نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 7:17 ب.ظ

اگر می خواهید مشارکت مشتری را افزایش دهید، مشارکت کارکنان را افزایش دهید.

نویسنده: بابی مارحمات

واضح است که کارکنان شاد مشتریان شاد ایجاد می‌کنند. اما با بازگشت جهان به کار پس از همه گیری، آیا سازمان‌ها قادر خواهند بود کارکنان خود را شاد، سالم و درگیر نگه دارند تا تجربه‌های عالی مشتریان را ایجاد کنند؟

بر هیچ کس پوشیده نیست که مشارکت کارکنان با تجربه مشتری مرتبط است، به ویژه هنگامی که آمارها نشان می‌دهد که شرکت‌های دارای تیم‌های بسیار فعال از رقبای خود بسیار بهتر عمل می کنند، یا زمانی که مطالعات نشان می‌دهد شرکت‌هایی که کارکنان بیشتری دارند تجربیات بیشتری از مشتریان ارائه می‌دهند. در دنیای کاری پس از همه گیری، سازمان‌ها نمی‌توانند طبق معمول به کار خود ادامه دهند، اما برای حفظ همکاری و حفظ شادی کارکنان و همچنین رضایت مشتری، باید تمرکز خود را بر ایجاد یک تجربه عالی از کارکنان تغییر دهند.

در حالی که برخی از سازمان‌ها احتمالاً قادر خواهند بود از راه دور در کسب و کار باقی بمانند، این امر برای اکثر شرکت‌ها صادق نیست و نباید باشد. اگر سازمان‌ها بخواهند بر حفظ مشتریان خود تمرکز کنند، باید بر بهره‌وری و رشد تمرکز کنند، که این امر زمانی سریع‌تر اتفاق می‌افتد که کارکنان به صورت رودررو در دفتر کار کنند، با یکدیگر همکاری کرده و طوفان فکری داشته باشند.

این بدان معناست که سازمان‌هایی که می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که تیم‌هایشان از تولید، سلامت و ارتباط متقابل برخوردارند، باید هنگام بازگشت به محیط کار بر ایجاد یک تجربه عالی تمرکز کنند.

ایجاد یک محل کار طراحی شده برای مشارکت کارکنان

به گفته جیمز گیلبرت، سرپرست بازاریابی در CRMNEXT، «مارک‌هایی که به دنبال بهبود CX یا تجربه مشتری خود و افزایش ROI مربوطه هستند، ابتدا باید بر ایجاد بهترین تجربه کارکنان تمرکز کنند.»

این بدان معناست که با بازگشت کارکنان به دفتر، آن‌ها از انجام این کار هیجان زده شده و راه‌های بیشتری برای تعامل پیدا کرده و با پروتکل‌های جدید سلامتی از انجام این کار احساس امنیت می‌کنند و از طریق فناوری ابزارهایی برای کمک به آن‌ها در اتصال با تیم‌های ترکیبی جدید قادر به انجام این کار هستند.

به منظور ایجاد آن تجربه مثبت، سازمان‌ها باید موارد زیر را در اولویت قرار دهند:

1. در ارتباطات سرمایه گذاری کنید

مشارکت کارکنان بر اساس ارتباط زنده می‌ماند یا می‌میرد. کارکنان می‌خواهند احساس سرمایه گذاری و ارتباط با کاری که انجام می‌دهند داشته باشند، و افزایش شفافیت در مورد اقداماتی که در فضای کاری جدید انجام می‌شود، می‌تواند به آن‌ها کمک کند احساس کنند که بخشی از سازمان و ابتکارات آن هستند. علاوه بر این، با بازگشت به دفتر، آن‌ها نیاز به ارتباط و شفافیت در مورد روش‌های جدید ایمنی، ابتکارات بهداشتی، ارتباط بین تیم‌های داخلی و از راه دور و موارد دیگر دارند.

2. یک محل کار منعطف‌تر طراحی کنید

طرز فکر در محیط کار پس از همه گیری باید در مورد انعطاف‌پذیری باشد. این شامل برنامه‌های کارکنان نیز می‌شود، زیرا برخی از کارکنان به کار از راه دور ادامه می‌دهند، برخی به دفتر باز می‌گردند و برخی ممکن است یک برنامه چرخشی داشته باشند.

محیط‌های کار نیز از نظر محیط‌های کاری ترجیحی به انعطاف‌پذیری نیاز خواهند داشت. انعطاف‌پذیری همچنین می‌تواند از نظر مبلمان، فضای میز و غیره برای قراردادن تیم‌های چرخشی، اما همچنین اقدامات فاصله گذاری اجتماعی باشد.

3. روی ابزارهایی برای بازگشت مطمئن سرمایه گذاری کنید

هنگام بازگشت کارگران به دفتر، ایمنی نگران‌کننده است – و ممکن است تعیین کند که آیا از بازگشت به دفتر احساس راحتی می‌کنند یا نه. کارکنان می‌خواهند بدانند که سلامت آن‌ها اهمیت دارد یا نه، بنابراین سازمان‌ها باید ابزارها و فناوری را به کار گیرند که بتواند به آن‌ها در احساس امنیت کمک کند، از جمله چک‌های سلامتی در ورودی، دکمه‌های بدون لمس، علائم دیجیتالی برای به روز نگه داشتن همه در زمینه ابتکارات جدید بهداشتی و … است.

4. شناخت و پاداش را در اولویت قرار دهید

کارکنان زمانی مشغول می‌شوند که احساس کنند برای کاری که انجام می‌دهند دیده و شناخته می‌شوند، به خصوص اگر از راه دور کار می‌کنند. به منظور افزایش مشارکت و شادکامی کارکنان، تمرکز بر شناخت کارکنان برای کارشان و پاداش مشارکت را افزایش دهید.

5. برای افزایش مشارکت کارکنان، حتماً از آن لذت ببرید

در نهایت، اطمینان حاصل کنید که کارکنان هنگام بازگشت به محل کار از آن لذت می‌برند. گیمینگ را به پروژه‌ها یا ابتکارات درون یا در بین تیم‌ها اضافه کنید، که نه تنها باعث ایجاد رقابت دوستانه می‌شود، بلکه می‌تواند گردش مالی را تا 20 درصد نیز کاهش دهد.

برای ناهار یا ساعات شادی-چه به صورت حضوری و چه به صورت مجازی-کمی وقت بگذارید یا فعالیت‌های جذاب دیگری مانند آزمون‌های هفتگی ارائه دهید. این به تیم‌ها کمک می‌کند تا از راه دور به برقراری ارتباط و ایجاد روابط ادامه دهند.

مشارکت کارکنان منجر به مشارکت مشتریان می‌شود

سازمان‌ها در حال حاضر در مرحله محوری قرار دارند زیرا در نظر دارند که چگونه می‌توانند تیم خود را دوباره به دفتر بازگردانند – و اگر این کار را نکنند به کارکنان، مشتریان و رشد خود آسیب می‌رسانند. سازمان‌هایی که تمرکز خود را بر افزایش مشارکت کارکنان با ارائه تجربه‌ای در محل کار گذاشته‌اند که ایمنی، ارتباط و سلامتی را تضمین می‌کند، اطمینان می‌بخشد که کارکنان خوشحال آن‌ها مشتریان شاد نیز ایجاد خواهند کرد.

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *