نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 12:29 ق.ظ

تحول دیجیتال در صنایع لوازم خانگی

از آنجا که تحول دیجیتال در هر صنعت با ویژگی های آن صنعت انجام می شود و مفاهیم عمومی در صنعت ۴ لروپا ارایه شده است  مطالعه موردی شرکت الکترولوکس به عنوان الگو انجام شده است .

صنایع تولیدی در حال تجربه یک تحول سریع تکنولوژیکی هستند که عمدتا توسط دیجیتال سازی هدایت می شود. تحول دیجیتال فرصت های اساسی برای ساده سازی عملیات و همچنین تعامل مداوم با مصرف کنندگان را فراهم می کند. این امر همچنین برای حفظ برتری رقابتی در صنعت لوازم خانگی مهم است ، جایی که سازگاری سریع با تقاضای مصرف کننده از اهمیت بیشتری برخوردار است.

تحول دیجیتال بر تمام سازمان الکترولوکس تأثیر می گذارد و شامل پنج حوزه اصلی است:

  • تجربه مصرف کننده دیجیتال 360 – یک سفر خرید و مالکیت با پشتیبانی دیجیتالی 360 که متمرکز بر ایجاد بهترین تجربه مصرف کننده در مراحل مختلف است ، از بررسی گزینه های مختلف ، بازدید از وب سایت ها ، تعامل در شبکه های اجتماعی و انتخاب محصولات در خرده فروشان تا نصب و استفاده نهایی از محصولات می باشد . دیجیتالی سازی این فرایندها منجر به ایجاد درآمد جدید از راه حل های مالکیت شخصی می شود.
  • تجارب متصل – استفاده از اتصال برای ایجاد تجارب جدید کاربر و اطمینان از مالکیت متصل با کیفیت بالا و مدل های جدید تجاری از طریق اکوسیستم لوازم خانگی متصل هوشمند دومین حوزه ی مهم است.
  • بهره وری دیجیتال – ابزارهای بهره وری دیجیتال. از طریق سهولت انجام تجارت و قابلیت اطمینان ، با مشتری یا ذینغع دیگر شریک شوید. از داده های بزرگ و هوش تجاری استفاده کنید تا همیشه یک قدم جلوتر باشید.
  • مدولار سازی و ساخت دیجیتال – هزینه محصول را به حداقل برسانید و از طریق تولید دیجیتالی محصولات مدولار شده ، کیفیت و انعطاف پذیری را به حداکثر برسانید.
  • زنجیره تامین دیجیتال – اطمینان از در دسترس بودن 100٪ محصول با حداقل زمان  و نیاز سرمایه از طریق یک زنجیره تأمین دیجیتالی  حوزه پنجم است .

در سال 2018 ، الکترولوکس اجرای چندین پلتفرم دیجیتال مهم جهانی را برای افزایش کارایی و بهبود سطح کیفیت و خدمات آغاز کرد ، از جمله:

  • سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در سراسر گروه توسعه یافته و پشتیبانی از استراتژی فروش پس از فروش در حال اجرا است.
  • سیستم عامل ابری اختصاصی  را طی دو سال گذشته  توسعه داده است که امکان راه حل های اتصال و تماس مستقیم با مصرف کنندگان را فراهم می کند.
  • سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی EluxOne و اتوماسیون فرآیند رباتیک را توسعه داده است .
  • سیستم اجرایی ساخت ، یا همان MES  را که یک جریان فرآیندی کنترل شده دیجیتالی است که با دریافت اطلاعات از روبات ها ، ماشین ها و کارمندان در زمان واقعی ، اطلاعات تولید را کنترل می کندبکار گرفته است .
  • سیستم زنجیره تأمین دیجیتال برای همکاری نزدیکتر با تأمین کنندگان و خرده فروشان فعال است و  فعالیت آن در سال 2019 ادامه دارد.

افزایش رقابت درایالات متحده از طریق اتوماسیون وبرنامه معماری محصول

الکترولوکس در حال سرمایه گذاری برای توسعه کارخانه در تأسیسات آمریکایی خود در اندرسون در کارولینای جنوبی برای افزایش کارایی از طریق اتوماسیون و نوسازی است.

با شروع تولید در سال 2019 ، با 250 میلیون دلار سرمایه گذاری فضا دو برابر خواهد شد و به 1.6 میلیون فوت مربع خواهد رسید ، 2.7 مایل خط مونتاژ مجهز به بیش از 100 ربات جدید ساخته شده و بکار گرفته می شود  و یک انبار جدید ساخته شده است.

کارخانه جدید از این مزایا استفاده خواهد کرد:

  • بهترین اتوماسیون در کلاس که به حدود 35٪ سطح اتوماسیون می رسد.
  • خط جدیدی از محصولات یخچال و فریزر نوآورانه.
  • اجزای مدولار طراحی شده جهانی.
  • با تمرکز بر سودآورترین محصولات برودتی.
  • عملیات پایدار از طریق تولید و مصرف بهینه انرژی ، انتشار کربن کم و بازیافت مواد.

این ابتکارات به طور قابل توجهی انعطاف پذیری و بهره وری  را در کارخانه افزایش می دهد و رشد سودآوری را ایجاد می کند.

ساخت دیجیتال ، دیجیتالی شدن بهره وری را افزایش می دهد

دیجیتالی شدن با استفاده از اینترنت صنعتی اشیا (IIOT) هم انعطاف پذیری و هم کارایی را در تولید افزایش می دهد. در سال 2018 ، کارخانه در Kinston ، ایالات متحده ، به کارخانه آزمایشی تولید کاملاً متصل تبدیل شد. به دنبال آن سائو کارلوس ، برزیل در برنامه  قرار گرفت. جریان فرآیند در این کارخانه ها به صورت دیجیتالی کنترل و مدیریت می شود و توسط یک سیستم اجرایی ساخت که اطلاعات تولید را با دریافت اطلاعات از روبات ها ، ماشین ها و کارمندان در زمان واقعی کنترل می کند.

نظارت بر خطوط مونتاژ از طریق صدها نقطه داده ، توابع را قادر می سازد که در پایین زنجیره ارزش قرار بگیرند تا در برابر تغییرات جریان تولید واکنش نشان دهند. این یک اکوسیستم بسیار بهم پیوسته است که در آن داده های زمان واقعی در طیف وسیعی از دستگاه ها از جمله تبلت ها ، ساعت های هوشمند و تلفن های هوشمند در دسترس هستند که امکان واکنش سریع را دارند. انتظار می رود بهینه سازی کل فرآیند ، درصورتی که به طور کامل در خطوط مونتاژ ، مناطق فناوری ، انبارها و تدارکات داخلی مستقر شود ، چندین درصد از افزایش بهره وری را به همراه داشته باشد. از سال 2019 ، مدل یک کارخانه کاملاً متصل در یک برنامه چند ساله در سایت های تولیدی پخش می شود.

در کارخانه ای در کوریتیبا ، برزیل ، فناوری دیجیتال دیگری معرفی شد. این امر شامل تولید از فناوری چاپ سه بعدی ، که به آن تولید افزودنی نیز گفته می شود ، در تولید کانالهای خنک کننده در قالبهای تزریق می باشد. در مجموع حدود 100 ابزار قالب گیری تزریقی “به صورت دیجیتالی” ارتقا یافته اند و اکنون سالانه 30 میلیون قطعه تولید می کنند. استفاده از این موضوع منجر به افزایش 20 درصدی بهره وری در دارایی های قالب گیری تزریق در کارخانه شده است. بنابر این :

  • انتظار می رود با اجرای کامل روند تولید IOT صنعتی ، بهره وری 3-5٪ در کارخانه های Kinston و Sao Carlos افزایش یابد.
  • از سال 2019 ، IOT صنعتی در کارخانه ها و انبارهای دیگر گروه راه اندازی می شود.
  • تولید افزودنی یا چاپ سه بعدی بهره وری را در تولید قطعات پلاستیکی در کارخانه در کوریتیبا 20٪ افزایش داد.

اینگونه است که ما رشد سودآوری را رقم می زنیم و تمرکز روشن مصرف کننده ما را از هم متمایز می کند. ما با تمرکز بر موارد زیر برنامه ریزی و نوآوری می کنیم . ملاحظه نمودار :

  • بینش قوی مصرف کننده
  • تمرکز تحقیق و توسعه بر روی سه بخش واضح.
  • محصولات با حاشیه بالا را در مشارکت با شرکا ترجیح دهید.
  • راه حل های کیفیت و مالکیت سایر کسب و کارها کلیدی هستند.
  • با هدایتگرانی که ما را برای آینده آماده می کنند.

توسعه پایدار

الکترولوکس یک رهبر کسب و کار با پایداری در صنعت لوازم خانگی است ، یک مزیت رقابتی قوی در صنعتی که مصرف کنندگان ، کاربران حرفه ای ، خرده فروشان و ذینفعان توجه بیشتری به پایداری دارند. رهبری پایداری در ارائه تجربیات برجسته مصرف کننده و ایجاد رشد و سودآوری امری حیاتی است.لذاست که :

  • پایداری عامل اصلی تجارت است
  • حمایت از رشد سودآوری است
  • مارک های تجاری را پایدار می کند
  • عملکرد پایدار قوی ، تمایز محصول و برند را امکان پذیر می کند.
  • نام تجاری کارفرما برای موفقیت در یک بازار در حال تغییر ، جذب و حفظ بهترین استعدادها امری حیاتی است. هدف قوی شرکت برای بهتر و تمرکز بر سلامت و ایمنی کارکنان از جنبه های مهم آن است.
  • دسترسی به اشکال جدید سرمایه ، به عنوان مثال پیوندهای سبز عامل پایداری است .

رشد کسب و کار نیز به واسطه عوامل زیر شکل می گیرد :

  • پایداری به طور فزاینده ای برای مصرف کنندگان ، مشتریان تجاری و مقامات مهم است و بنابراین عامل اصلی تقاضا است.
  • به عنوان یک رهبر پایداری در صنعت ، الکترولوکس به احتمال زیاد شریک ارجح مشتریان تجاری با تقاضای پایداری بالا است.
  • ویژگی های ارگونومیک برای کاربران حرفه ای مهم است تا از خستگی ، صدمات و فشارهای جسمی جلوگیری کنند و به کارایی و رفاه در محل کار کمک کنند.
  • آب و انرژی به طور فزاینده ای به کمبود تبدیل می شوند و تقاضا برای محصولات کارآمد آب و انرژی را به دنبال دارند. الکترولوکس به خوبی قادر به استفاده از تقاضای روزافزون برای محصولات با بهره وری مناسب است. مصرف  انرژی در محصول باید در طول عمر یک دستگاه باعث کاهش انیدرید کربنیک کل  باشد که اینگونه است. بنابراین الکترولوکس می تواند با کاهش استفاده از منابعی مانند برق و آب در هنگام کار روزمره لوازم خانگی خود ، به کاهش تأثیر آب و هوا کمک کند.
  • سودآوری بیشتر برای محصولاتی با عملکرد زیست محیطی بالا. در سال 2018 ، 21٪ از محصولات فروخته شده دارای عملکرد زیست محیطی پیشرو بوده و 29٪ از سود ناخالص را تشکیل می دهد. پایداری یک حوزه با اولویت در توسعه محصول است. حداقل یک سوم هزینه تولید محصول مربوط به محیط زیست است و شامل انرژی و بهره وری آب است.
  • الکترولوکس مقیاس لازم برای سرمایه گذاری های مورد نیاز در پایداری را دارد.

با کاهش استفاده از منابعی مانند برق و آب در هنگام کار روزمره لوازم خانگی خود است که الکترولوکس می تواند به بهترین وجه در کاهش تأثیر آب و هوا کمک کند. هدف این گروه کاهش تأثیر آب و هوا بر چرخه عمر محصولات تا سال 2020 نسبت به سطح 2005 تا 50٪ است.  کاهش تقریباً  ۲۵ میلیون تن معادل CO2 ناشی از استفاده از محصول ، تولید و حمل و نقل و همچنین استفاده از گازهای گلخانه ای هدف گذاری شده است. از سال 2018 ، 15 میلیون تن کاهش یافته است.

کاهش هزینه

    هزینه انرژی کمتر تمرکز مداوم بر بهره وری منابع ، هزینه انرژی سالانه 500 میلیون کرون در مقایسه با سال 2005 را کاهش داده است. متوسط ​​مصرف انرژی در هر واحد تولید شده در سال 2018 ، 44 درصد ، در مقایسه با  سال ۲۰۰۵کاهش یافته است .  هدف برای سال 2020 کاهش 50 درصدی است. در سال 2018 ، 30٪ از کل انرژی از منابع تجدید پذیر حاصل می شود. همراه با کاهش انرژی ، این بدان معنی است که انتشار کربن حاصل از عملیات 380،000 تن CO2 در مقایسه با 2005 کاهش یافته است.

    با بهینه سازی استفاده از مواد ورودی ، بدون به خطر انداختن عملکرد و کیفیت محصول ، هزینه مواد را کاهش دهید. الکترولوکس هدف افزایش پلاستیک های پلی پروپیلن بازیافتی در محصولات جدید را از بیش از 7000 تن در سال 2018 به 20،000 تن در سال 2020 افزایش داده است.

    هزینه کمتر به دلیل کاهش ضایعات.

 الکترولوکس هدفی را برای معرفی برنامه های Zero Landfill در همه کارخانه ها تا سال 2020 تعیین کرده است. این برنامه بر شناسایی منشا زباله ، اقدامات کاهش و فرصت های استفاده مجدد از مواد متمرکز است.

    الکترولوکس فرهنگ ایمنی قوی را تضمین می کند تا از وجود بهترین محیط کار برای کارکنان اطمینان حاصل کند و از طریق کاهش تأثیر مالی مربوط به صدمات و از دست رفتن روزهای کاری ، کارایی را در عملیات بهبود بخشد. از سال 2014 ، میزان حادثه  از 0.94 به 0.59 کاهش یافته است و هدف کاهش میزان حادثه به کمتر از 0.5 در سال 2020 است.

  • کاهش خطرات عملیاتی کلی و هزینه های غیرمنتظره مربوط به محیط زیست ، کار اجتماعی و حقوق بشر و همچنین فساد اداری.
  • آیین نامه رفتار سازمانی الکترولوکس بخشی اساسی از این استراتژی است و به عنوان مقدمه ای برای مهمترین سیاستها و اصول عمل می کند و راهنمای روش تجارت الکترولوکس است.
  • الکترولوکس دارای چندین سیستم مدیریتی در عملیات برای اطمینان از فرایندهای کارآمد و ساختاریافته ، به عنوان مثال سیستم تولید الکترولوکس است.
  • برنامه Electrolux Responsible Sourcing از تلاش جهانی در تصمیم گیری صحیح در مورد تأمین کنندگان و توسعه عملکرد پایداری پایگاه تأمین پشتیبانی می کند.

     این گروه برای کارهای پایداری خود چندین افتخار کسب کرده است و در سال 2018 برای دوازدهمین سال متوالی در شاخص جهانی پایداری داوجونز DJSI World به عنوان رهبر صنعت در گروه خانواده کالای با دوام شناخته شد.

شتاب بازارهای نوظهور

با رشد صنعتی و یک طبقه متوسط اجتماعی ​​در حال توسعه ، اکنون بیشتر رشد اقتصادی جهان توسط بازارهای در حال ظهور تقویت شده و صندوق بین المللی پول پیش بینی می کند که این روند ادامه یابد. با ورود به صدمین سال تاسیس الکترولوکس ، تسخیر رشد بازارهای در حال ظهور عامل اصلی قرار دادن گروه برای موفقیت در آینده است.

از نظر تاریخی رویکرد به بازارهای نوظهور عمدتاً محلی بوده و ما نتوانسته ایم از توانایی و مقیاس نوآوری خود به طور کامل استفاده کنیم. ما فرصتی را برای هدف قرار دادن بازارهای نوظهور جهانی مصرف کننده حق بیمه شهری با موقعیت شفاف بازار ، پلتفرمهای محصول هدفمند و نقشه راه نوآوری ، و استفاده از مارک الکترولوکس می بینیم. با استفاده از این رویکرد ، ما رویکردهای ارتقا یافته دسترسی به بازار را برای مناطق مختلف در بازارهای نوظهور توسعه خواهیم داد.

الکترولوکس خود را در موقعیت رقابتی قرار می دهد تا از طریق زمینه های زیر به فرصت های رشد کمک کند:

  • نیازهای مصرف کننده – مصرف کنندگان در بازارهای نوظهور با ثروتمندتر شدن و کوچ به مکانهای زندگی شهری ، نیازهای مشابهی دارند. با افزایش درآمد ، مصرف کنندگان به دنبال هزینه بیشتر برای محصولات با کیفیت بالاتر برای خانه های خود خواهند بود.
  • چشم انداز مشتری – با رشد طبقه متوسط ​​شهری ، انتظار می رود گسترش شهرها و مناطق شهری نیز افزایش یابد. این نه تنها فرصت هایی را در توسعه بیشتر ایجاد می کند ، بلکه در کانال های جدید و توزیع نیز ایجاد فرصت می کند.
  • تمرکز و هم افزایی – یک رویکرد متمرکز امکان ادغام منابع و استفاده بهتر از مهارت ، دانش و سرمایه گذاری مشترک ما را برای رشد مقیاس و سودآوری فراهم می کند.

 شرکت  تصمیم گرفته تا  مناطق آسیایی و  اقیانوسیه و خاورمیانه و آفریقا ، دو منطقه از جهان با بیشترین درصد بازارهای نوظهور را در یک منطقه تجاری ادغام کند. منطقه تجاری جدید APAC & MEA بزرگترین بازارهای این گروه را در بر می گیرد ، با ظرفیت بالقوه بیش از چهار میلیارد مصرف کننده و بیشتر در سالهای آینده خواهد بود .

    در آمریکای لاتین ، ما رویکرد نوآوری در مورد مارک و محصول خود را در مورد برزیل ، آرژانتین و شیلی ، جایی که بازیکنان بزرگی هستیم ، روشن کردیم. ما همچنین در مناطق خارج از این سه بازار اصلی رویکرد متمرکز را آغاز کرده ایم.

    مناطق تجاری APAC & MEA و آمریکای لاتین شروع به توسعه ارائه محصولات خاص در بازارهای نوظهور و نوآوری برای سلیقه ، مراقبت و تجارب سلامتی کرده اند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *