نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 8:02 ب.ظ

یک راه حل قابل اعتماد برای پویش صوتی و نظارت بر محیط زیست

26 ژوئیه 2021 توسط ژانگ ننان، آکادمی علوم چین، چپ: سیستم در باتری وصل شده است.

راست: تابلویی با اجزای مهم مشخص شده است. اعتبار Catharina Karlsson

در یک مطالعه منتشر شده در Methods in Ecology & Evolution، محققان باغ گیاه شناسی گرمسیری Xishuangbanna (XTBG) از آکادمی علوم چین و همکاران آن‌ها یک ضبط‌کننده صوتی جدید ایجاد کردند که امکان نظارت طولانی مدت بر هر دو جنبه زیست صوتی و فاکتورهای غیر زنده را فراهم می‌کند تا نظارت بیشتر بیو آکوستیک دقیق، به ویژه در شرایط گرمسیری یا مرطوب انجام شود.

گزینه‌های جدید کم‌هزینه برای نظارت صوتی بلند مدت در محیط زیست زمینی به طور فزاینده‌ای در دسترس است. با این حال، ادغام ایستگاه‌های صوتی با سنسورها برای ثبت اطلاعات اضافی، مانند دما و فشار سنجی، نادر است.

محققان یک سیستم سخت افزاری برای ثبت داده‌های صوتی و محیطی ارائه دادند که در آن طرح هیئت مدیره تحت مجوز خلاقیت مشترک منتشر می‌شود. این سیستم توسط Stand Up Labs در سنگاپور توسعه یافته و برای آزمایشات میدانی در Kinabalu Park ، Sabah، مالزی مستقر شده است. به آن Kinabalu Recorder گفته می‌شود.

این سیستم آزمایشات میدانی گسترده‌ای را در مناطق استوایی با شیب ارتفاعی طی کرده است. این داده‌های صوتی را در 44.1 کیلوهرتز و همچنین دما و فشار سنج را به مدت 30 روز در هر چرخش ثبت کرد. دستگاهی، با وزنی حدود 650 گرم، از جمله جعبه ضد آب و باتری 3.7 ولت 8000 میلی آمپر ساعتی لیتیوم یون قابل حمل است.

محققان نشان دادند که Kinabalu Recorder قدرتمند است و مدت طولانی در مزرعه تحت شرایط سخت گرم‌سیری پایدار است. کاتارینا کارلسون از XTBG گفت: «استفاده از امکان مقیاس‌پذیری آسان است زیرا کارکنان میدانی محلی حتی با داشتن پیش زمینه فنی پایین می‌توانند به راحتی بازیابی اطلاعات را در این زمینه انجام دهند.»

هزینه ضبط Kinabalu کمتر از 100 دلار برای هر ایستگاه بود. این مجموعه از صفحه، سنسور دما و فشار سنجی، دو باتری، محفظه ضد آب و دو کارت 64 گیگابایتی micro SD است.

کاتارینا کارلسون گفت: «این سیستم توانایی استفاده طولانی مدت در این زمینه را دارد و آن را به روشی مناسب و مقرون به صرفه برای مطالعات نظارت بیولوژیک درازمدت تبدیل می‌کند.»

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *