های طراحی شده است، روند طراحی را ساده کند. AR همچنین به مهندسان و طراحان این امکان را می‌دهد تا اجزای طراحی شده را به صورت دیجیتالی تجسم نمایند تا نحوه ظاهر آن‌ها را در بخش واقعی محصول نهایی تعیین کنند.

دستورالعمل‌های مجازی

AR ایجاد انواع دستورالعمل‌های دیجیتالی را امکان پذیر می‌کند. به عنوان مثال، برای کمک به کارگران تولیدی یا ارائه دستورالعمل‌های گام به گام برای مونتاژ یک قطعه از قسمت‌های مختلف. این دستورالعمل‌ها می‌توانند شامل فیلم‌های آموزشی، نقشه‌های فنی، طرح‌ها و نشانه‌ای از مقادیر مورد نیاز مواد یا ابزارهای خاص برای انجام یک مرحله خاص باشند. استفاده از این فناوری امکان همپوشانی مدل‌های سه بعدی مواد یا قطعات را با انیمیشن نشان می‌دهد که چگونه باید آن‌ها را در محصول مونتاژ کنید. این دستورالعمل‌ها را می‌توان در دستگاه‌های مجهز به صدا و متصل به سر ارائه داد که به کارگران آزادی حرکت کامل و افزایش کارایی را به آن‌ها می‌دهد.

تعمیر و نگهداری تجهیزات تولید

دستورالعمل‌های دیجیتالی مشابه برای تعمیر یک قطعه یا اصلاح عیب استفاده می‌شود. این به ویژه برای رفع فواصل بسیار نادر بسیار مفید است. آموزش کارمندان برای همه سناریوهای ممکن غیرممکن است، اما می‌توان زمان لازم برای دستیابی به دستورالعمل مناسب را بسیار کاهش داد و اجرای مرحله به مرحله را بدون ترس از نادیده گرفتن هیچ بخشی از آن، سرعت بخشید. مراکز خدمات مجاز از قبل برنامه‌هایی را برای دیجیتالی‌کردن دانش فعلی خود برای استفاده انعطاف پذیر توسط سایر برنامه‌ها، از جمله برنامه‌های واقعیت افزوده، اجرا می‌کنند.

مشاوره از راه دور با یک متخصص

در طول آموزش، مونتاژ قطعات روی خط مونتاژ یا تعمیرات روزمره خدماتی، شرایطی پیش می‌آید که در کتابچه‌های دیجیتال پیش‌بینی نشده است. بنابراین راه حل یک برنامه پشتیبانی شده از AR است که مکالمه صوتی / تصویری را با یک متخصص را امکان‌پذیر می‌کند. فرد یک تصویر را از دوربین دستگاه تلفن همراه منتقل می‌کند و متخصص می‌تواند همه چیز را در مورد نقص یاد بگیرد یا حتی مشکل را از طریق تماس گیرنده ببیند. علاوه بر این، الگوریتم‌های پردازش تصویر به متخصص اجازه می‌دهد تا اطلاعات بیشتری را به تصویر ارسالی و به اشتراک گذاشته شده پیوست کند. برچسب‌ها یا پیام‌های متنی به اشیای واقعی متصل می‌شوند، که ارتباط و توضیح کارها و چگونگی انجام آن‌ها را بسیار تسهیل می‌کند. AR ضمن کاهش نیاز به مسافرت، دسترسی بیشتر و آسان‌تر به دانش تخصصی را تضمین می‌کند که منجر به صرفه جویی می‌شود و تأثیر مثبتی بر محیط زیست دارد.

کنترل کیفیت

واقعیت افزوده همچنین می‌تواند از اجزای سازنده یا فرآیند کنترل کیفیت محصول پشتیبانی کند. به عنوان مثال، عناصر مورد بازرسی می‌توانند در یک برنامه مبتنی بر واقعیت افزوده نمایش داده شده و با یک نشانگر دیجیتال نشان داده شده و یا با رنگ بر روی مولفه واقعی مشخص شوند. تصویر می‌تواند با اطلاعات مربوط به تلرانس‌ها یا تصاویر مرجع نشان دهنده وضعیت صحیح و معیوب غنی شود. کل این مسئله می‌تواند فرآیندهای کنترل کیفیت را به طور قابل توجهی تسریع و سیستماتیک کرده و داده‌هایی در مورد فرکانس و نوع نقص شناسایی شده ارائه دهد.

چگونه می‌توان پروژه‌های نرم افزاری پیچیده و در لحظه را در شرکت پیاده کرد؟

درک فناوری‌ها، چگونگی توسعه کامل توان خود و تأثیر آن‌ها بر شرکت تنها مولفه تحول دیجیتال موفق نیست. این سوال که چگونه پروژه‌های معمول پیچیده فناوری اطلاعات را می‌توان با موفقیت آغاز و با موفقیت مدیریت کرد، به همان اندازه مهم است.

رویکرد مدیریت پروژه چابک، که در طی سال‌های متمادی در روابط مشتری بطور ارزشمند تبلور یافته است، در چندین سطح با پیچیدگی محتوای پروژه مقابله می‌کند. مزیت مدیریت چابک و تکرار شونده پروژه این است که پیچیدگی‌ها و نیازهای پروژه‌های IT و موفقیت آن‌ها را می‌توان به موارد استفاده کوچک تقسیم کرد بدون اینکه موفقیت کلی پروژه را به خطر بیندازد. این رویکرد به معنای همکاری نزدیک و سازنده بین تأمین کنندگان و مشتری است. آغاز مرحله اول پروژه در مشارکت مزایایی را در بسیاری از سطوح ارائه می‌دهد. همکاری هر دو طرف تقریباً 100٪ شفافیت در مورد بسته‌های کاری فردی و برنامه‌ریزی شده برای پروژه تولیدی ایجاد می‌کند. بر این اساس، نه تنها تأمین کننده باید تخمین‌های مربوط به هدف پروژه را تعریف کند بلکه باید آن‌ها را از نزدیک با مشتری هماهنگ کرده و از آن‌ها پذیرفته شود.

تصویر زیر نشان می‌دهد که یک تعریف مشترک از چشم انداز گرفته تا داستان‌های مشتری و وظایف پیاده سازی چگونه باید در انتهای مرحله مشاهده شود. مهم‌ترین نکته در اینجا تعریف دقیق و ساختاریافته از دامنه پروژه است:

به طور خلاصه

دنیای فناوری‌های جدید به طور قابل توجهی در زندگی ما تأثیر می‌گذارد و واقعیت جدید را شکل می‌دهد. ایده‌هایی که تا همین اواخر به نظر می‌رسید از فیلم‌ها یا ادبیات آینده نگرانه گرفته می‌شود، به تدریج در حال زنده شدن است. نمونه صنعت خودرو نشان می‌دهد که این بخش از اجرای فن‌آوری‌هایی مانند PLM ، cloud ، IoT یا AR که به ویژه در زمینه تغییر مداوم روند بازار بسیار مهم است، سود برده است.

تحول دیجیتال استاندارد جدیدی را هم برای تولید و هم برای محصول نهایی ایجاد می‌کند و بر تجربه کاربر نهایی تأثیر بیشتری می‌گذارد. هرچه تعداد ابتکارات دیجیتالی سازی در یک شرکت بیشتر باشد، بیشتر اوقات مشکلاتی در برنامه‌های کاربردی که معمولاً از یکدیگر جدا شده‌اند، بوجود می‌آید. ERP ، MES ، CRM ، PLM ، ALM ، IoT و سایر ماژول‌های فناوری، فرآیند و داده‌هایی را که همیشه در حال رشد هستند، ایجاد می‌کنند، که به طور قابل توجهی حساسیت به خطا را در مراحل خاص روند افزایش می‌دهد. وظیفه در اینجا ایجاد اصطلاحاً رویکردهای پلت فرم است. بسترهای نرم افزاری در این زمینه بدان معنی است که باید یک برنامه اصلی وجود داشته باشد که بتوان تمام این سیستم‌ها را بر اساس آن میزبانی، کنترل، مدیریت و بهم پیوسته کرد. از یک طرف، این می‌تواند مقدار قابل توجهی از هزینه‌های عملیاتی را ذخیره کند، زیرا دیگر هیچ عیب یابی زمان بری وجود ندارد. با در نظر گرفتن کل زیرساخت‌ها، فرصت بزرگی برای ابتکارات بهینه سازی را به دنبال دارد.

 نقش TT PSC در تحول دیجیتال.

عنصر اصلی DNA تجاری TT PSC توانایی آن در تنظیم و مقیاس گذاری فناوری‌های پیشرو است. طی دهه‌های گذشته، این شرکت توانسته است یک تجربه بزرگ و بهترین روش‎‌ها را ایجاد کند و از یک توسعه دهنده نرم افزار به یک مجتمع جهانی و تنظیم کننده دیجیتال به اصطلاح موضوعات دیجیتال تبدیل شده است. این امر ما را قادر می‌سازد تا در سراسر فروشندگان مختلف به مشتریان مشاوره داده و تجربه خود را به اشتراک بگذاریم.

تحویل تک منبع پروژه‌های پیچیده برای شرکت‌ها. چگونه کار می‌کند؟

با توجه به بسیاری از نقاط تماس بین رشته‌های مختلف در اطراف پروژه IT واقعی، مانند مجوزهای نرم افزار، استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه همراه با نرم افزار خاص به عنوان مثال: عینک داده برای AR، تصمیمات ارائه دهنده ابر یا مناطق زنجیره تامین مجاور استفاده از مواردی مانند MES یا ERP، رویکردهای جامع و شبکه مشارکت قوی با سایر شرکت‌ها مورد نیاز است. این یک مزیت برای مشتری نهایی و شرکتی است که خدمات مشاوره و تحویل جامع را از یک منبع در کل زنجیره تأمین دیجیتال دریافت می‌کند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *